Egyre többet találkozunk azzal, hogy leendő ügyfeleink szeretnének webshopot indítani, fizikai bolt nélül, ám nem szeretnének raktározni. Szerencsére ma már erre is van lehetőség, beszállítói termék szinkronnal, vagy egyenesen dropshipping módszerrel. A dropshipping lehetőséget kínál arra, hogy termék tárolás, raktározás nélkül nyiss webshopot, a lehető legkényelmesebb és legegyszerűbb logisztikával.
Manapság egyre többen fordulnak hozzánk azzal, hogy "szeretnék webáruházat nyitni, de nem tudom, milyen terméket értékesítsek." Ma már szuper megoldások vannak arra, hogy könnyen indíts saját webáruházat termék készlet raktározása nélkül.
De mi is az a dropshipping?
A droppshipping egy olyan üzleti modell, ahol a webshop tulajdonos nem szerzi be, nem raktározza, csomagolja, szervezi a vevőhöz való termék kiszállítást, hanem mindezt a nagykerek bizosítják, akiket egy dropshipping cég fog össze. Tehát neked "csak" a webáruházad marketingjével, és az ügyfelekkel kell foglalkoznod, hisz a termék beszerzést, logisztikát a dropshipping cég megbízott nagykerei intézik.
Előnyei:
- nem kell beszállítót keresned, hisz a dropshipping cég már kiépített nagyker hálózattal rendelkezik, csak választanod kell
- ezek a nagykerek szintén webshopok, nem ma kezdték az online kereskedelmet
- nem kell készletet tárolnod
- nem kell kiszállítást szervezned
- hatalmas termék kínálat áll rendelkezésedre
- ha nem vált be a termék, könnyű és költséghatékony a profilváltás
Ha nem szeretnél dropshipping céggel szerződni, a nagyker beszállító partneredet is érdemes megkeresned az ötlettel, hogy heti 1-2 alkalommal csomgolja le, cimkézze fel a megrendeléseidet, melyért futárt küldesz.
Mikor érdemes termék nélkül webshopt nyitni? Mit kell tudni róla?
Fontos, hogy átgondoljuk a termék nélküli webshop nyitást, az utólagos vevőgondozás szempontjából is.
Mikor érdemes, mire figyelj:
- Ha még nincs webshopod, sem e-kereskedelmi tapasztalatod
Bár még nincs tapasztalatod, de már látod az e-kereskedelem előnyeit, ám nincs saját terméket, de van üzleti érzéked, akkor szuper megoldást nyújt a számodra a dropshipping, vagy akár egy beszállítói termék szinkron - utóbbi esetben "csak" a termékeket kapod, így nem magadnak kell feltöltened a webshopodba, amivel rengeteg időt spórolsz, nem mellesleg a napi szinkron naprakészen is tartja a terméklistát. Ez utóbbi esetben a logisztikát szervezned kell a marketing mellett.
- Ha már van webshopd, és tapasztalatod is, miért nem indítanál egy új webáruházat a meglévő mellé gyorsan, egyszerűen? Minimális időbefektetéssel elindíthatod, és ha még csak kb. elvegetál, akkor is hozza a pénzt számodra. Sőt! Akár meglévő webshopod kínálatát is kiszélesítheted könnyedén egy dropshipping megoldással, vagy akár egy "sima" beszállítói termék szinkronnal.
Mi dolgom lesz egy dropshipping webáruházzal?
A fentebbiek nagyon jól hangzanak, de azért legyünk tisztában azzal, hogy mint egy új webáruház esetében, egy dropshipping modellel indított webshopnál is kb. 1 év kell ahhoz, hogy igazán befusson. Érdemes főállásban végezni az e-kereskedelmet, maximum másodállásban, de ne legyen a 4., vagy 5. lehetséges bevételforrásod, hisz nem lesz rá időd, szinte semennyi, így a várt bevétel is elmarad.
Tény, hogy ez az üzleti modell lényegesen nagy terhet levesz a webshop tulajdonos válláról, ám itt is szükség van a befektetett energiára és időre.
Reméljük, nem vettük el a kedved. 🙂
Így vágj bele
Célcsoport, termékkör meghatározása
Adott az elhatározásod, hogy szeretnél webáruházat nyitni. Célszerű olyan termékkört választani, ami közel áll hozzád (a hobbid, vagy aktuálisan mindennapjaid része, élethelyzetedhez illik, stb.). Tulajdonképpen olyan terméket válassz, ami érdekel téged, szívesen ismerkedsz a lehetőségeinek tárházával, vagy amiket nagyon jól ismersz.
Például, ha asztalos vagy, és szereted a szakmádat, ehhez illő termékek választása ajánlott, ám kisgyermekes anyukaként a baba-mama terémkek állnak hozzád legközelebb... Így érdemes választani.
Fontos, hogy válassz! Ne akarj egyszerre mindet árulni. Egyrészt te is belekavarodhatsz, másrészt a vevő számára se túl bizlom gerjesztő egy olyan webshop, ahol a csavarhúzó mellett pelenkát is talál. Persze van ellenpélda is, pl. az EMAG, ám őket túlszárnyallni egy új webshoppal, valljuk be, igen igen nehéz lenne.
Ha megvan a kiválasztott termék, a nagyker, győződjünk meg róla, hogy minden fontos információt biztosítani tud a nagyker, a termék nevén, kategóriáján, árán, fotóján át egészen a termék leírásig. Ezek egy az egyben használhatóak is, ám ha jobban teljesítő SEO-t szeretnél, a CorinWebshop termékeknkénti SEO beállítási lehetőségeket, egyedi SEO leírásokat, kulcsszavakat érdemes megadni, akár tömeges termék importtal.
Mi lesz, vagy mi nem lesz a feladatod egy dropshipping webáruházzal?
- nem lesz feladatod a termék feltöltés
- nem lesz feladatod a termék csomagolás, raktárkezelés
- dropshipping üzleti modell esetén nem lesz feladatod a számlázás
- feladatod a webshop karbantartása
- feladatod a rendelések, a kapcsolódó telefonok kezelése
- feladatod a marketing
- feladatod a megrendelőkkel való kapcsolattartás.
Tehát kevesebb a munka, így akár mellékállásként is beleférhet az idődbe, vagy például kisgyermekes anyukaként már nagyobbacska gyerkőccel célszerűbb egy dropshipping webáruházat nyitni, mint saját termékeset.
Marketing
Gyakorlatilag a legfőbb feladatod a marketing. Ha nem tudnak róla az emberek, nem találnak rá a webshopodra, a bevétel is elmarad.
Ha tapasztalat nélkül vágsz bele webshop indításba, fontos, hogy képezd magad. Gondolkodj el azon is, mit szeretnél te, mint vevő, mit várnál el egy hasonló kínálatú webshoptól? Ha ezeket meg tudod válaszolni magadnak, és ebben a szellemben építed fel a webshopodat, az már fél siker.
Profi marketing csapatot is megbízhatsz a webshopod népszerűsítésével, ám rengeteg anyag áll rendelkezésedre, ha magad szeretnéd intézni. Utóbbi esetben számíts arra, hogy a hirdetési költségeken felül sok-sok idő befektetéssel jár.
... és el is érkeztünk egy szintén meghatározó ponthoz:
Költségek
Természetes, hogy felmerül a kérdés, hogy milyen költséggel jár egy dropshipping modellel üzemeltetett webáruház:
- a termékek nagyker árát fizeted
- a webáruház üzemeltetési díja (CorinWebshop esetében havi, negyedéves, féléves, vagy éves ciklusok közül választhatsz.)
- marketing költségek - sajnos sokan ezzel nem számolnak, pedig elengedhetetlen. Facebook post-okból nem lehet megélni. Fizetett hirdetést igenis indítani kell.
- dropshipping szolgálatás díja (ha "csak" beszállítói termék szinkront használsz, a termékek szállítását, csomgolását intézed, ezzel nem kell számolnod.)
- emberi erőforrás költségei
- jogi költségek (vállalkozás indítás, ASZF, Adatkezelési tájékoztató...stb.)
Garancia
Mi történik, ha egy vásárlónak kifogása van a termékkel, vagy a rendeléssel? Ki kezeli a reklamációját?
A szállítással, vagy a termékekkel estlegesen felmerülő problémát, reklamációt neked kell kezelned.
Bízunk benne, cikkünkkel sikerült átfogó képet adnunk egy dropshipping üzleti modellel működtetett webáruház velejárójáról.
Webáruháza indítani szinte évről évre egyre egyszerűbb, így egyre többen tudják kihasználni az e-kereskedelem lehetőségeit. A dropshipping, vagy egy szimpla beszállítói termék szinkron is egyszerűsíti a webshop tulajdonos feladatait, így nagyobb figyelem fordulhat a marketing felé, ami a sikeres működés alappillére.
Soha nem volt jobb időszak egy webshop indítására !
- Amíg más, fizikai boltok zárva, Nálad 24 órában vásárolhatnak !
- Nálunk könnyen, gyorsan létrehozhatod a saját webáruházadat!
- Minden profi funkció egy helyen !
- Használd ki a 30 napos ingyenes lehetőséget !