Az üzleti életben szinte naponta jelennek meg és tűnnek el a vállalkozások.
Az online világban, és különösen az e-kereskedelemben ez hatványozottan igaz.
A webáruház, ami tegnap még olyan népszerű volt, könnyen lehet, hogy holnap már nem felel meg a kor kihívásainak.
A sikertelenségnek számos oka lehet: rosszul megválasztott célközönség, nem megfelelő marketingeszközök használata, hosszú távú stratégia hiánya.
Az is elképzelhető, hogy a webáruház kialakítása nem elég vásárlóbarát, hiányoznak nélkülözhetetlen funkciók, vagy annyira bonyolult a webáruházat kezelni, hogy nem tudsz egy következő szintre lépni, mert komolyabb szaktudásra lenne szükséged.
Ugye nem akarsz vásárlókat veszíteni azért, mert nem naprakész a webáruházad?
Ugye nem akarsz bevételtől elesni csak azért, mert egy funkció nem érhető el a cégnél, ahol a webáuházadat bérled?
Mai bejegyzésünkben 9 pontban mondjuk el, honnan tudhatod, hogy máshol kell webáruházat indítanod.
1. Több hónapot kell várnod egyszerű feladatok megoldására is
Ha hosszú-hosszú ideig kell várakoznod, hogy egyszerű, mégis hasznos funkciókat aktiváljanak a webáruházadban, vagy egy apró hibát kijavítsanak, szinte biztos, hogy váltanod kell. Szerinted sem kellene hónapokat várni, hogy a szolgáltatód intézkedjen, amikor az ügyfeleid a rendszer hibájából nem kapnak meg egy értesítést, nem látják a szállítási módokat, vagy, egy rendszer hiba miatt nem működik a készletjelző?
Te sem szeretsz sokáig várakozni, különösen akkor nem, ha a pénzről és a sikerről van szó, igaz? Ügyfeleket veszíteni pedig pláne nem akarsz csak azért, mert a szolgáltató nem ér rá a hibák kijavítására.
Miért kellene több hónapig várni egyetlen funkció aktiválása miatt?
2. Nem tudják teljesíteni az egyedi igényeidet
Minél régebben van webáruházad, annál jobban tudod, milyen funkciókra lenne szükséged, hogy elérd az álmaidat, és a vevőid maximálisan elégedettek legyenek veled.
Amikor megkéred a szolgáltatódat, hogy tegyen elérhetővé egy új funkciót, mert minél előbb szükséged lenne rá, de ő hónapokig csak várakoztat, sejtheted, hogy nem a megfelelő szolgáltatónál üzemel a webshopod. A legrosszab eset, amikor szó sem lehet róla, hogy valaha is teljesítsék az egyedi kérésedet.
3. Nagyobb csomagra kell váltanod, ha egy új funkciót szeretnél használni
Az internet szabadságot ad az embereknek. Nem csomagban adja az információkat és a tudást.
A legtöbb webáruház szolgáltató csomagba zárja az ügyfeleit, és egyes funkciók csak azoknak az előfizetőknek érhetők el, akik nagyobb csomagokra fizetnek elő.
Miért is jó neked, ha nagyobb csomagra kell váltanod csak azért, mert 1-2 olyan funkciót szeretnél használni, ami csak a nagyobb csomagokban elérhető? Ez nem inkább a szolgáltatódnak jó?
A CorinCloudnál te magad döntheted el, hogy milyen funkciókat szeretnél használni.
4. Az ügyfélszolgálat nem ad egyértelmű választ a kérdéseire
Sajnos egyre gyakoribb jelenség, hogy az ügyfélszolgálatok munkatársai be akarják bizonyítani, hogy a probléma a felhasználó hibájából következett be. Ilyenkor nem segítséget nyújtanak, hanem csak találgatnak, hogy mit csinálhattál rosszul. Néhány esetben vádaskodnak is. Előfordult már olyan is, hogy az ügyfélszolgálaton azt állították, ők mindent rendben találnak, és lezárták az ügyet, pedig az ügyfélnél továbbra sem oldódott meg a helyzet.
Ha nem akarsz hosszas vitákba bonyolódni az ügyfélszolgálattal, és valódi segítséget vársz a problémáidra, és igazi válaszokat a kérdéseidre, de jelenleg nem kapod meg, ideje a váltásnak!
5. Facebook csoportokban kell válaszokat keresned
Szép dolog, ha egy szolgáltató létrehoz egy csoportot a közösségi oldalon, hogy ott a felhasználók tapasztalatokat cserélhessenek egymással. De lássuk be, az kínos, amikor egyre több ügyfél panaszkodik arra, hogy az ügyfélszolgálat milyen lekezelően bánik velük, és nem nyújt megoldást a problémákra. Még kínosabb, amikor szolgáltató vezetősége mentegeteőzik és időt kér, az ügyfelek pedig a problémák miatt ügyfelektől esnek el.
Szép dolog, hogy a felhasználók tapasztalatot cserélnek, de biztos, hogy az ő feladatuk, hogy segítsenek a társaikon?
6. Nem kapsz újabb és újabb ötleteket a sikerhez
Webáruházat üzemeltetni nagy kihívás. Változnak a vevői szokások, a keresők minden évben más szempontok alapján rangsorolják a honlapokat, és folyamatosan új taktikákra van szükség, hogy talpon tudj maradni a versenyben. Elképzelhető, hogy a szolgáltató azért nem segít a marketingben, mert már ő maga sem hisz benne, hogy sikeres lehet a webáruház?
Ha nem kapsz megfelelő segítséget, ha a szolgáltatód nem halad a korral, és nem ad tippeket a hosszú távú siker érdekében, biztos lehetsz benne, hogy máshol kell webáruházat indítanod.
7. Nincsenek folyamatos fejlesztések
Nem csak látványos dizájnelemekre van szükség a sikeres webáruház működtetéséhez.
Fontos, hogy a rendszer a háttérben is fejlődjön, és alkalmazkodjon a változó igényekhez.
Fejlődnie kell a termékkezelésnek, egyre egyszerűbbé kell válnia a webshop kialakításának, és könnyen kell kommunikálnia külső rendszerekkel.
Ha semmilyen változást nem tapasztalsz az admin felületeden, és alig-alig vannak fejlesztések, vagy jelentős felárat kérnek azért, hogy naprakész legyen a webáruházad, biztosan új szolgáltatót kell keresned.
8. Alacsony a konverziód
Ha kevesen látogatják az oldaladat, ha kevesen vásárolnak nálad, ha a látogatók nem jutnak el a vásárlásig, akkor bizony gondok vannak a webáruházaddal.
A gond ilyen esetekben a rosszul megválasztott marketingstratégia, vagy az elavult, rosszul felépített webáruház is lehet.
9. A vásárlók jelzik, hogy elégedetlenek a webáruházaddal
A célod, hogy jelentős bevételeket érj el, és olyan életet élhess amilyenre mindig is vágytál.
Szeretnél utazni, sok időt töltenél a családoddal, barátaiddal, vagy éppen a hobbidra szeretnél költeni.
Ehhez olyan webáruházra van szükséged, ami sok terhet levesz a válladról, egyszerűen kezelhető, és a vásárlók is könnyen eligazodnak rajta.
Ha nem találnak egy funkciót, hiányolnak valamit, vagy nehéz eligazodni a webáruházadban, és ezt még jelzik is neked, biztos, hogy eljött a változtatás ideje.
A rosszul felépített webáruház nem kedvez a bevételeidnek, hiszen amikr a látogatók nem találnak valamit könnyen és gyorsan, akkor hamar más webáruházban kezdenek keresgélni.
Kihagytunk valamit?
Tudsz olyan szempontot, mait még érdemes figyelmbe venni? Írd meg nekünk!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg, hogy mások is olvashassák!