A bannereid, hirdetéseid, blogjaid, a hírleveled, ez által a webáruházad konverziós arányát növelheted úgy, hogy csupán a címsorodon változtatsz. Ahhoz, hogy sikeres legyél az eladásban, fel kell hívnod a vásárló figyelmét, ez pedig a kiváló címsorokkal érhető el.
Olyan címsorra van szükséged, amire a potenciális vásárlók felkapják a fejüket, eléred, hogy észrevegyenek, és ezzel el is indul a vásárlási folyamat.
De kezdjük az elején.
Milyen a kifejezetten rossz címsor?
- Nem éri el a célját
Vagyis, nem teljesül a hatására a cél, nem érede el a vásárló figyelmét.
- Esetleg nincs is célja
Ki kell tölteni a hirdetés elindításakor a címsort, legyen ott valami... "jól van az úgy". Nem, nincs jól!
- Nem figyelemfelkeltő
Ha nem tudod egy grafikai trükkel ráirányítani a figylemet a címre, akkor nem fognak rákattintani, még akkor sem, ha a címsorod egyébként jó lenne.
- Nem egyérelmű
Sokszor előfordul például, hogy a cím értelmetlen, esetleg félreérthető, tehát nincs átgondolva.
- Helyesírási hibák
Nyelvtan tanárok országa vagyunk, ha címsorban, és a hirdetésben égbekiáltó hibák vannak, biztos, hogy nem kattintanak rá. Kisebb helyesírási hibák esetén sem. A közösség egyáltalán nem megbocsájtó.
- Rossz szóviccek a címsorban
Szóviccekre nincs idő, a potenciális vásárlód lehet, hogy csak rápillant a telefonjára, azonnal, a lényeggel meg kell fognod a figyelmét.
- Igéret... amit nem tartasz be
Sokan nagy ígéretekkel írják a címsort, majd kiderül, hogy az nem is úgy lesz. Ne legyen jobb, többet ígérő a címsor a tartalomnál!
- Túl hosszú
Röden, tömören fogalmazd meg a lényeget. Maximum 70 karakter! Hisz fentebb írtuk, egy pillanat alatt eldől, kattint vagy sem a leendő vásárlód.
Most, hogy végigvettük, milyen ne legyen a címsor, térjünk át arra, hogy milyen legyen 🙂
Milyen legyen a jó címsor?
A jó és a rossz címsor között alig észrevehető a különbség, ám nem nehezebb jót írni, mint rosszat!
Egy jó címsornak:
- van célja, és eléri azt
- egyértelmű, rövid, tömör, lényegre törő
- ígér, és a tartalom be is tart
- több változata készült, és a legjobbat választottad ki
Általában a címsorokat senki nem tervezi meg, kivéve a marketing szakemberek, hisz az első soha nem a legjobb. Érdemes 8-10 címsor verziót írni, és végül kiválasztani a legjobbat. Mire sikerül megírni a 10 változatot, biztosan átgondolt, jobb címsorokat fogsz írni, mint ami először eszedbe jutott.
Tanács: Használj hatásvadász címeket!
Biztosan megfigyleted már, sokszor használnak számokat a címsorokban a marketingesek. Ez nem véletlen, hisz az emberi agy szereti a számokat, fókuszál rá, fontos információnak véli. Másrészt pedig a számok támpontok, ami segít az agynak energiát spórolni, egyszerűsíteni, így a számok segítenek az agynak eldönteni, fontos információval találkoztak-e.
Azonban, arra fontos odafigyelni, hogy bizonyos esetekben a kisebb, ám máskor a magasabb számok a hatékonyak. Pl. "3 lépésben miliomos leszel" egyszerű, könnyűnek tűnik, az ellenkezője, hogy pl. "300 lépésben miliomos leszel" már nem hatékony, nehéznek tűnik. Viszont, "50 hatékony hirdetés címsor" vagy "3 hatékony hirdetés címsor" már fordított eset. TE melyiket választanád? Természetesen az 50-et 🙂
Tipp: milyen számokat írj a címsorba?
- páratlan számok jobb eredményt érnek el
- ne betűkkel, hanem számokkal írd ki a számot!
- ha lépésekben elérhető eredmény szerepel a címben, 9-nél ne legyen több lépés, mert az agyunk már túl bonyolultnak fogja találni.
Címsorok fajtái:
Kíváncsiságra építő címsorok
Alapvető emberi tulajdonságunk, hogy kíváncsiak vagyunk. Ezt ki is használja nap mint nap a bulvársajtó. Miért ne használnád ki te is?
Ilyen címsorokkal nagy kattintási arányt érhetsz el.
Arra azonban figylej, hogy az esetleges felmerülő kérdésekre a válasz a tartalomban olvasható legyen. Pl. Hogyan érte el? Miért? Hogyan működik?
Ha nem adsz választ az esetleges kérdésekre, csak hatásvadász címsorod lett, mögöttes tartalom nélkül, és nagy valószínűséggel soha többé nem fog visszatérni az érdeklődő.
Előnyöket kínáló címsorok
Mindannyian jobbak, sőt, a legjobbak akarunk lenni abban, amit szeretük, ami érdekel. Folyamatosan kutatjuk a megoldásokat egy-egy problémára, hogy jobbak, szebbek, okosabbak legyünk, megfeleljünk mások elvárásainak. Megoldásokat keresünk, hogy önállóan elérhessük céljainkat.
Az előnyöket kínáló címsorokra - ha az érdeklődési körünkbe tartozik a téma - úgy csapunk le, mint róka a nyúlra. Ha ügyes vagy, a célcsoportod akarni fogja azt, amit a címsorban ígérsz neki.
"Hogyan fogyj le 2 hét alatt 10 kg-ot, napi 10 perc edzéssel?" Ezzel azt üzened, gyorsan meg tudja csinálni, nem nehéz. Sőt, akár el is gondolkodtatod az olvasót, hogy "esetleg kövér vagyok?". A címsor ígér, időzárral megspékelve. Szinte garantált a kattintás.
Negatív, kontra pozitív címsorok
Miért jobb a negatív címsor, vagy miért előnyösebb pozitív címsort használni? Egyes elemzések szerint ugyanis a negatív címsorok jobban működnek.
Ez tulajdonképpen a kommunikációdtól függ, és hogy milyen a vállalkozásod. Ha a kommunikációd alapvetően pozitív, vágyakra épít, akkor pozitív címsorokat érdemes használnod. Pl. "Hogyan adj le 10 kilót, hogy egészségesebb legyél"
Ám ha nem félsz attól, hogy esetleg megbánthatsz valalkit, kegyetlenebb, negatív címsorokat is bátran használhatsz: "Ha nem adsz le 10 kilót, ezekre a betegségekre számíthatsz"
Ha váltogatod a stílust, az nem szerencsés, a célcsoportod azt fogja érezni, hogy itt valami nem oké. Válassz, és maradj egy stílus mellett.
Sürgető címsorok
A kampány alatt akkor használjuk, amikor a záráshoz közeledünk. Ezek a címek feliratkozási, eladási, kattintási számokat hoznak.
Használhatod akkor is, ha van valamilyen határidő, ameddig valamit meg kell tenniük a feliratkozónak, vásárlónak. "Már csak X nap, és vége a leárazásank" "Figyelem! X-kor áremelés!" "x% kedvezmény már csak ma"
A címsoroknak hatalmuk van, képesek egy teljes kampányt befolyásolni, mind pozitív, mind negatív irányban. Meg kell tanulnod jó címsorokat írni, hogy sikeres kampányokat indíthass.