Az online kiskereskedelem alapja a vevőszerzés. Hogy minél több eséllyel tudj új látogatókat bevonzani a webshopodba, fontos, hogy minél több ún. értékesítési csatornán jelen légy, ugyanis a minél több látogató vélhetően több vásárlást is eredményez.
Több platform, értékesítési csatorna is rendelkezésre áll, ám az alábbiakban mi 3 lehetőséget mutatunk be.
Facebook bolt
Az már mindenki számára ismeretes, hogy a közösségi média egyre nagyobb teret hódít a mindennapok során, így az online kereskedelemben mint értékesítési csatornát sem hagyhatjuk figylemen kívül. A leginkább ismert és elterjedt közösségi média platform a Facebook, ahol 2020. tavaszától elérhető a Facebook Bolt funkció (ez nem egyenlő a Facebook Marketplace-el!).
Egy frisssen indult webshopnak a legjobb népszerű értékesítési csatornája lehet a Facebook. Hisz egy induló webáruháznál még kevéssé mérhető a SEO eredménye, sokszor nem is működik még igazán jól az elején. A Facebook mind hirdetési szempontból, mind a Facebook Bolt funkcióval egy kézenfekvő hirdetési csatorna.
Facebook Bolt előnyei:
A vásárlók többsége sokkal több időt tölt például a Facebook-ot böngészve, mint webáruházak nézegetésével. Így a Facebook Bolt integrálása nagy eséllyel hozzájárul a vásárlók eléréséhez. A Facebook Bolt kedvcsinálónak tekinthető a webshop termékeihez, valamint a webshopról is ad egy gyors áttekintő ismertetőt.
Ingyenes. A létrehozásért, használatért nem kell fizetni. Csak akkor kell érte fizetni, ha hirdetni is szeretnénk a Facebook Bolt felületén.
Megosztható tartalmak, melyeket az emberek könnyedén megoszthatnak barátaikkal, ismerőseikkel.
A Facebook Bolt segítségével megjelölhetőek az eladni kívánt termékek, amire rákattintva azonnali információhoz jut a látogató, így nagy eséllyel nem lesz, vagy legalábbis kevesebb kérdése lesz a nézelődőnek.
A termékoldalak megfelelő kitöltésével új, jobb típusú hirdetések hozhatóak létre, melyek jobban targetálhatóak.
A felület egyszerű, nem igényel speciális szakmai tudást.
A termékek feltölthetőek, managelhetőek manuálisan, vagy a CorinWebshop Facebook Bolt termék importálás segítségével automatizálható a feltöltés, frissítés, mely rengeteg időt, erőforrást spórol meg a webshop tulajdonosoknak.
Árukereső
Az arukereso.hu egy ár-, és termékösszehasonlító oldal, nevezhetnénk áru gyűjtő oldalnak is. Összesen több, mint 4500 webáruház kínálatát találjuk rajta, ami több, mint 20 millió terméket jelent egyetlen felületen.
Rengeteg magánszemély vásárló használja az Árukereső felületét. Nagy az árverseny, az tény, de e mellett is nagyszerű reklámfelületnek minősül.
A vásárlók értékelhetik a webshopunkat, a termékeket, ezért érdemes odafigyelve csinálni. A kiváló értékelések eredményeként elnyerhető az Árukereső Megbízható Bolt minősítés minden évben.
Az Árukerső admin felülete könnyen kezelhető, mind a termékek kezelése, mind egyéb beállítások, elszámolások áttekintése tekintetében.
Különösebb időbefektetést, erőforrást nem igényel. A CorinWebshop rendszerében elérhető, beállítható az árukereső számára elfogadott terméklista generálás, egy url-t kell beillesztened csupán az árukereső felületén, és automatikusan, minden hajnalban frissülnek az árukeresőn is a termékid, ha pl. árváltozás van, vagy épp új terméket rögzítettél a webshopodban.
A vásárlók már egyre tudatosabbak az online vásárlások során is , így egy árugyűjtő, áru-/ár összehasonlító oldal nagyszerű megoldás számukra. Ebből következik, hogy az országban legnépszerűbbenek tekinthető arukereso.hu -n érdemes jelen lenni.
eMAG
Sokaknak nem kell bemutatni, hisz Magyarország egyik legnagyobb piactere. Töb kereskedő termékeit találjuk egyetlen platformon, így a vásárlók számára egy felületen rengeteg opció található egy-egy termékkörre, így széles kínálatból válogathatnak.
Tapasztalatok szerint az emberek nagy része az eMAG-ot egyetlen webshopnak tekinti, ahol gyakorlatilag minden elérhető. Ennek következtében napi több százezer látogatója is van.
Az eMAG-on is jelentős az árverseny, az eladások után jutalékot számol fel, így fontos az átgondolt árazás, ha ezen a felületen is szeretnénk megjelenni.
Az eMAG-ról érkező megrendelések, azaz a forgalom a csatlakozást követően egyértelműen, mondhatni naponta növekszik.
Jó hír azonban, hogy minimális erőforrást igényel a CorinWebshop rendszerben létrehozott webáruházad termékeinek kapcsolata az eMAG-gal. Admin felületen beállítható az általános eMAG kapcsolat, a termékek átadása, valamint a rendelések webshopba történő befogadása, így az eMAG admin felületét minimálisan kell használnod.
Merj élni a lehetőségekkel, hogy minél több potenciális vásárlót érj el. Próbálj ki új értékesítési csatornákat a már jól beváltak mellett a bevételed növekedése érdekében.