webáruház termékajánlás

A folyamatosan fejlődő bérelhető webáruház sok terhet levesz a válladról.

Egyszerűsíti az életedet a könnyített termékfeltöltéssel, csábító szállítási módokat kínál neked és a vevőidnek, kedvezményeket állíthatsz be könnyedén, hogy még több bevételed legyen.
Nem csak a webshopod kialakítása és karbantartása lehet azonban egyszerű.
Számtalan megoldás közül választhatsz, amelyek segítségével tovább növelheted a kosárértéket.

Az okos webshopod mindent megad, hogy egyre szabadabbá válj, és olyan életet élhess, amilyenre mindig is vágytál. Csak rajtad múlik, hogy mit hozol ki belőle.

Mai bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy milyen ajánlási technikákkal hívhatod fel a vevőid figyelmét további termékekre.

Biztosan te is meglátogattál már olyan webáruházat, ahol új, népszerű vagy akciós termékeket ajánlottak a figyelmedbe.
A módszer egyszerű, és hatásos. Egy jó ajánlórendszerrel nem csak felhasználói élményt javíthatod, hanem a bevételeidet és a konverziós arányodat is.

Olvasd el mai bejegyzésünket és tudd meg, milyen ajánlási módokat érdemes választanod!

Mi is az ajánlórendszer?
Az ajánlórendszer olyan hasznos eszköz, amely a rendelkezésére álló adatok (vásárló korábbi keresései, vásárlásai és aktuális tevékenysége) és információk alapján személyrászabott ajánlatokra hívja fel a vásárló figyelmét további lehetőségekre.

Előnye, hogy meggyorsíthatja a vásárlási folyamatot, és ezzel elősegítheti, hogy a vásárló később is visszatérjen, hiszen az online vásárlásnak gördülékenynek és gyorsnak kell lennie.

Ugye milyen jó érzés olyan helyen vásárolni, ahol az eladó valóban tudja, hogy mire van szükséged?

A világ legnagyobb online kereskedelmi platformjai bevételeik több, mint 30%-át köszönhetik a fejlett ajánlórendszereiknek. Ez több milliós dollárbevételt jelent nekik éves szinten.

Ha webáruház indításán gondolkodsz, vagy már van bérelhető webáruházad, nyugodt lehetsz, a termékajánlók számodra is elérhetőek.

Milyen termékajánló technikákat érdemes használni?
Általános és jól bevált megoldás, a főoldali termékajánlás. Ha a vásárló már a főoldalon kedvezményes és tetszetős ajánlatokkal találkozik, az növelheti a kedvét a vásárlásra.

Mit érdemes megjeleníteni a főoldali termékajánlóban?

1. Kiemelt termékek
A kiemelt termékeket kézzel kell beállítanod előre meghatározott szempontok alapján. Induló webáruházak esetén jelenthet jó megoldást, hiszen a webshop indulásakor még nem rendelkezünk megfelelő adatokkal, amelyek alapján specifikus és személyrászabott ajánlásokat tehetünk.

2. Új termékek
Az újdonságokat mindannyian szeretjük, különösen olyankor, amikor már régóta várunk egy újabb modellre vagy kollekcióra.
Ha ruházati termékeket árulsz, kerülhetnek ide legújabb tavaszi, őszi, téli és nyári modellek, ha pedig telefont árulsz, szintén érdemes lehet felhívni a figyelmet a legújabb modellekre.

3. Kedvezményesen megvásárolható termékek
A vásárlók szívesen vásárolnak olcsóbban. Ha egy terméket vagy termékcsoportot valamilyen akció keretében kedvezőbb áron adsz, itt kell megjelenítened.
Azonban a kedvezmények meghatározásakor vedd figyelembe a költségeidet, hogy neked is megérje!

 

akcios termek

A kedvezmények mértékét és idejét érdemes gyakran változtatni.
A napi akciókkal fokozhatod a vásárlóban a sürgősségi érzést, és ösztönözheted a gyors cselekvésre. A lemaradástól való félelem hatékony motivációs erővel bír. Ezt az ajánlót akkor tudod eredményesen alkalmazni, ha már egy ideje működik a webshopod, és rendelkezel olyan felhasználói adatokkal, amelyek alapján meghatározhatod, hogy milyen termékeket érdemes kedvezménnyel adni.
Megjeleníthetsz heti és havi akciókat is.

4. Népszerű termékek ajánlása
Amikor már elegendő adatod van a korábbi vásárlások alapján, még jobban fellendítheted az eladásaidat ezzel a lehetőséggel.
A közösség véleményformáló ereje hatalmas, ezért bátran ajánlhatod a termékeidet a vevői értékelések alapján is. Ez a megoldás bizalmat kelt a vásárlókban és segítheti a konverziót.
Jó megoldás lehet, ha a népszerű termékek ajánlásánál figyelembe veszed a korábbi értékeléseidet is.

masok ezt vettek meg

 

5. Személyre szabott ajánlatokat akkor tudsz megjeleníteni, ha a látogatód már korábban is járt a webáruházadban, és tudod, milyen termékeket nézett vagy vásárolt meg. Gondolnod kell azokra is, akik még nem jártak korábban a webshopodban. A megfelelő funkcióval megoldhatod, hogy új látogatóknak személyre szabott ajánlatok helyett a népszerű termékek jelenjenek meg.

Ajánlások a termékoldalakon
A termékoldalakon ajánlott termékek valamilyen formában kapcsolódnak az éppen megtekintett termékhez. Ez a megoldás több lehetőséget javasol a látogatónak. Előfordulhat, hogy kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkező termékről szerez tudomást, de akkor is hasznos lehet a termékoldali ajánlás, amikor egy bizonyos terméktípus nem kapható a webáruházban.
Akárcsak a főoldalon, a termékoldalon is ajánlhatunk szemlyreszabitt terméekeket, amenyniben megfelelő mennyiségű és minőségű adattal rdnelkezünk.

6. Hasonló termékek
Hasonló termékeket megjeleníthetünk például a termékekhez feltöltött tulajdonságok (címkék) alapján is. Ebben az esetben véletlenszerűen jelenhetnek meg több termékcsoport hasonló tulajdonságokkal rendelkező termékei.

7. Aki ezt nézték, még ezeket vették meg
A funkció használatához szintén sok adattal kell rendelkeznünk a korábbi vásárlásokról.
A módszer során összehasonlításra kerülnek a régebbi vásárlók böngészési és vásárlási szokásai, és a rendszer ezen adatok alapján kiválasztja az ajánlható termékeket.

8. Kiegészítő és kapcsolódó termékek ajánlása
Nem csak hatékony, de eredményes is, különösen, ha fontos, hogy a kosárértéket növeljük.
Egy nyaklánchoz szükség lehet egy fülbevalóra, egy nadrághoz egy övre, és egy tefefonhoz egy tokra.
Ahhoz, hogy a módszer működjön, szükség lehet a megfelelő funkciók beállítása az admin felületen.
Pontos és előrelátó tervezést igényel, érdemes a kategóriákat is úgy kialakítani, hogy azok később egyszerűen egymáshoz kapcsolhatóak legyenek.

kiegeszito termek

 

 

Kiegészítő terméket akkor is ajánlhatunk, amikor a vásárló éppen a kosárba helyezett egy terméket.

9. „Ezzel együtt vették”

A módszer hasonló elven működik, mint a kiegészítő termékek ajánlása, csak ebben az esetben nem katergóriák alapján, hanem a korábbi vásárlói adatok alpaján keürlnek meghatározásra az ajánlható termékek.
Új webáruházak esetén ez módszer még nem alkalmazható megfelelő eredményekkel.

Ajánlások a kosároldalon
Termékeket nem csak a főoldalon és a termékoldalon ajánlhatunk, hanem akkor is, amikor a vásárló már a kosárba helyezett egy terméket. A termékoldalhoz hasonlóan itt is beállíthatjuk, hogy hasonló, vagy kiegészítő termékeket ajánljon a rendszer.
Amikor a kosároldalon ajánlunk további termékeket, szép eredményekre számíthatunk, hiszen az a vásárló, aki már eldöntötte, hogy vásárolni fog, könnyebben kapható további vásárlásra.

A CorinCloudnál olyan egyedülálló funkció használatára is lehetőség van, amellyel többek között az alábbi ajánlatokat teheted elérhetővé:

  • Akciós termék
  • Mások ezzel együtt vették meg (1-3 darab termék)
  • Mások ezt is nézték ajánlat (1-3 darab termék)
  • Legújabb termék
  • Korábban megtekintett termékek közül választott ajánlat

Azon érdemes elgondolkodni, hoyg a termékek ajánlásakor a rednszer vajon ajánlhat-e  a kosárban levőnél olcsóbb terméket.

Ahogy fejlődsz te és a webshopod, úgy kell folyamatosan finomítani a stratégiákon. A stratégiéákat pedig tesztelni kell.

További ötleteid vannak a termékajánlásra? Írd meg nekünk!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Share this entry