Webáruházat szeretnél indítani, de még nem tudod, mit is szeretnél értékesíteni? Vállalkozó lennél, de nem tudod, mit is szeretnél csinálni? Cikkünkben néhány ötletet találsz, mivel is érdemes 2021-ben vállalkozást indítani
Manapság nagyon sok embernek elege van az alkalmazotti jogviszonyból, a jelen kiszámíthatatlan helyzetben pláne. Azonban - teljese érthető - nincs túl sok ötlet, milyen vállalkozást, és hogyan is érdemes indítani.
Manapság már akár megszokott munkahelyünk mellett is indíthatunk saját vállalkozást, webáruházat, mely nem igényel napi 8-10 óra munkát, mégis jövedelmező lehet annyira, hogy később csak ezzel foglalkozzunk.
1. Helyi (vidéki) vállalkozások marketing managere
A legtöbb kisvállalkozás, főként vidéken alig, vagy semmiféle marketing tevékenységgel nem foglalkozik.
Ez félig-meddig érthető, hisz helyben könnyen eljut a vásárlókhoz a vállalkozás megléte, szájról-szájra terjednek a hírek.
Igen ám, de a marketing nem csak arról szól, hogy tudjanak az emberek a vállalkozásról, hanem nagy szerepe van az eladások növelésében.
Ebben egy helyi marketinges vállalkozó sokat segíthet: különböző játékokkal, pormóciókkal segítheti az eladást, segíthet akár megduplázni a profitot az ügyes árazással, vagy akár olyan célcsoportot is elérhet, melyet a helyi vállalkozás marketing nélkül sehogyan sem érne el.
Ezek természetesen nem több milliós marketing kampányok lesznek, de hál istennek sok vidéki vállalkozás nyitott a következőkre:
- honlap készítés (a CorinWebshop bérelhető megoldás egyszerű, és barátságos áron elérhető weblap készítéshez is)
- ár-akciók
- jelenlét a közösségi médiában
- arculattervezés
Egy ilyen vállalkozásnak mik is az előnyei:
- szinte nem igényel befektetést
- akár saját szülővárosodban is sokaknak nyújthatsz segítséget
- kapcsolati tőkéhez jutsz a helyi vállalkozói közösséggel
2. Dropshipping webáruház nyitás
A dropshipping webáruház esetén a megvásárolt termék úgy jut el a vásárlóhoz, hogy a te webáruházad gyakorlatilag nem is érintkezik a termékkel. Intézed a marketinget, az eladást, de a termékkel kapcsolatos logisztikai teendők már tőled függetlenül zajlanak.
Ez igen szimpatikusan hangzik.
A folyamat:
- a webshopodba egy szinkron folyamattal bekerülnek a termékek
- a vásárló megrendeli
- átadjuk a rendelést a külső partnernek
- a dropshipping partner kiküldi a csomagot a nevünkben
A folyamat ránk eső része a marketing, hogy legyen minél több vásárlónk, akik adatait továbbíthatjuk a partner felé. A partner intézi a termék beszerzését, logisztikáját, ezzel nekünk semmi dolgunk.
3. Gyorsan fogyó fogyasztási cikkek webshopja
Tulajdonképpen érthető, hogy a gyorsan fogyó fogyasztási cikkek piaca 2020-ban 84%-os növekedést mutatott, így kézenfekvő, hogy ez az ötlet igen jó alapul szolgálhat. Lehet a végeredmény élelmiszer, drogériai termékek, egyéb háztartási cikkek webáruháza.
Mivel a nagyobb élelmiszerláncok is megjelentek a piacon, házhozszállítással, így érdemes olyan termékekre koncentrálni, melyeket nem feltétlenül a nagy áruházakból szeretnek a vásárlók beszerezni.
Ezek lehetnek például:
- glutén-, laktóz-, cukormentes, vagy épp vegán termékek
- kézműves termékek (sajtok, szappanok, chilikészítmények)
- zöldség/gyümölcs
- tisztítószerek
4. Offline iparágak fejlődésének elősegítése
A nagy múlttal, és tapasztalattal rendelkező offlien iparágakban az idősebb generáció, talán a bizalmatlanság miatt is, nem nagyon szeretne újítani, az internetre támaszkodni pedig pláne. Mást tanultak, máshogy szokták meg.
Ám ez nagy lehetősg, hisz például a kert, földművelés szektorban sorozatosan jelennek meg újabb eszközök, melyek felgyosítják, egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a munkát, ez által jövedelmezőbb a termelés. Ezzel természetesen lépéselőnyhöz juttatjuk az elért gazdákat azokkal szemben, akik a régi, kétkezi módszerekkel dolgoznak továbbra is.
Nincs más dolgunk, mint újítani, fejleszteni, a technikai fejlődés eredményeit népszerűsíteni saját webshopunkba, ahol beszerezhetik könnyedén a kerthez, gazdasághoz szükséges eszközöket.
5. Influencer
Bár nem épp webshop vállalkozás, de bárki lehet influencer 🙂
Ha bejön, ha siker, akkor borzasztóan jól jövedelmező vállalkozás.
Nincsenek követelmények, így mondhatjuk, hogy bárki lehet influencer, ám be kell valljuk, csak keveseknek sikerül.
Két fontos dolog van, melyek közül az egyiknek teljesülnie kell:
- Valamiben nagyon jónak kell lenned.
- Nagyon érdekes, szórakoztató karakternek kell lenned.
Általában bloggerként vagy vloggerként kezdik, majd influencerré válhatsz. Olyan témát válassz, ami sokakat érdekel, hogy nagy követőbázist tudj kialakítani. A legjobban az Instagarmon és a Youtube-on érdemes.
Nagy előny, hogy akár már ma el tudod kezdeni, hisz alacsony a belépési limit, így hamar kiderül, mennyire vannak meg benned egy influencer adottságai.
Összefoglalóul annyit mondanánk, hogy ha valaki új vállalkozást szeretne indítani, mindenki az internetben gondolkodik először. Hatalmas teret kínál, lehetőséget teremt óriási ügyfél bázis, vásárlóerő elérésére.
Ám csak akkor kezdjünk bele, ha valóban, szívből szeretnénk, hisz ez lesz az, ami átsegíthet majd az esetleges nehézségeken.
Ha webshop indításon gondolkodsz, próbáld ki a CorinWebshop rendszerét ingyen. Regisztrálj, és jelentkezz az Események menüpontból elérhető előadások, konzultációk bármelyikére.
Sok sikert kívánunk!