A webáruházakban a jó felhasználói élmény elengedhetetlen azért, hogy a vásárlók elkötelezzék magukat. Ezért online felületed minden elemére oda kell figyelned webáruház tulajdonosként, különösen a termékek megjelenítésére.
Az első benyomás nagyon fontos. Az, hogy egy eladásra kínált termékedet hogyan mutatod meg, sokat elárul rólad és a vállalkozásodról a vásárló számára. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a termékoldalaidat gondosan építsd fel, vizuális élmény tekintetében, és adattartalmat tekintve egyaránt.
Gondolj csak bele, te is szívesebben vásárolsz olyan boltban, ahol a polcok rendezettek, ám színesek, a termék nevek, árak egyértelműek, az egész környezet rendezett, könnyedén és átlátható módon tudsz válogatni az árucikkek közül a termék információk birtokában.
Ugyan ez a helyzet egy webes felületen. Ha a webáruházban a vásárló átlátható módon, tematizáltan nézelődhet az egyes termék típusok, kategóriák termékei között, már félsiker, hisz a kiválasztott termékről az adott termék oldala győzi meg a vevőt.
Statisztikák szerint 3 online vásárlóból 2 nem fejezi be a vásárlását, mert nem talál megfelelő mennyiségű és minőségű információt a termékről. Tehát csupán 1 vásárló lesz a terméket nézegető 3 helyett, ha a termékodalad nem elég informatív.
Termékoldal céljai:
- vizuális élmény: keltse fel a látogató figyelmét a jó minőségű, a terméket teljes mértékben ábrázoló termékfotóval
- mutassa be a terméket, közérthetően
- milyen előnnyel jár, ha ezt a terméket veszem meg? - győzze meg a látogatót
- derüljön ki, milyen problémára, hogyan nyújt megoldást az adott termék
- emeld ki, miben jobb, miben más az adott termék, mint a többi
Azaz a képlet a következő:
Információ + Átláthatóság + Egyediség
= Sikeres termékoldal
A termékadatlap felépítése
A termékoldal céljai már tiszták, ám érdemes végig venni a alapvető és a kiegészítő, azaz ajánlott elemeket.
Termékoldal alapvető elemei:
A látvány:
- jó minőségű termékfotók (min. 3 db)
- termékfotó (a teljes termékről) nyagyítási, egyes részletekre ráközelítési lehetőséggel
- a termék különböző szemszögekből, esetleg használat közben fotózva
- termék egyes részeinek közeli fotói
Az adatok:
- pontos terméknév, és ár
- pontokba szedett tulajdonság érték párok
- termék bemutató leírása a termék pontos nevével, márkájával
- méretválasztó segítség
- technikai adatok
- használati útmutató
- összetevők, származás, esetleges figyelmeztetések
- vásárlói vélemények
Termékoldal ajánlott - kiegészítő elemei:
A látvány:
- bemutató video
- 360 fokos képek
- gyorsnézet funkció a termék lista oldalon
- link további információs dokumentumokhoz
Az adatok:
- termék kategóriái
- szín, méret.. stb változatok
- csomagolási/eladási egység
- összeszerelési útmutató letölthető formában
- garancia ideje, módja
- termékek összehasonlítása
- hasonló termékek ajánlása
- kívánságlistához adás lehetősége
A fentebbi általános tudnivaló, hisz minden iparágnak megvannak a maga sajátosságai, így más-más módokon tudsz minőséget, megbízhatóságot sugározni a látogató felé. Ez leginkább a kiegészítő információkra igaz. Hisz egy ruházati áruház esetében nyilván nincs szükség összeszerelési útmutatóra, ám egy barkács termék, vagy mosógép esetében igenis fontos szempont lehet a vásárlónak, hogy előre tájékozódjon, mivel jár az adott termék beüzemelése.
A megjelenített információk szükségességének eldöntéséhez kutatómunkát is végezhetsz. Érdemes szétnézni a versenytársaknál, hogy milyen elemek, hogyan jelennek meg a webshopjukban, jó kiindulási alapul szolgálhatnak.
További szempont a termék adatlap tartalmának tervezésekor, hogy fontos, hogy a keresőmotorok (pl. Google) is könnyedén rátaláljanak - így jutnak el a vásárlók is a webáruházadba. SEO szempontból fontos, hogy használj a termékoldalon a szövegekben releváns kulcsszavakat, ezekkel ugyanis tágíthatod, vagy épp szűkítheted is a célközönséget.
Egyéb fontos momentum az egyszerű és egyértelmű rendelési folyamat.
Ahhoz, hogy például senkit ne érjen váratlanul, már a termékoldalon érdemes feltüntetni a várható szállítási költséget, valamint a választható szállítási és fizetési módokat. Ha esetleg további extra díjjal is számolnia kell, ezt is tüntesd fel a termékoldalon, így minden számára fontos információt megtalál, és nem fogja félbe hagyni a rendelési folyamatot.
Végezetül az alábbi termékoldal minta segítségedre lehet a fentebbiek elképzelésében és a tervezési folyamatban.