Amikor marketingről van szó, elsősorban a SEO, a közösségi média, a hírlevelek és a hirdetések jutnak eszünkbe. És persze az ezek elvégzésével járó rengeteg munka. Szerencsére a marketing sok eleme automatizálható. Így egy alaposabb felkészülés után nem kell azon görcsölnöd, hogy mi legyen a következő lépésed a siker útján.
A marketing valójában a lehetőségek közötti szűrésről szól, és arról, hogyan fedezhetsz fel újabb eszközöket, hogy felkeltsd a vásárlóid, a potenciális célközönséged érdeklődését.
Nem kell amiatt aggódnod, hogy új vevőket csak költséges kampányokkal szerezhetsz. Már néhány jó ötlettel is nagyszerű eredményeket érhetsz el.
Bármi lehet potenciális marketing csatorna. Bármi. És ez az elv a gerillamarketing alapja.
Agresszív, szokatlan, rámenős módszer, hogy vevőket szerezz, és, hogy a vevők emlékezzenek rád.
Olvasd el a legfrissebb bejegyzésünket, és tudd meg, hogyan teheted gerillamarketinggel sikeresebbé a webáruházad!
Mi az a gerillamarketing?
A gerillamarketing lényege, hogy kreatív módon hívjuk fel a figyelmet a termékünkre, márkánkra, szolgáltatásunkra, méghozzá speciális, vagy éppen szokatlan helyeken.
A gerillamarketing fő eszköze a humor és az ötletesség.
Gerillamarketing alkalmazásakor (mint minden egyéb marketing tevékenység alkalmazásakor) elsősorban a célközönségedre kell fókuszálnod, és az ő segítségükkel kell eljutnod egy szélesebb fogyasztói réteghez.
A jól végrehajtott gerillamarketing rábírja az embereket, hogy szóbeszéd útján tejesszék az új terméked vagy kampányod híreit, így olyan emberekhez is eljuthatsz egy jó stratégiával, akik amúgy tudatosan kerülik a reklámokat.
Az internet nagy előnye, hogy a gerillamarketing elemeit a felhasználók megoszthatják egymással, így rengeteg potenciális vásárlóhoz juthatsz, alacsony befektetéssel.
Amikor belevágsz a gerillamarketingbe. Vedd fontolóra az alábbi szempontokat:
Válassz megfelelő helyszínt a megjelenésre!
Gondold végig, hogy a célközönséged hol találkozhat a legkönnyebben a kampányoddal, hiszen semmit nem ér a jó ötlet, és a kreativitás, ha nem jutsz el a megfelelő emberekhez
A kampány ne legyen öncélú!
Szuper, ha sikerült felkeltened az érdeklődést, de igazán akkor van értelme a rád irányuló figyelemnek, ha azt a hosszú távú céljaid érdekében tudod felhasználni.
Készülj fel a váratlan helyzetekre!
Az utcán kampányolni nem mindig egyszerű. Attól függően, hogy milyen formát választottál a kampányodnak, a helyi törvények, az időjárás, vagy a túl nagy zaj akadályozhatja a sikered.
Ne bosszantsd az embereket!
Mivel a gerillamarketing agresszív stratégiát követ, ügyelned kell rá, hogy ne sérts meg másokat, és ne legyen sok ember számára kellemetlen, dühítő vagy sértő a kampányod.
Ha túl sok emberben keltesz ellenérzéseket, azzal akár vásárlókat is veszíthetsz, és ronthatsz a megítéléseden.
A gerillamarketinged kapcsolódjon a többi marketing tevékenységedhez!
Ha vásárlókat akarsz szerezni, az embereknek tudniuk, vagy legalább sejteniük kell, hogy miről van szó, ezért a kampányod során adj nekik támpontot, hogy mire keressenek rá.
Megadhatod a bérelhető webáruházad elérhetőségét, a csak általad forgalmazott termék nevét vagy bármit, ami alapján azonosítani tudnak.
1. Nyiss egy pop up shopot!
Hogy micsodát? – kérdezhetnéd joggal.
A pop up shop egy ideiglenes, csak meghatározott ideig üzemelő bolt, ahol a vásárlók megismerkedhetnek veled és a termékeiddel.
Egy ideiglenes boltot könnyű megnyitni és bezárni.
De hogyan segít neked egy ideiglenes üzlet?
Nagyon fontos, hogy megfelelő helyszínt válassz a pop up shopnak.
Választhatsz egy irodát, egy utcasarkot, egy bevásárlóközpontban található szabad folyosót vagy egy működő bolton belül is megjelenhetsz.
Bármelyiket választod is, mindegyik esetben meg kell egyezned a tulajdonossal vagy a helyi önkormányzattal.
Bármilyen termékeket árulsz is a bérelhető webáruházadban, érdemes kis méretű tárgyakat kínálni az ideiglenes árusító helyeden.
A pop up boltot megtámogathatod azzal is, hogy ismertebb bloggereket kérsz meg, hogy írjanak rólad, és hogy hol találnak meg az érdeklődők. Természetesen olyan véleményvezérekről van szó, aki a termékeiddel kapcsolatos blogot vezetnek.
2. Ajándékozz termékmintákat!
A termékminta jó megoldás, hogy a vásárlók megismerkedhessenek a termékeddel.
A kóstolók a bevásárlóközpontokban és hipermarketekben, vagy a kis kiszerelésű üdítők osztogatás forgalmas helyeken, esetleg a kis adagos illatminták, tisztálkodószerek ajándékozása hatalmas növekedést eredményezhet.
Egy teljes adag folyadék vagy szilárd élelmiszer több apró darabra osztható. Ha az embereknek tetszik a minta, könnyebben ráállnak a vásárlásra.
Jó megoldás lehet, ha termékmintákat olyan helyen juttatod el az potenciális vásárlóidhoz, ahol találkozhatnak a hasonló termékekkel.
Megállapodhatsz üzletekkel is, és közös kampányt is indíthattok. Csak ügyelj rá, hogy az érdeklődők, akik kipróbálják a termékedet, találkozzanak a webáruházad nevével is!
Termékmintát osztogathatsz még rendezvényeken és fesztiválokon is. Ha a fesztiválon vagy rendezvényen esetleg egy standdal is megjelensz, ugrásszerűen nőhetnek a bevételeid.
Természetesen olyan helyszínt kell választanod, ahol a célközönséged tagjai nagy számban megfordulnak.
Amikor termékmintát osztogatsz, mindenképpen adj elegendő információt az érdeklődőknek, hogy később megtalálhassák a webshopodat. Mutasd be a lehető legrészletesebben a termékedet!
3. Matrica Marketing
A matricák látványos és költséghatékony módon hívhatják fel a figyelmet a webáruházadra.
Sokan a laptopjukra, táskájukra, telefonjukra vagy éppen az autójukra ragasztják fel kedvenc márkájuk logóját vagy szlogenjét.
Családtagjaidat és barátaidat is megkérheted, hogy az autójukra ragasszák fel a webáruházad címét, de az utcán is osztogathatsz matricákat a járókelőknek.
A rendezvények és fesztiválok szintén jó alkalmat jelentenek a matricák kiosztására.
Ha vannak partnereid, őket szintén megkérheted, hogy jól látható helyeken ragasszanak ki egy-egy matricát.
4. Használd a Snapchatet!
A Snapchat egy sokrétű kép és üzenetküldő alkalmazás.
Elsősorban a fiatalabb generáció körében népszerű. A felhasználók képeket küldhetnek egymásnak, a képek 24 órán belül törlődnek a rendszerből.
Az alkalmazásnak van külön chat felülete is.
A képekre különböző mókás szűrőket(Filtereket) lehet tenni, amelyek feldobják a képküldés hangulatát.
A filterek között találhatók szarvak, könnyek, esőfelhők, virágok, bajuszok és szakállak, hatalmas szempillák, és egyéb hatások.
De hogy jön ez a webáruházhoz és a marketinghez?
A Snapchatben vállalkozások számára található egy Geofilter nevű opció is.
A community Geofiltert városok és látványosságok hozzák létre, ezek a filterek csak az adott látványosságtól meghatározott távolságon belül használhatók.
Itt jön képbe az on-demand Geofilter, amelyet vállalkozások számára fejlesztettek ki.
Az on-demand Geofiltereket vállalkozások használhatják meghatározott földrajzi koordinátákon belül.
A vállalkozásoknak annyi a dolguk, hogy megtervezik a filtert, beküldik a Snapchatnek, és ha a filter nem sérti a Snapchat szabályzatát, már 24 órán belül alkalmazható is a filter.
A terület alapú hirdetéseket jól át kell gondolni, de egy ügyesen eltalált filterrel jelentősen növelhető a webáruházba érkező érdeklődők száma.
A Geofiltereket használhatod eseményekhez, fesztiválokhoz, rendezvényekhez kapcsolódóan is. Ha kellően a ötletes a filtered, rengeteg potenciális vásárlóhoz eljuthatsz, hiszen a Snapchat is, mint a legtöbb közösségi oldal, a megosztáson alapul.
5. Utcai plakátok
Hirdetési felületet bérelni nem olcsó mulatság. De ki mondta, hogy, nagy összegeket kell fizetned azért, hogy az utcákon is láthatóak legyenek a hirdetéseid?
Ott van például a saját otthonod. Az erkélyedre, vagy az ablakodra is kihelyezhetsz feltűnő hirdetési elemeket.
Aztán, akárcsak feljebb említett matricáknál, itt is megkérheted az ismerőseidet és családtagjaidat, hogy egy-egy plakátot vagy más, látványos hirdetési elemet helyezzenek el a lakásuk utcára néző felületein.
Ez a megoldás ráadásul egy kis automatizálást is jelent. Te megalkotod a hirdetést, mások kihelyezik helyetted, a látogatók pedig a te webáruházadba érkeznek.
Ügyelj rá, hogy a kihelyezett hirdetések ne legyenek mások számára bántóak vagy zavaróak!
Készen állsz az első gerillamarketing kampányodra?
Bár a gerillamarketing helyhez kötött, ha van egy jó ötleted, óriási eredményeket érhetsz el a segítségével.
Nem csak a konverzió növelésében érhetsz el jelentős javulást, hanem az automatizálásban is előrébb léphetsz. Mert ha elég jó a kampányod, bizony a felhasználók önként osztják majd meg a szokatlan hirdetési elemeidet.
Gyűjtsd össze az ötleteidet, válaszd ki a legjobbakat, és vágj bele!