Az Instagram egyre fontosabb szerepet tölt be az online marketing területén, egyre több felhasználóval rendelkezik, ezért egyre több lehetőséget rejt magában, hogy több embert elérj.
Egy jól felépített stratégiával te is sikeresebbé teheted a webshopod a közösségi média erejével.
A befolyásolás művészete Instagramon
A legnépszerűbb posztokat, és a legtöbb követőt olyan véleményvezérek érik el, akiket a felhasználók érdemesnek tartanak a követésre.
Vagy azért, mert híres ember az illető, vagy azért, mert olyan tartalmakat oszt meg, amelyek motiválóak, érdekesek, elgondolkodtatóak vagy szórakoztatóak.
Ahhoz, hogy a befolyásolás művészetét magas szinten űzhesd, alapvetően két lehetőséged van. Találhatsz egy véleményvezért, akivel együttműködhetsz, és a segítségedre lehet a terjeszkedésben, vagy te magad is véleményvezérré válsz.
Ha egy már ismert emberrel tudsz együttműködni, az olyan, mintha a célközönségednek egy megbízható baráton keresztül ajánlanád a termékeidet.
A véleményvezérek követői megbíznak a kedvenceikben, és szívesebben fontolják meg a tanácsaikat, ajánlásaikat, mint egy idegen, vagy új piaci szereplő esetén.
Olyan ez, mint amikor a barátaink ajánlanak valamit nekünk.
Instagramon személyi edzők osztanak meg képeket az edzéseikről, ismert szakácsok a receptjeikről, elkészült ételeikről, divatbloggerek mutatnak meg új és szuper összeállításokat, hírességek a hétköznapjaikat, úti céljaikat.
Bármilyen termékeket értékesítesz is a webshopodban, könnyen találhatsz olyan véleményvezért, akivel együttműködésre léphetsz.
Minél inkább kapcsolódik a terméked egy adott véleményvezér tevékenységéhez, annál nagyobb sikerrel ajánlhatja a webáruházadat és a termékeidet.
Kövesd ezt az öt lépést, hogy megtaláld a legmegfelelőbb véleményvezért, akivel együttműködésre léphetsz!
A megfelelő személy és instagram oldal megtalálása sok időt vehet igénybe, azonban biztos lehetsz benne, hogy megéri a befektett időt és energiát.
1. Tanulj másoktól!
Rengeteget tanulhatsz olyanoktól, akik már nagyobb követőtáborral rendelkeznek.
Nézz meg minél több népszerű oldalt különböző témákban, hogy lásd, milyen eszközöket vetnek be a siker érdekében!
Tanulmányozd a bejegyzéseket, nézegesd a legnépszerűbb képeket, és figyeld meg, milyen típusú posztok érik el a legnagyobb nézettséget és legtöbb megosztást!
Ha nem találsz sok webáruházat instagramon, az egyáltalán nem baj, sőt! Minél kevesebb versenytársad van, annál nagyobb eséllyel indulsz.
Nem csak magyar oldalakat érdemes vizsgálnod. Olyan márkák és cégek oldalait is tanulmányozhatod, amelyek a termékeidhez hasonló termékeket forgalmaznak.
2. Legyen célod, de a megvalósítást bízd a véleményvezérre!
Sokkal sikeresebb lehet a kampányod, ha megvalósítás részleteit a partneredre bízod. Ő jobban ismeri a követőit, és tudja, hogy milyen típusú bejegyzésekkel hathat rájuk igazán.
Ezzel együtt természetesen fontos, hogy a partnered is tisztában legyen vele, hogy a kampányoddal mit akarsz elérni. Ezért is fontos, hogy minden egyes kampányt úgy indíts el, hogy tudod mit akarsz elérni, és ehhez milyen eszközökre van szükséged.
Amíg te nem tudod pontosan, hogy mi a célod, addig a partnered nem tud segíteni neked.
A célod lehet több látogató, több feliratkozó, több vásárló vagy több eladott termék egy bizonyos kategóriában.
3. Válaszd ki a megfelelő partnereket!
Ha meghatároztad a céljaidat, a következő fontos lépés, hogy megtaláld a megfelelő véleményvezért. Ha nem a megfelelő partnerrel kötsz együttműködési megállapodást, az sikertelenné teheti a kampányodat, és sokkal többe kerülhetnek a sikertelen kampányok, ezért szánj időt az ideális partner kiválasztására.
Minden területen találhatsz olyanokat, akik sok olyan követővel rendelkeznek, akik lefedik a te célközönségedet is.
A kutatás egyik legjobb módja, ha hashtagek és neked fontos kulcsszavak alapján indítasz kereséseket. Így olyan posztokat találhatsz, amelyek számodra relevánsak, és ideális esetben sokan követik, vagy osztják meg.
4. Ha megvan a megfelelő partner, pontosítsátok az együttműködés részleteit!
Amint megtaláltad a megfelelő partnert, vedd fel vele a kapcsolatot! Vázold neki az együttműködés terveit, a céljaidat, és a webshopodról, valamint a termékeidről is ejts néhány szót! Ha szívesen működne veled együtt, akkor a megállapodásnál mindenképpen beszélnetek kell erről a négy tényezőről:
Időkeret – Tisztázzátok, hogy mennyi idő áll a kampány levezénylésére, és állapodjatok meg a kampány kezdetének és lezárásának határidejében is!
Formai megvalósítás – Légy egyértelmű, amikor elmondod a partnerednek, hogy mit vársz tőle! Kérhetsz például két különböző tartalmat. Egyet, amit a partnered megoszt a saját felhasználó felületén a követőivel. Ez a poszt tartalmazhatja egy termékedet, a webshopodat, vagy bármit, amiben megállapodtok. Kérhetsz egy másik posztot is, amelyet szintén ő maga ír, de ezt te használod fel a többi marketing csatornádon. Természetesen több bejegyzésben és többféle megvalósításban is megállapodhattok.
A tartalom felhasználási jogai – Tudasd a partnereddel, hogyan és meddig szeretnéd használni az általa írt tartalmat! Minden esetben a partnered lesz a poszt szerzője, és ezt fel is kell tüntetned, de hogy meddig és milyen területen használhatod a tartalmakat, az csak kettőtökön múlik. Figyelembe véve, hogy milyen gyorsan változnak az online marketing trendek, két éves felhasználási megállapodás elegendő lehet, hiszen úgyis újabb és újabb kampányokra lesz szükséged, ha valóban sikeres webáruházat akarsz működtetni.
Anyagiak – Valamilyen formában díjat kell majd fizetned a partnered együttműködésért cserébe. A díj lehet fix pénzösszeg is, de előfordulhat, hogy konkrét terméket kér majd a partnered. Amikor meghatározzátok a díjat, vedd figyelembe, hogy mit érhetsz el a partnered segítségével, hiszen nem csak megírt tartalmakat kapsz, hanem a tartalmak felhasználási jogát és egy jelentősebb közönség elérését is biztosítja neked a megállapodás.
5. Hozd ki a legtöbbet a tartalmaidból!
Egy jól sikerült tartalmat, képet vagy posztot nem csak egy felületen használhatsz. Miért ne aknáznád ki a benne rejlő lehetőségeket, és miért ne dolgozhatna neked több felületen is ugyanaz a tartalom?
Három felületen is eredményesen használhatod a sikeres tartalmakat:
I. Jelenítsd meg a tartalmat a termékoldalon!
Ezzel a lépéssel akár 20%-kal is növelheted a konverziódat!
A partnered által készített tartalom nem csak a termék iránti bizalmat növelheti a termékoldaladon, hanem más vásárlóidat is arra buzdíthatja, hogy véleményt írjanak arról a termékről, ahol ez a poszt megjelenik. A közösség meggyőző erejéről te is meggyőződhetsz, amikor emelkedni kezdenek a bevételeid.
II. Készíts a partnered tartalmából Facebook hirdetést!
A Facebookon futó hirdetéseidet amúgy is frissítened és váltogatnod kell, ez pedig egy idő után kimerítő lehet. Ha felhasználod a hirdetésekhez a partnered által írt tartalmat, nem kell újabb hirdetési szövegeken törni a fejed.
Minél több partnered és partner által írt tartalmad van, annál könnyebben frissítheted a Facebookon futó hirdetéseidet. A véleményvezérek által írt hirdetési szövegek 18-20%-kal is növelhetik a konverziódat.
III. Partnered tartalmait oszd meg minél több közösségi oldaladon!
Nem csak Facebookon és a Facebook csoportodban érdemes megosztani ezeket a tartalmakat. Bátran használd a Twittert, a Google Plust, vagy akár a Pinterestet is!
Minél több felületen vagy jelen, annál több felhasználót érhetsz el hatékonyan, ráadásul a SEO-d is segítheted ezekkel a lépésekkel.
A megfelelően megírt tartalmak nem csak bizalmat ébresztenek, de aktívvá tehetik a közösségi oldalaidat.
Az Instagramon és a többi közösségi csatornán futó marketing szép eredményeket hozhat neked és a webáruházadnak. Minél több partnered van, annál automatikusabbá válhat a bevételeid biztosítása. Készen állsz a növekvő forgalomra?
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg, hogy mások is olvashassák. Kihagytunk valamit vagy kérdésed van? Írd meg a hozzászólásoknál!