Az Y-generáció megkerülhetetlen. Amellett, hogy a Baby Boom generáció után ők a második legnagyobb nemzedék, elérik és már el is érték a legjobb vásárló korukat.
Mivel ők jelentik rövidesen a legnagyobb vásárló erőt, érdemes elgondolkodni azon, hogyan kell megszólítani őket, és milyen marketing eszközökkel érdemes feléjük fordulni, hogyan lehet a figyelmüket felkelteni.
Azok a vállalkozók, akik nem vesznek tudomást a generáció létezéséről és személyiségjegyeiről, könnyedén lemaradhatnak a versenyben.
A mai bejegyzésben azt vizsgáljuk majd, milyen trendeket követnek az Y-generáció tagjai, és ötleteket adunk, milyen stratégiákat érdemes követni, ha a célközönséged tagjai között szép számmal fordulnak elő ennek a generációnak a képviselői.
A nekik szóló stratégiák persze minden nap változhatnak, de az itt olvasható tippek segítségével lépést tarthatsz a legfiatalabb és legdinamikusabb vásárlóiddal.
Most pedig nézzük meg, milyen trendeket követ az Y-generáció, és lássuk, mindez mit jelenthet a te webáruházadnak!
1. A pozitív visszajelzések profitot termelhetnek
Amikor arról van szó, hogyan célozd az Y-generáció tagjait, a vásárlóid jelenthetik a legjobb információforrást.
A felhasználók által létrehozott tartalom remek eszköz arra, hogy a generáció tagjait végigvezesd az értékesítési tölcséren. Miért? Mert a felhasználók által írt tartalmakat, véleményeket, hozzászólásokat 50%-kal megbízhatóbbnak tartják bármilyen más tartalomnál.
Ez bizony rossz hír azoknak a vállalkozóknak és webshop tulajdonosoknak, akik még mindig csak és kizárólag a hagyományos értékesítési csatornákat részesítik előnyben.
Viszont jó hír azok számára, akik már belevetették magukat az online marketingbe, kapcsolatot alakítottak ki vásárlói közösségekkel, vagy már ki is alakítottak saját vásárlói csoportokat és közösségeket.
A felhasználói élmények és visszajelzések erős és hatékony eszközt jelentenek az online marketingben. Minden webáruház és szolgáltatás profitálhat ezekből a visszajelzésekből, ha megfelelően használja őket.
A felhasználók, vásárlók sokszor látni akarják, mások mit gondolnak a termékedről, szolgáltatásodról, és gyakran a visszajelzések alapján döntenek a vásárlásról.
Nem csak arra van több lehetőség, hogy arra bíztasd a vásárlóidat, hogy osszák meg másokkal is a véleményüket, hanem arra is, hogy újragondold, és újra felhasználd ezeket a véleményeket különböző kampányokhoz.
Szükséged van az Instagramra!
Erősen vizuális forma. Több, mint 300 millió felhasználó (és ennek több, mint fele az Y-generáció tagja). Az Instagram tökéletes lehetőség, hogy a felhasználóid élményeit, véleményeit esztétikus formában jelenítsd meg újra.
Instagramon az egyik legjobb megoldás a felhasználók által előállított tartalom újrahasznosítására, ha újraposztolod a vásárlóid képeit.
Ez a folyamat jó neked is és a vásárlódnak is.
A vásárlód így nagyobb láthatóságot kap, és több embert ér el a profiljával, te pedig szintén több emberhez juthatsz így el. Ráadásul ez a megoldás igen személyes, ezért könnyebben döntenek melletted a potenciális vásárlók.
Ha rendszeresen kiteszed a vásárlóid bejegyzéseit, azzal gyakorlatilag a felhasználóidat teszed a szószólóiddá, és ők is segítenek, hogy sikeressé és ismertebbé válj.
Ahhoz, hogy a felhasználóid által létrehozott posztokat jeleníthess meg, hozz létre egy saját hashtaget, amit ők is meg tudnak jeleníteni, amikor vásároltak nálad.
A hashtag legyen rövid, ütős és emlékezetes.
Így például fotókhoz juthatsz a termékeidről használat közben, ezeknek létrehozhatsz egy külön albumot, és íme, már épül is a saját közösséged.
Amikor a vásárlóid már megosztják a termékfotókat, posztold őket újra a webshopod saját Insta falán. Amikor egy vásárlód korábbi posztját teszed ki újra, feltétlenül említsd őt meg, és köszönd meg, hogy kitette az eredeti bejegyzést!
A vásárlóid fotói megdobhatják a konverziódat is. Az Y-generáció tagjai 6x valószínűbb, hogy vásárolnak, amikor a terméket hozzájuk hasonló, hétköznapi embereknél látják használat közben.
Használd a YouTube-ot!
A YouTube is egy hihetetlenül népszerű platform az Y-generáció körében. Annyira, hogy már több videós tartalmat néznek a YouTube és más videómegosztók felületén, mint a TV-ben.
Ez azt jelenti, hogy számolnod kell a YouTube videómegosztóval, ha a felhasználók által létrehozott tartalmakat is be akarod építeni a marketing stratégiádba.
Ha képes vagy rávenni a felhasználóidat, hogy használat közben, videón mutassák meg a termékeidet, azzal nagyot lendíthetsz az eladásokon, és a bizonytalanokat is könnyebben terelheted a vásárlás felé.
Ha arra akarod ösztönözni a vásárlóidat, hogy osszanak meg minél több videót. Nagyon népszerűek az olyan videók, amelyeken a vadi új terméket csomagolják ki. Unboxing videók néven futnak leginkább.
Ha össze tudsz állítani egy ízléses csomagolást, akkor mindenképpen fordíts energiát erre, mert a felhasználók rajonganak az ilyen videókért.
A legtöbb ilyen videón a felhasználók röviden beszélnek a szállításról, a webáruházról, ahonnan a terméket rendelték, és arról is, hogy mik az első benyomásaik a termékről.
Egyre többen keresnek rá ilyen típusú videókra, amikor termékválasztás előtt állnak. Bátorítsd a felhasználóidat, hogy készítsenek ilyen videókat!
Olcsó, és hatékony marketingeszköz.
2. Érj el kedvező hatást ismert emberek segítségével!
Az Y-generáció egyre nagyobb figyelmet fordít az ismert online megmondó emberek emberek véleményére.
Olyan ismert emberekről van szó, akiknek népszerű blogja, vagy YouTube csatornája van, és sok követővel rendelkeznek. Érdemes figyelni a véleményükre, sok jó tanácsot adnak, és megválaszolják a felhasználók kérdéseit.
Az ő véleményüket gyakran meghallgatja az Y-generáció, mielőtt döntenek a vásárlásról.
Miért jó ez neked?
Mert ha együtt tudsz működni ismert bloggerekkel és videóbloggerekkel, óriási lehetőséghez juthatsz.
Ha szépségiparral kapcsolatos a vállalkozásod, ékszerekkel, ruházattal foglalkozol, eljuttathatod nekik néhány termékedet, és máris bővülhet a potenciális vásárlóid köre.
Ők bemutatják a termékeidet, elmondják, hogyan jutottak hozzá, és máris ismertebb lettél.
Ez természetesen nem csak a szépségiparra vonatkozik. Autóalkatrészek, játékok, telefonok, számítógépek de akár élelmiszerek esetén is megtalálhatod a szakírókat, akik a segítségedre lehetnek.
Az ajánlás hatalmas meggyőző erővel bír. Az emberek 92%-a bízik olyanok ajánlásában, akiket ismernek és elismernek. Különösen igaz ez olyan esetekre, amikor vásárlásról van szó.
Tehát óriási lökést adhatsz a webáruházadnak, ha megtalálod a megfelelő embereket, akik már sok követővel rendelkeznek.
Ha szeretnéd, hogy egy terméked megjelenjen egy népszerű platformon, semmi mást nem kell tenned, csak kapcsolatba lépni vele, és megegyezni a részletekről.
Sok szakíró és szakblogger szívesen működik együtt, hiszen ők is profitálhatnak a közös munkából. A tesztjeikhez mindig új termékekre van szükségük, így csak annyit kell tenned, hogy a megtalálod a megfelelő embereket.
Fontos, hogy olyan szakembert találj, akinek a közönsége hasonlít a te célközönségedre.
Ha még nem ismered a szakterület ismert íróit, videóbloggereit, ideje munkához látni!
3. Periscope
Élő adásokkal még exkluzívabbá teheted a bemutatóidat. A Periscope nevű alkalmazáson keresztül valós időben nyújthatsz minőségi tartalomszolgáltatást. Élőben közvetíthetsz termékbemutatókról, akár saját teszteket is bemutathatsz, vagy akár oktathatod is a követőidet az androidos és iPhone készülékeken elérhető alkalmazással.
Miért jó ez az alkalmazás?
Olyan tartalmakat szolgáltathatsz, amelyek máshol nem érhetőek el.
Érdeklődést generálhatsz új termékeid és szolgáltatásaid iránt úgy, hogy közben növelheted a potenciális vásárlóid számát is.
Az alkalmazáson belül mérheted, hogy hányan követik az adásaidat.
Az Y-generáció tagjainak egyre fontosabb, hogy eredeti, különleges tartalommal találkozzanak. Ráadásul minél hamarabb hozzájutnak az információhoz, annál lelkesebbek.
Egy új termék bemutatója, egy rövid élő adás arról, hogyan dolgozol, hogyan csomagolod a termékeket, vagy egy nyereményjátékod sorsolása jó választás lehet.
4. Állj egy jó ügy mellé!
Az Y-generáció tagjai szociálisan érzékenyek, és erős vágy dolgozik bennük, hogy megváltoztassák a világot. Amikor két cég termékei közül kell választaniuk, a legtöbben olyan cég mellett döntenek, amelyik valamilyen jó úgy mellé állt.
Ha te is felkarolsz egy jó ügyet, azzal nem csak a világot teheted jobb hellyé, hanem több potenciális vásárlót is szerezhetsz, ezáltal nagyobb bevételt érhetsz el.
Találj olyan ügyet, ahol fontos a segítség, és valamilyen formában kapcsolódhat a célközönségedhez!
Felajánlhatod a bevételed egy részét, vagy termékeket juttathatsz el a rászorulóknak, vagy akár valamilyen közös kampányt is szervezhetsz. Az adományozásba, vagy a jótékonysági kampányba bevonhatod a vásárlóidat is.
Számtalan lehetőség van, és minden téren csak nyerhetsz a jótékonykodással.
Készen állsz rá, hogy megszólítsd az Y-generáció tagjait?