Kosárelhagyás. A szó, amit egyetlen webáruháztulajdonos sem hall szívesen.
Kosárelhagyás. A szó, aminek hallatán összeszűkül a gyomrod, és látod, ahogy a bevételed elapad.
Tudtad, hogy a megkezdett vásárlások több, mint 2/3 (kétharmada) nem zárul sikeresen, és félig megpakolt virtuális kosarak várják minden nap, hogy a virtuális pénztárnál a vásárlók kifizessék, amit kinéztek maguknak?
Annak, hogy a potenciális vásárlók elhagyják a kosarat, számtalan oka lehet. Előfordulhat, hogy a látogató kedvezőbb ajánlatot lát egy másik ablakban megnyitott webshopban, lehetséges, hogy csak bejött a főnöke, és új feladatot adott neki, vagy egyéb okból kellett bezárnia a böngészőjét.
Bárhogy van is, egy átlagos ember minden 8. percben megszakítja valamilyen tevékenységét. Egy munkanap során ez azt jelenti, hogy egy dolgozó embert átlagosan 56-szor szakítanak félbe.
Elég soknak tűnik igaz? Ez azt jelenti, hogy a kosárlehagyások miatt nem biztos, hogy a te webáruházadban és értékesítési folyamatodban van a hiba.
Egyszerűen túl sok inger éri az embereket, még vásárlás közben is.
Igen, az elhagyott kosarak elkeserítőek, de nem jelentik azt, hogy végleg búcsút kell intened minden megkezdett vásárlásnak.
Hatékony után követő emailekkel rengeteg olyan vásárlót visszaszerezhetsz, akik elhagyták a kosarad.
Mai bejegyzésünkben elmondjuk, milyen stratégiát érdemes követned, hogy a kosárelhagyások után is jelentős bevételre tehess szert.
Mit mondanak a számok?
Lássuk, mennyi pénzt veszíthetsz, ha nem küldesz értesítő emaileket a kosárelhagyásról.
Tegyük fel, hogy minden nap eladsz 100 eldobható borotvát.
2/3-os kosárelhagyási aránnyal számolva, ez azt jelenti, hogy 200 eladástól esel el minden nap. Igen. 200-tól.
Ha ennek a 200 kosárlehagyásnak a 9-10 százalékát vissza tudnád szerezni, az azt jelentené, hogy 2500 forintos árral számolva, naponta 45 000 forinttal, havonta 900 000 forinttal, évente pedig 10 800 000 forinttal lenne nagyobb a bevételed.
Ezek a számok önmagukért beszélnek.
Mit tehetsz, hogy visszajöjjenek, és befejezzék a vásárlást?
Először nézzük meg, hogyan építheted fel a stratégiádat!
Az alapok
Az időzítés fontos. Pontosan meg kell határoznod, hogy a kosár elhagyás után mennyi idő telhet el az első emlékeztetőd megérkezéséig.
1-2 órával a kosár elhagyása után is küldhetsz emlékeztetőt, azonban akár 6 órát is várhatsz, amíg postázod az első értesítődet.
Ha biztosra akarsz menni, küldj több emailt, de ügyelj rá, hogy ne legyél túl erőszakos!
Alapesetben tervezhetsz három lépcsővel, ebben az esetben az első emailt küldd néhány órával a kosár elhagyása után, a másodikat két nappal később, a harmadikat pedig négy nappal a kosár elhagyása után.
Dönthetsz úgy, hogy valamilyen kedvezményt, vagy kupont is mellékelsz az emlékeztető emailedben, de ez nem kötelező.
Olvasd el a három különböző módszert, és tervezd meg a saját stratégiádat!
1. Két lépcsős emlékeztető
Ez a megoldás abban az esetben működhet jól, ha kiválóan ismered a célközönséged és beszéled a nyelvüket.
Az első emailt küldd el 2 órával a kosár elhagyása után.
A szöveget írd a célközönséged nyelvén! Az email legyen rövid és szellemes.
A második emailt küldd el 2 nappal később. A második emailben utalj a termék használatával járó előnyökre.
Két módon is kihasználhatod az előnyökben rejlő lehetőségeket.
Az egyik megoldás, hogy vágyat ébresztesz a vásárlóban, és elmondod, mi az amit elérhet.
A másik megoldás, hogy szintén bemutatod a termék előnyeit, azonban itt hangsúly a veszteségen és a lemaradáson legyen. Azt mutasd be, hogy mit veszít, ha nem cselekszik gyorsan.
Mindkét lehetőséggel érdemes kísérletezni, mert minden felhasználónál más működik.
Érdemes rögtön árkedvezményt adni?
Igen, de nem azonnal.
Gyakran tényleg csak azért hagyják el a vásárlók a kosarat, mert félbeszakítják őket, azonban könnyen előfordulhat, hogy a szállítással kapcsolatos plusz költségek miatt nem jön létre a vásárlás.
Ezért érdemes a későbbi emlékeztető emailekben valamilyen kedvezményt ajánlani.
Tervezz úgy, hogy több emlékeztető emailt küldesz, az elsőkben azonban még ne ajánlj kedvezményt!
Így azok a vásárlók, akik nem az ár miatt hagyták el a kosarat, hanem mert félbeszakították őket, nagyobb valószínűséggel térnek vissza, hogy befejezzék a vásárlást.
Gondolnod kell azokra is, akik az extra költségek miatt hagyták el a kosarat.
A 3. emailedben már tehetsz árengedményt, így az ár miatt nem konvertáló vásárlók egy részét is visszaszerezheted.
2. Árkedvezmény hat lépésben
Tegyük fel, hogy 6 automatikus emailt küldesz, amelyben emlékezteted a vásárlót, hogy nem vásárolt nálad.
6 email elegendő lehet arra, hogy jelentős mennyiségű vásárlót szerezz vissza.
Azonban arra figyelned kell, hogy megfelelő időközönként kövessék egymást az emailek, és nem szabad túl rámenősnek lenned, mert úgy többet veszíthetsz, mint nyerhetsz.
A PrideBites csapata például az első levelében emlékezteti a vásárlót, hogy a kosárban hagyta a terméke(ke)t, és 10% kedvezményt ajánl, amely 5 napig érvényes.
Az 5 nap letelte előtt két emailben emlékeztetik a vásárlót, hogy hány napig tudja még a 10 százalék kedvezményt igénybe venni.
Ahogyan ők teszik, neked is arra kell buzdítanod a vásárlóidat, hogy ne maradjanak le a kedvezményről.
Miután az 5 nap letelt, már 25% kedvezményt ajánlanak, amely szintén 5 napig érvényes.
Ebben a periódusban is két emlékeztető emailt kapnak még a vásárlók, amelyben szerepel, hogy a kedvezmény hány napig érvényes még.
A 6 email csak példa. Kísérletezz bátran, akárcsak a landing oldalakat, az email marketinget is tesztelned kell, és a célközönségednek megfelelően finomítani.
A kedvezményeket is úgy kell megadnod, hogy neked is megérje a kedvezőbb áron is eladni a termékeket.
Nagyon fontos, hogy bármilyen mértékű kedvezmény mellett döntesz is, mindenképpen csak néhány napig tedd elérhetővé a kedvezményt!
Ha csak most indítottad el a webáruházadat, kezdetnek próbáld meg 3 emailre felépíteni a stratégiát.
Ha a webshopod már egy ideje elindult, és vannak visszatérő vásárlóid is, bátran próbáld ki a 6 emailből álló stratégiát!
3. Egy lépcsős stratégia
A több lépcsős email stratégiát felépíteni időbe telik. Azonban biztos lehetsz benne, hogy megéri az időráfordítást, hiszen a megírt hírleveleket később is felhasználhatod.
Így automatizálhatod az emlékeztetők folyamatát, és jelentős időt spórolhatsz meg.
Azonban, ha nem akarsz több leveles email stratégiát készíteni, dönthetsz úgy is, hogy csak egy egyszerű emlékeztető üzenetet küldesz.
Természetesen ezt is automatizálhatod.
Az üzenet lehet ilyen is:
Kedves XY!
Úgy tűnik, a kosaradban felejtettél néhány terméket. Félretettük neked őket, így bármikor visszatérhetsz, és megvásárolhatod őket.
A terméke(ke)t itt éred el:
Még nem késő!
Várunk szeretettel
A te Webshopod
Egy emlékeztető emailt küldeni mindig sokkal jobb, mint egyet sem.
Ezt az üzenetet küldd 6 órával a kosár elhagyása után.
Amellett, hogy minden benne van, egyszerű és lényegre törő. Elmondod, mit felejtett a kosárban, és egy linket is adsz, ahol a termékeket elérheti.
Ha a potenciális vevőd csak azért nem fejezte be a vásárlást, mert félbeszakították, egy ilyen üzenet után nagy valószínűséggel visszatér, és véglegesíti a megrendelését.
Növeld a kosarad hatékonyságát!
Mielőtt nagy lendülettel belevágsz a kosárelhagyások ellen küzdő emailek finomításába, állj meg egy pillanatra, és vizsgáld meg az értékesítési tölcséred!
Nézd meg, a vásárlás során hol jön el az a pont, ahol elveszíted a vevőket. Ha ez megvan, finomíts az értékesítési módszereken, és csak utána vágj bele kosárelhagyás utáni emailek elkészítésébe.
Mert sokkal jobb megelőzni a kosárelhagyást, mint utólag küzdeni ellene.
Miután javítottál az értékesítési folyamaton, kialakíthatod a saját email stratégiádat.
Végszó
Ha nincs stratégiád arra, hogyan szerezhetsz vissza vevőket, miután elhagyták a kosarad jelentős bevételtől eshetsz el.
Azonban már azzal is küzdhetsz a kosárlehagyások ellen, hogy javítasz az értékesítési folyamataidon. Azonban így is lesznek olyanok, akik nem fejezik be a vásárlást.
Ezért van szükséged egy jó módszerre, hogy sikeresen visszacsábíthass olyan vevőket, akik nem fejezték be a vásárlást.
Ne nézd tétlenül, ahogy üres kosarak miatt csökken a bevételed. Készülj fel a kosárlehagyásokra, építsd fel a stratégiádat és élvezd a magasabb profitot!
A bejegyzés Carl Sednaoui írása alapján készült.