Hogyan állítsd be az új webáruházadat 5 lépésben
A CorinWebshop rendszerében a lehetőségek hatalmas tárháza fogad mind kinézet, mind funkcionalitás tekintetében. Nem szeretnénk, ha a "bőség zavara" fogadna az új webáruházad létrehozásakor, így összeszedtük neked, milyen folyamaton érdemes végig menned az időhatékony beállítás érdekében.
A regisztrációdat követően e-mailben megkaptad mind a publikus, mind a szerkesztő felület linkjét. Az admin felületet megnyitva az ún. "fővezérlő" fogad, sok-sok információval, és víszintesen kék sávban találod a főbb szerkesztési, beállítási pontokat. Fontos megemlítenünk, hogy az admin felületen súgó áll rendelkezésedre. Egy-egy menüponton belül a jobb vagy a bal felső részen találod a kérdőjel ikont, melyre kattintva eléred az egyes beállítási lehetőségek ismertetését.
1. lépés
A webáruház kinézete
Beállítások>Kinézet & Elrendezés
Az új webáruházad egy beállított demo oldalként jön létre, ahol egy modern design fogad.
Javasoljuk, hogy tekintsd meg a publikus (vásárlói) felületet. A megtekintéshez használhatod az e-mailben kapott linket, vagy az admin felület jobb felső sarkában található, kifelé mutató nyilra kattintva is megnyithatod a webshopodat.
A Kinézet&Elrendezés alpontjaiban választhatsz új megjelenést (Sablon választása) vagy átalakíthatod, átrendezheted (Sablon elrendezés módosítása), vagy akár át is színezheted (Színek, betűk módosítása) a demo sablot.
A lehetőségek tárháza szinte határtalan. Átrendezheted a főoldalt, a termék lista oldalt, vagy akár a termék oldalt is. További termékajánlókat állíthatsz be, átrendezheted az oldalsávot, vagy akár ki is kapcsolhatod. Amennyiben elégedett vagy a demo megjelenéssel, természetesen azt is megtarthatod.
Az esetleges átrendezést elvégezve töltsd fel a saját logódat (Beállítások>Rendszer alap beállítások>Bolt szükséges beállítások, Logo, slider fül), valamint cseréld ki a főoldali nagy banner képeket (Tartalom>Oldalak, tartalmak>Bannerek, reklámképek).
Az alap beállítások közés sorolnánk az alap SEO beállításokat. A Beállítások>Keresőoptimalizálás, SEO>SEO beállítások pontban a meta adatoknál add meg a webáruházad nevét, a legfontosabb kulcsszavakat, valamint egy mondatban írd le a profilodat (reklámszöveg szerűen). Majd görgess lejjebb, és a H1, és P pontokban is add meg a webshopod nevét (ez fog megjelenni a bal felső sarokban, mint egy cím, ha a főoldaladat nyitja meg a vásárló). A további beállításokat ne módosítsd, csak SEO szakember javaslatára.
2. lépés
Az alap beállítások
Beállítások>Rendszer alap beállítások>Bolt szükséges beállítások
Ezen a menüponton belül tudod megadni a boltod adatait, megrendelés és kapcsolati e-mail címeket, telefonszámot és a saját logódat is. A favicon feltöltésére, elkészítéséhez favicon converter elérés áll rendelkezésedre.
Be tudod állítani a webáruházad alapértelmezett nyelvét, a használt további nyelveket, valamint a kívánt devizát (Forint, EURO) - azonban kizárólag 1 deviza lehetséges.
Ha szeretnéd módosítani a főoldali banner képek (slider képek) méretét, vagy a cserélődés gyakoriságát, azt is itt tudod megteni.
3. lépés
Bolt funkcionalitása
Funkciók>Funkciók ki-be kapcsolása
Mivel a CorinWebshop rendszerében webáruházad nincs csomagba zárva, így saját magad alakíthatod ki a webáruház funkcionalitását. Kiválaszthatod a kívánt fizetési módokat, szállítási módokat, számlázó program kapcsolatot, valamint a szükséges egyéb, működést befolyásoló funkciókat. Te döntheted el, mire van szükséged.
A bekapcsolt funkciók alapján számítja ki a rendszer a havi díjadat. Az első, általunk támogatott ingyenes hónapban lehetőséged van az összes elérhető funkció kipróbálására. Az ingyenes hónap lejáratakor a rendszer automatikus díjbekérőt fog küldeni a bekapcsolt funkciók havi díjai alapján. Minden díj nyilvános, tehát a ki-be kapcsoláskor látni fogod, hogyan alakul a várható havi díjad.
4. lépés
Fizetési beállítások
Beállítások>Kosár és vásárlási folyamatok>Fizetési megoldások - Beállítások, integrációk
Új webáruházadban a szállítási módokat, és az egyes szállítási módok esetén használható fizetési lehetőségeket is meg kell határozni.
A fizetési megoldások lehetnek:
- utánvéttel készpénzben
- utánvéttel bankkártyával
- előre utalással / átutalással
- online bankkártyával (pl.: Bogrun, Barion, SimplePay, K&H... stb.)
- személyes átvételkor helyszínen készpénzben/bankkártyával
A kívánt fizetési módot be kell kapcsolnod egy pipálással, majd az egyes fizetési módokhoz megírhatod a vásárlói tájékoztatót, mely a fizetési módot kiválasztva a vásárlónak megjelenik a kosár oldalon.
Bármely bankkártyás fizetési mód estén a bankkal (vagy szolgáltatóval) is szerződnöd kell, hogy a webshopodban el tudd fogadni a bankkártyás fizetési módot. A bank fogja biztosítani ugyanis a biztonságos fizetéshez szükséges azonosítókat, biztonsági kulcsokat. (A bankkártyás fizetés a bank oldalára történő átirányítással történi, majd a fizetési tranzakció lezárultával irányít vissza a bank a webshopba.) A bankkal történő szerződéskötés, a biztonsági kulcsok átadása a számodra kb 1-2 hetes átfutási idővel történik a tapasztalatunk alapján.
Az fizetési módok engedélyezése, beállítása után lépjünk is tovább a szállítási módokhoz, hisz ezek szorosan kapcsolódnak egymáshoz.
5. lépés
Szállítási beállítások
Beállítások>Kosár és vásárlási folyamatok>Szállítás és csomagpontok - Beállítások és szolgáltatók
Itt adhatod meg, hogy vásárlóid milyen szállítási lehetőségek közül választhatnak, és a kapcsolódó szállítási költséget.
lapfunkció a futár szállítási lehetőség, valamint a személyes átvétel lehetősége. További szállítási módokat (MLP csomagpont, GLS csomagpont, Foxpost csomagautomata... stb.) kapcsolhatsz be a Funkciók ki-be kapcsolása menüpontban.
A szállítási módokhoz hozzárendelheted a szállítási költséget, ami feleht fix összeg, vagy lehet rendelési érték, vagy a rendelés összsúlya alapján sávos szállítási költség.
Az egyes szállítási módoknál előfordulhat, hogy eltérő fizetési módok alkalmazása szükséges. Pl. csomagautomatás átvétel esetén nem lehetséges a készpénzes fizetés. Természetesen ez is beállítható, hisz minden szállítási mód esetén te határozhatod meg, hogy milyen fizetési módot használhat a vásárló.
+1 tipp:
Mivel a webáruházadban elengedhetetlen az általános szerződési feltételek, és az adatkezelési tájékoztató közzététele, így erről se feledkezz meg! Az új webáruházad létrehozásakor egy-egy minta is létrejött az ASZF és az Adatkezelési tájékoztatóhoz. Ezeket olvasd át, töltsd ki a saját adataiddal, és szabd át az általad értékesített termékekre vonatkozóan. Érdemes a saját általános szerződési feltételeidet jogásszal összeállítani!
Segítségül ajánljuk számodra a fogyasztobarat.hu ASZF és Adatkezelési tájékoztató szolgáltatását. Szerződéskötést követően megkapod a saját ASZF és Adatkezelési tájékoztató beágyazó kódját, melyet a webshopodban kell elhelyezned e két menüpont tartalmában. A kód segítségével mindig naprakész, az akutális jogszabályoknak megfelelő ASZF-ed lesz, ami a szolgáltató által frissül szükség esetén, így nem kell mindig észben tartanod jogszabály változáskor, hogy a webshopodban is módosítani kell, hisz ez megtörténik a szolgáltatásnak köszönehetően. Nem a CorinWebshoppal kell szerződnöd, hanem közvetlenül a szolgáltatóval!
Bízunk benne, a fentebbi lépések segítenek a gyors és hatékony alap beállításokban. Mivel a webshopod mostanra már készen áll mind kinézet, mind funkcionalitás tekintetében, meg is kezdheted a termék kategóriák kialakítását, és a termékek feltöltését, hogy mielőbb bevételt termelhessen az új webáruházad. Javasoljuk a súgó rendszer áttekintését, hogy időhatékony légy a termékek feltöltése során is.
Jó munkát, és sok sikert kívánunk!