Napjainkra már a magyar e-kereskedelemben is jól kimutatható a „Black Friday” hatása, annak ellenére, hogy hazánkban 2015. novemberében tartották az első jelentősebb online fekete pénteket a webáruházak. Mára egy átlagos naphoz képest akár tízszeres forgalomnövekedést is eredményezhet a „Black Friday” a hazai webáruházak számára, és az átlagos kosárérték a 36 ezer forintot is elérheti – írja a Világgazdaság.
Az online kereskedelemben évről évre jelentős forgalomnövekedés figyelhető meg, főként az ünnepi szezonban. A vásárlók jelentős része tudatosan készül a fekete péntekre, az online kereskedők ezt felismerve egyre többen csatlakoznak a „Black Friday”-hez, akciókkal, kiemelt ajánlatokkal várják a vásárlókat.
A „Black Friday”, azaz fekete péntek az Egyesült Államokból ered, a hálaadást követő péntek elnevezése, a karácsonyi vásárlási szezon kezdete. (A kifejezés 1966-os philadelphiai nagy karácsonyt megelőző bevásárlási láz kezdetének napja, a sűrű közlekedésre utalva adta a rendőrség e nevet ennek a napnak. )
Az idén kétszer, november 17-én, majd e hétvégén 2017. november 24-én is „Black Friday” akicókkal várják a webáruházak a vásárlókat, ugyanakkor hazánkban a fizikai boltokban, üzletekben kevéssé elterjedt még ez a szokás.
Amerikában nagy sikere van e napnak a kereskedelemben, pl. 2006.-ban kb 430 millió dollárnyi kosárértéket produkáltak a vásárlók, és ez a szám folyamatosan, évről évre növekszik.
Bár nálunk még csak az utóbbi években tört be a köztudatba a fekete péntek, főként az online kereskedelemben, minden évben egyre nagyobb a csatlakozó webáruházak, és főként a vásárlók száma. Nem véletlen, hogy az idei fekete péntekre a Világgazdaság tízszeres forgalomnövekedést jósol egy átlagos naphoz képest.
Már a november 17-i „előzetes” Black Friday körüli hírverést is kihasználta sok webáruház. Összegyűjtöttünk néhány példát, köztük ügyfelünk által alkalmazott ajánlási módot is, ötletet adhat, hogyan csináld november 24-én, hogy többszörös forgalmat érhess el.
teljes oldalas landign oldal, kiemelt ajánlatban szereplő akciós termékek listájával. Kategóriánként listázhatóak a kiemelt ajánlatok. A várható legnagyobb akció mértéke csak az oldal szélén, széles monitorral rendelkező vásárlók számára látható, ám a terméklistában termékenként feltüntette a kedvezmény mértékét.
főoldali nagy banner ajánlat, teljes oldalszélességben, ami a kiemelt ajánlatot tartalmazó terméklistáira juttatja el a vásárlót, a két kiemelt jelentőségű kategóriájában. A várható legnagyobb kedvezmény mértéke a banneren kiemelt szerepet kapott. Nagy csábító erővel bír, minél nagyobb a feltüntetett % érték.
ügyfelünk a Kiemelt akció, kiárusítás, kampánykezelő modulunkat» választotta. Visszaszámlálóval várta a megelőző napokban látogatóit, ahogy most, a november 24-i, „igazi” Black Friday-re is készül. A visszaszámláló másodpercre pontosan megmutatja a látogatónak, mennyit kell még várni az akció kezdetéig, és a várakozás öröme, valamint a kíváncsiság vissza is fogja csalogatni őt.
A kiemelt akció idején pedig ez a visszaszámláló azt mutatja, mennyi idő van még hátra a kiemelt akció végéig, ezzel cselekedetre – vásárlásra ösztönözve a vevőt.
A cipoweb.hu tulajdonosa landig oldal szerű kiemelt ajánlat megjelenítést választott, ám lehetőség van a modullal „csak” bannerről és/vagy a visszaszámlálóról elérhetővé tenni az ajánlatot. A kiemelt ajánlatában szereplő termékek kategóriánként elérhetőek, valamint akár a webáruház teljes kínálatára is eljuthat a vevő, kategóriánként. Egyéb termékajánlat is helyt kapott a láblécben. (katt. a képre)
Ügyfelünk az adminisztrációt már jó előre elvégezte. Kialakította a Black Friday landing oldal kinézetét, mely a fekete péntek napján azonnal fogadja a vásárlót, valamint kijelölte, mely termékek szerepelnek ajánlatában és beidőzítette az adott napra vonatkozó akciós árat. Elhelyezte a számlálót a webáruházában, hogy látogatói időben értesüljenek, és visszatérésre ösztönözze őket. Az ajánlat érvényességének napján és azt követően semmi dolga már a termékekkel, a rendszer visszaáll az alapállapotra. (A modul» természetesen karácsonyig még egyéb kiemelt ajánlatát fogja szolgálni, amikor szintén testre szabhatja, mert valljuk be, a fekete a Black Friday színvilága, nem a karácsonyé.)
A Black Friday ajánlatod jelentősége nem csak az aznapi bevonzott vásárlók miatt fontos! Ne feledd, jó ajánlataid hatására érkező vevőidből visszatérő vásárlók lesznek!