A webáruházak – legyen az a piac bármely szegmense – a nagyobb bevétel érdekében olykor akciózással, kiárusítással “kedveskednek” vevőiknek. Persze ez nem kifejezetten a kedvességről, sokkal inkább a pénzről, üzletről szól.
Ám a vevő szemszögéből – ha üzlet, ha nem – örömteli időszak egy-egy akciós hét, hétvége, hisz olcsóbban juthat hozzá a hőn áhított termékekhez.
Fontos tudnunk, hogy ezek a kedvezményes időszakok nagyobb odafigyelést, több munkát igényelnek a webáruház tulajdonosok részéről, hisz nem elég az árakat lejjebb vinni, fel kell tüntetni az akció kezdetét, végét, valamint, hogy a siker garantált legyen, nagyobb szerepet kell kapnia a marketingnek.
Az akciós időszakot hirdetni kell (pl. Facebook hirdetés, hírlevél kampány), valamint a webshopban is fel kell hívni a figyelmet, hogy a látogató – érkezzen bárhonnan -, megtalálja a kedvezményes kínálatot, vásárolja meg a kiárusítás alatt lévő, és/vagy akciós termékeket.
Többféle nagyobb, mondhatjuk: kiemelt akciót hirdethetünk. Lehet kiárusítás/készletkisöprés, szezonvégi leárazás, szezonnyitó akció, valamint kapcsolódhat ünnepekhez, alkalmakhoz is a kedvezményes ajánlatunk. Ilyenkor a vevők keresik az ünnepekhez kapcsolódó ajánlatokat, akciókat, már-már elvárják azt a webáruházakban éppúgy, mint a fizikai boltokban is.
Most, a karácsony közeledtével a téli szezonban az első, a már hazánkban is oly népszerű “alkalom” a “Black Friday”, azaz a fekete péntek. Hazánkat az idén ráadásul két hullámban is fogja elérni a “Balck Friday”, 2017. november 17-én, valamint november 24-én.
Ezeken a napokon – és az ezt követő hétvégén – a fizikai boltok, és webáruházak kiemelt kedvezményekkel, kiemelt ajánlatokkal várják a vásárlókat.
Valószínűleg áruházadban alapvetően tartasz akciós, “csali” termékeket. Azonban a “Black Friday” kiemelt jelentőségű webáruházad életében, nagyon nagy kedvezményt kell adnod, tehát odafigyeléssel kell áraznod. Fel is kell hívnod vevőd figyelmét arra, hogy ez egy kivételes, alkalmi ajánlat, csak bizonyos napon, vagy napokon érvényes. Ezen felül a legfontosabb, hogy meg kell könnyítened a vevőd dolgát, hogy az áruházadba érkezve könnyen, akár azonnal megtalálja, és meg tudja vásárolni azonnal a fekete péntekhez fűződő ajánlatodat, hisz ezt fogja keresni azonnal webshopodba érkezve ezeken a napokon.
Érdemes, sőt erősen ajánlott már az akció kezdete előtt bannerekkel, hírlevél kampánnyal, akár Facebook vagy egyéb hirdetéssel beharangoznod az akicós időszakot, hogy minél több látogatód, s belőlük vevőd legyen.
A CorinWebshop csapatával felismertük a kiemelt akciók jelentőségét, és tisztában vagyunk azzal, hogy ez mekkora terheléssel jár egy webáruház életében, mind technikailag, mind emberi erőforrás tekintetében.
Fejlesztettünk egy új funkciót, hogy áruházadban könnyen tudd kezelni a kiemelt akciót, kiárusítást, vagy ünnepi/alkalmi akciós ajánlatodat, így a fekete pénteket is, akár mindkét napon/hétvégén.
A modul tervezése során próbáltunk több szempontot figyelembe venni. Szem előtt tartottuk, hogy legyen egyszerű, könnyű a beállítása (emberi erőforrás), valamint a technikai háttérre, a várható nagyobb látogatói terhelésre is gondoltunk. A kiemelt akciós ajánlat modul ugyanis a látogatót az ajánlatodra irányítja egyből, mintegy landing oldal szerűen (offline szórólaphoz hasonlíthatnánk leginkább), ami csökkentett tartalommal, csökkentett adatforgalommal rendelkezik, így gyors, kényelmes használatot tesz lehetővé, nem terheli a rendszert, a betöltődési sebesség optimális.
Ezen az érkező oldalon kiemelt termékajánlatoddal találkozik, kategóriánként, de bejuthat áruházadba, ha az alkalmi ajánlatod nem érdekelné. S ugyan így, ha meggondolta magát, visszatérhet az alkalmi ajánlatodra.
Bizonyára ismerős lehet ez a működési elv, hisz így csinálják a nagyok. Ha emlékszel, a tavalyi “Black Friday” idején mind az eMag, mind az eDigital egyedi, csökkentett tartalmú nyitóoldallal várta az óriási számú látogatót, ezzel is csökkentve szerverei terhelését. Az eDigital mai napig megtartotta, és használja ezt a funkciót, ugyanis kéthetente “készletkisöprést”, kiemelt akciót tart. Ekkor bárhonnan érkezel az oldalra, a kiemelt ajánlat termékeit éred el, ám bejuthatsz a teljes áruház kínálatára is.
Ha nekik bevált, s beválik azóta is, neked is eredményeket hozhat egy ilyen funkció.
Mindenképp érdemes kihasználnod a Black Friday körüli – amúgy is meglévő – hírverést. Ha hirdetsz, ha nem, valószínűsíthető, hogy ezeken a napokon megnövekedett látogatói számra kell számítanod. Használd ezt ki, adj kedvezményeket – még ha a profitod a tervezettől alacsonyabb is lesz – így olyan vevőkre is szert tehetsz, akik még soha nem vásároltak tőled, és remény szerint a karácsonyi ajándékvásárlás során már elégedett visszatérő vásárlóid lehetnek.
Érdekességként említenénk, hogy bár nálunk még kevéssé kihasznált a “Black Friday” körüli láz, mint pl. Amerikában, ám a tavalyi évben webáruház partnereink közül többen is kihasználták már a fekete péntek körüli hírverést. Volt, aki kampányaiban beharangozta, volt, aki “csak” a “véletlenül” az áruházba tévedt látogatókkal közölte, hogy ő bizony tart “Balck Friday”-t. Nem is meglepő az eredmény, hisz egyes CorinWebshop-os áruházak fekete pénteki bevétele a szokásos forgalomhoz képest ötszörös, sőt, tízszeres emelkedést mutatott! S e napon vásárlók közül – partnereink elmondása szerint – több vásárló visszatért az adventi időszakban.
Hidd el, érdemes akcióznod, és kommunikálni előre, hogy hatalmas kedvezményekkel várod a vásárlókat a fekete pénteken. A vevők már most készülnek rá, várják, hogy hol, mely webshopban szerezhetik meg a hőn áhított termékeket.
Azonban csak óvatosan! Ne áruld el előre, mely termékkörből kerül ki akciós kínálatod 😉