Eladni jó. Automatizáltan eladni még jobb. Ki ne akarna úgy pénzt keresni, hogy miközben pihen vagy szórakozik, az eszközei és a digitális alkalmazottai dolgoznak neki és helyette?
Amikor webáruház indításán gondolkodtál, könnyen választottad a bérelhető megoldást, hiszen tudtad, hogy kevesebb befektetéssel érhetsz ugyanolyan színvonalas eredményt, mintha egyedi fejlesztésű webshopot indítanál.
Az értékesítésben sokat segítenek az okos webshopod remek kiegészítő funkciói, automatikus, személyre szabott termékajánlói, és az egyedi árazási lehetőségek.
Viszont ha van egy terméked, amire külön figyelmet szeretnél irányítani, nem csak kiemelt ajánlatként, és hírlevélben hívhatod fel a figyelmet, hanem egy értékesítő vagy landing oldal segítségével is.
A landing oldal olyan hatékony eszköz, ami egyetlen célt szolgál: hogy az érdeklődőből vásárló legyen.
Mai bejegyzésünkben megmutatjuk, hogyan épül fel egy landing oldal, mire kell figyelned, ha sikeres értékesítő oldalt akarsz létrehozni.
Ha megvizsgálsz egy értékesítői oldalt, azt láthatod, hogy a nagy része szövegből áll. Ezért nagyon fontos, hogy a szöveg minden egyes betűje a célodat szolgálja, és ne legyenek benne fölösleges mondatok, fölösleges képek és díszítő elemek.
Egy értékesítő oldal felépítése:
- Főcím
- Alcím
- A termék rövid bemutatása
- A termék használatával járó előnyök felsorolása
- Feliratkozó formula
- CTA (Felszólítás)
- Adatvédelemmel kapcsolatos mondatok
- Vásárló vélemények (Bár ezeket nem neked kell megírnod, mégis a landingedhez tartoznak )
A-B. A főcím (vagy címsor) és az alcím
A címsornak egyetlen feladata van. Végig kell vinnie a vásárlódat egy érzelmi hullámvasútón. Először fel kell hívnia a vásárlód figyelmét, majd arra kell ösztönöznie, hogy tovább olvassa a szöveget, végül fel kell ébreszteni a vásárlóban a vágyat, hogy megszerezze a terméket.
Éppen ezért a címsornak világosnak, és egyértelműnek kell lennie.
Tudod mire van még szükséged, hogy jó címsorokat írhass?
Ismerned kell a célközönségedet.
Csak úgy adhatsz el sikeresen, és a bérelhető webáruházad is csak úgy termelhet pénzt neked, ha jól ismered a célközönségedet.
A címsor egyben egy ígéret vagy felszólítás is lehet, amit az alcímben részletesebben kifejthetsz.
Ha nem akarsz sokat gondolkodni a címeken, választhatsz a már bevált formulák közül.
Néhány címsor sablon, amiket bátran használhatsz:
1.) Végleges megoldás a ________ problémáira!
2.) Kerüld el a ________ buktatóit!
3.) Szabadulj meg a ________ !
4.) Légy Te is a ________ mestere!
5.) Nélkülözhetetlen stratégiák a ________-ben
6.) A legötletesebb ________ megoldások
7.) A ________ sikerének kulcsa
8.) Te is lehetsz ________ , ha ________ .
9.) A legegyszerűbb módja, hogy ________ , ha ________ .
Az alcímben többet kell elárulni, mint amennyit a főcímben mondunk.
Ha a főcímed ez:
Szabadulj meg a fölösleges kilóktól!
Az alcímed lehet ez:
Ez a 15 perces gyakorlatsor az egész testedet átmozgatja, minden nap
C. A terméked rövid bemutatása
Ez egy leíró jellegű rész, ami csak a lényeget tartalmazza, érthetően.
A plated landing oldalán röviden bemutatják az ajánlatot,
három részre tagolva elmondják, hogyan műkődik a szolgáltatásuk, (igényfelmérés után összeállítják a receptdobozt, kiszállítják a megrendelőnek, aki végül megsüt/megfőzi a rendelését.
Egyszerű és hatékony megoldás.
D. A termék használatával járó előnyök felsorolása
Ha csak listázod a terméked tulajdonságait, és szóba sem hozod az előnyeit, azzal plusz munkát adsz a látogatónak. Neki ilyenkor át kell gondolnia, hogy a terméked tulajdonságai milyen előnyökkel járnak a számára, és hogyan oldják meg egy problémáját.
Sokkal hatásosabb lehetsz, és sokkal nagyobb bevételt érhetsz el, ha a terméked előnyeiről beszélsz.
Ezeket az előnyöket is rendezheted felsorolásba.
Amikor a terméked tulajdonságairól beszélsz, magadról beszélsz. Viszont amikor a tulajdonságok nyújtotta előnyöket hozod szóba, máris a vásárlóról beszélsz.
A vásárlót te nem érdekled, a saját problémái viszont nagyon is érdeklik.
Nézzünk néhány példát!
Tulajdonságok:
8 magos processzor (okostelefon)
Xenon fényszóró (autó)
Vízálló kivitel (hordozható hangszóró)
A 8 magos processzor előnye, hogy az okostelefonnal több feladatot tudsz gyorsabban elvégezni.
A Xenon fényszóró előnye, hogy sokkal nagyobb a fényereje, mint a hagyományos izzóké, ezért amikor sötétben vezetsz, messzebbre láthatsz, ha Xenon égőt használsz.
A vízálló hordozható hangszóró előnye lehet, hogy akkor is hallgatsz zenét vele, amikor elered kint az eső, vagy hogy fürdés közben sem kell lemondanod a kedvenc zenéidről.
A tulajdonságokból 4 egyszerű lépésben előnyöket kovácsolhatsz.
I. Készíts egy listát a terméked tulajdonságairól!
II. Gondold át, melyik tulajdonság mire jó, és miért érdemes megemlítened!
III. Vizsgáld meg, hogy az egyes tulajdonságok hogyan kapcsolódnak a vásárlód igényeihez!
IV. Gondold át, hogyan tudsz úgy beszélni az előnyökről, hogy azok a vásárló érzelmeire hassanak!
A Copyblogger egyik munkatársa, Kelton Reid szerint az előnyök eladnak, a tulajdonságok pedig ésszerűen segítik, támogatják az eladást.
E. Feliratkozó formula
A feliratkozó formula akkor jó, ha a felhasználónak nem kell túl sok adatot megadnia.
Amennyiben a landing vagy értékesítési oldalad célja az eladás, ne használd adatgyűjtésre!
Csak olyan adatot kérj, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlás létrejöjjön!
A vásárló neme, lakhelye, hobbija, jövedelme és érdeklődési köre nem olyan információ, amit egy értékesítő oldalon elkérhetsz.
Ha landing oldalt azért hoztad létre, hogy információkat gyűjts a látogatókról, akkor is csak a legfontosabb adatokat kérd el!
Ugye nem akarsz vásárlót veszíteni csak azért, mert túl sok fölösleges információt kérsz el?
F. Eredményes CTA
A CTA. Nevezhetjük felszólításnak vagy cselekvésre buzdításnak, vagy ösztönzésnek is.
A lényeg, hogy a CTA jelenti a határt az oldalelhagyás és a konverzió között.
Amikor szeretnéd, hogy vásároljanak, letöltsenek, vagy regisztráljanak, az érdeklődőknek végig haladniuk az értékesítői oldal konverziós folyamatán.
Az értékesítő oldal legfontosabb célja tehát, hogy az olvasó/felhasználó/érdeklődő a CTA gombra kattintson.
Michael Aagaard szerint két kérdést érdemes feltenned magadnak, hogy igazán eredményes legyen a CTA.
1. Mi motiválhatja az érdeklődőt, hogy a CTA gombra kattintson?
2. Mit nyer az érdeklődő azzal, hogy a CTA gombra kattint?
Ha ezt a két kérdést meg tudod válaszolni, könnyen megírhatod a CTA szövegét.
Talán szükséged lesz némi időre, és több változatot is ki kell eszelned, mielőtt megtalálod a végleges megoldást, de hidd el, a befektetett idő megtérül.
Nézzünk egy példát:
Egy konditerem bérletet akarsz kedvezményesen eladni.
Az első kérdésre a válasz:
Az érdeklődő egy bérletet szeretne venni, amit egy lakhelyéhez közeli konditeremben használhat fel.
A második kérdésre a válasz:
Amikor az érdeklődő a CTA gombra kattint, kedvezményesen vásárolhat bérletet egy közeli edzőteremben.
A jó CTA egyszerre releváns az érdeklődőnek és tartalmazza/bemutatja/közvetíti az ajánlatod értékét.
Ha mindkettő megvan, nagyobb konverzióra számíthatsz.
G. Adatvédelmi nyilatkozat
Az adatvédelmi nyilatkozat mérhető hatással van a konverziódra. Nem mindegy, hogyan fogalmazod meg, hogy a felhasználók adatai biztonságban lesznek nálad.
Michael Aagaard különböző adatvédelmi nyilatkozatokat tesztelt, és az eredmények meglepőek voltak.
Amikor a feliratkozó form alatt nem szerepelt semmilyen szöveg, 18.7%-kal többen regisztráltak, mint amikor az adatvédelmi nyilatkozatban szerepelt a „SPAM” szó is.
Önmagában az adatvédelmi nyilatkozat nem elegendő tehát a jobb konverzió eléréséhez, sőt a rosszul megfogalmazott adatvédelmi nyilatkozat csökkentheti is a konverziót.
A SPAM szót tehát érdemes kihagyni az adatvédelmi nyilatkozatból, mert bizalmatlanságot kelthet az emberekben.
A másik esetben Michael az hasonló szöveget használt:
„100%-os biztonságot garantálunk. Az adataidat nem osztjuk meg másokkal.” (We guarantee 100% privacy. Your information will not be shared.)
Az eredmény? 19,47%-kal több feliratkozó, mint amikor semmilyen adatvédelmi nyilatkozat nem szerepelt a feliratkozó form alatt.
Az adatvédelmi nyilatkozat tehát akkor szolgálja legjobban a céljaidat, ha megbízhatóságot tükröz, egyértelmű, és hiteles.
I. Vásárlói vélemények
Itt a vélemények bevezetése is érdekes: Ne csak a mi szavunkban bízz! Majd alatta az elégedett ügyfelek véleménye látható.
Joanna Weibe, a Copyhackers alapítója szerint ha tényleg tudni akarod, milyen üzenetet közvetíts az oldaladdal, össze kell gyűjtened a vásárlóid és követőid szavait.
Minél jobban reflektálsz az emberek érzéseire és gondolataira, annál valószínűbb, hogy szimpatikusnak találnak majd, és elhiszik, hogy valódi megoldást nyújtasz nekik.
Nem csak a bérelhető webáruházadat automatizálhatod, de szövegírást is.
Amikor a vásárlóid véleményeket osztanak meg veled, tulajdonképpen neked dolgoznak.
Gyűjtsd össze az élményeiket és gondolataikat a válasz emailjeikből, a Facebook oldaladon található hozzászólásaikról, a webshopodban található élményekből, és közvetítsd ezeket a szavakat az értékesítő oldaladon is!
A felhasználói élmények ráadásul bizalmat építenek, és segítik a konverziót is.
Válassz egy terméket, készítsd el hozzá a landinget, és indíts egy kampányt!