Szeretnél több látogatót, feliratkozót, és több vásárlót? Tudod, hogy miért konvertál rosszul sok webáruház, weboldal? A válasz egyszerű: mert rossz a CTA! Cikkünkből megtudhatod, mi az a CTA, és hogyan használd jól a kiváló konverzió elérése érdekében.
Mi is az a CTA?
A CTA a call to action kifejezés rövidítése, vagyis a cselekvésre való ösztönzés. Azaz a CTA a látogatót cselekvésre ösztönzi, iratkozzon fel, töltsön le, töltsön ki valamit, vagy éppen vásároljon valamit.
Egy jó CTA például úgy néz ki, hogy a kosárba rakom/megveszem gomb jól kiemelkedik a környezetéből. Vagy egy kiemelt banneren egy "megveszem most" gomb szintén kiemelkedő szerepet kap, méretével, kontrasztos színével, így egyértelmű a látogatónak, hová is kell kattintani.
Ha feliratkoztatsz landig oldalon, webáruházban értékesítesz, vagy hirdetsz például a közösségi médiában, eddig is használtál CTA-kat, csak eddig lehet, hogy nem tudtál róla.
Gyakorlatilag mindenféle csatornán használunk valamilyen cselekvésre ösztönzést. A weboldalakon, landig oldalakon, sales oldalakon, Facebookon, Instagramon, hírlevélben... és még sorolhatnánk. Ebből is következik, hogy ha nem használsz elég erőteljes CTA-kat, akkor nem lesznek elég hatékonyak az adott hirdetések, vagy a webáruházad.
Sajnos az emberek nagy része még ma sem használja túl ügyesen az internetet, a webáruházakat, vagy épp kapkodnak, figyelmetlenek az emberek. Tehát ha a látogatónak "nem szúrja ki a szemét" a CTA, például a kosár gomb, akkor csak nézelődik, majd tovább áll vásárlás, vagy épp feliratkozás nélkül.
Neked kell irányítanod, neked kell vezetned a vásárlási folyamatot a webáruházadban. Egyszerűen és feltűnően meg kell mondanod, tegye kosrába, mi a következő lépés. A látogató nem fog időt és energiát fektetni abba, hogy alaposan megnézze, hogyan vásárolhat nálad, ha az számára nem feltűnő, nem egyértelmű.
De milyen is egy jól konvertáló CTA?
1. Kiemelkedik a környezetéből
Olyan környezetbe helyezd a CTA-t (kosárba rak, feliratkozás.. stb.) ahol feltűnő, hangsúlyos lesz. Ahogy betöltődik az adott oldal, a látogató számára azonnal szemetszúrónak kell lennie. Ha webshopod van, a kosárba rakás gombnak rendkívül hangsúlyosnak kell lennie.
2. Dupla CTA
Sokan vásárolni érkeznek a webshopodba, míg mások egyelőre csak információt gyűjtenek.
A dupla vagy tripla CTA nem csak a látogatónak kedvez, a gomboknak köszönhetően tudod őket remarketing célközönségbe is állítani, például úgy, hogy aki az első gombra kattint, x célközönségbe kerül, aki a másodikra, az pedig egy másik célközönségbe kerül.
Így szegmentálhatod a látogatókat a hatékony utánkövetés érdekében.
3. A CTA szövegezése
Ha tudod, hogy jellemzően mi a látogató vágya, azt írd a CTA szövegébe. Például: le akarok fogyni, gazdagabb akarok lenni, szebb akarok lenni... stb. Ha például fogyasztó szereket árulsz, a "kosárba" gombfelirat helyett egyszerűen írd be a célközönség vágyát: "kosárba teszem, és lefogyok".
4. Legyen egyértelmű, hogy működik!
Bizonyára előfordult már veled is, hogy végigmész egy folyamaton, ráhúzod az egeret egyes gombokra, és nem történik semmi, mintha nem is "élő" gomb lenne, megfogalmazódik, hogy erre vajon rá lehet-e kattintani. Ezért egy webáruházban a gombank valamilyen szinten aniáltnak/mozgónak kell lennie. Azaz, amikor ráviszem az egeret egy gombra változzon meg a színe, emelkedjen ki a környezetéből, történjen valami, még mielőtt kattintanék. Sokan ugyanis azt gondolják, hogy ha egy gombnak tűnő "kép" nem lép velem interakcióba, az nem is működik, így vásárlás nélkül tovább állnak.
5. Színek
A Conversion XL szerint a piros szín a nyerő szín. Ám vannak, akik a sárgára szavaznak, mert az az emberi szem számára leginkább figyelemfelkeltő. Míg mások a zöld színt tartják a legjobb választásnak, mert az a szín a legmegnyugtatóbb. Ám a kék színre is sokan szavaznak egy gomb esetén, mert az a kommunikáció színe.
Tulajdonképpen az a lényeg, hogy használj figyelemfelkeltő színeket, ami jelentősen elüt a környezettől.
Összefoglalóul a CTA-k lehetnek gyengék, unalmasak, és akkor senki nem fog feliratkozni, vásárolni. Ám lehetnek kiemelkedőek, erősek, hatékonyak, és akkor sok vásárlód, feliratkozód lesz. Érdemes tesztelni, optimalizálni a webshopodban, főként a kosár gomb, hisz ez a vásárlás alapja.