Előző bejegyzésünkben bemutattuk, hogyan hirdethetsz Facebookon, és hogyan szerezhetsz több vevőt a hirdetések segítségével.
A Facebook persze nem az egytelen, kizárólagos felület, ahol elérheted a potenciális vevőidet.
Biztosan te is hallottál már a Google hirdetési eszközéről, a Google AdWordsről.
Amikor a Google keresőjében kutattál, biztosan találkoztál már a hirdetésekkel is.
Ahogyan láttál már olyan hirdetést is, ami a kedvenc oldaladon, szintén a google jóvoltából vált láthatóvá.
Az online hirdetések egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb formája a Google AdWords. Mivel a Google rengeteg adatot tud a felhasználóiról, nagyon sikeres kampányokat lehet folytatni a segítségével.
Új vásárlókat érhetsz el, és növelheted a bevételeidet. Az AdWords szolgáltatásiat több millió ember és többszázezer vállalkozás használja világszerte.
Ugye milyen jó lenne, ha te is azok közé tartoznál, akik kisebb befektetéssel is nagy bevételt érnek el, az AdWordsnek és a jól összehozott hirdetéseknek köszönhetően?
A mai bejegyzésünkben megmutatjuk, hogyan működik az AdWords, hogyan kell a fiókot létrehoznod, és mire figyelj, amikor megírod a hirdetés szövegét.
A bejegyzés végén röviden bemutatunk egy kevésbé ismert hirdetési lehetőséget is, amivel szintén szép eredményeket érhetsz el.
Mielőtt azonban belevágsz a hirdetésekbe, érdemes jobban megismerned a rendszer működését, hogy költséghatékony kampányokat indíthass.
Mi is pontosan az AdWords?
Ha AdWordsön keresztül akarsz hirdetni, két lehetőséged van. Hirdethetsz a keresési oldalakon, illetve a Display hálózaton keresztül is.
A keresési oldalakon kattintás alapon kell fizetned (Pay Per Click). Ahhoz. hogy a hirdetésed megjelenjen a keresőben, olyan kulcsszavakra kell licitálnod, amelyek kapcsolódnak a vállalkozásodhoz/webáruházadhoz. Ha az érdeklődők olyan kulcsszót írtak be, amire te is licitáltál, megjelenhetsz a találati oldalakon. A hirdetésért csak akkor kell fizetned, amikor rá kattintanak. Ha megjelent a hirdetés, de nem kattintottak rá, ingyen jelentél meg a keresőben. Tehát csak a tényleges érdeklődőért fizetsz.
A Display hálózat lehetővé teszi, hogy banneres hirdetéseid jelenjenek meg olyan oldalakon, amelyek tagjai a Display hálózatnak.
A Display hálózattal az világon internetezők 90%-át elérheted.
AdWords fiók létrehozása
Mielőtt hirdetni kezdesz AdWordsön, létre kell hoznod egy Google fiókot, de egy meglévő fiókhoz is hozzárendelheted AdWords profilodat.
AdWords fiók létrehozásakor meg kell adnod tartózkodási helyedet és az időzónát, amelyben tartózkodsz, majd a számlázási adataidat. A Google havi rendszerességgel állít ki számlát, így minden hónapban tudhatod, milyen költségeid vannak. Ez segíti a tervezést is.
AdWords fiók felépítése
Miután elkészültél az AW fiókkal, el kell döntened, hogyan építed majd fel.
Az AdWords fiókod felépítése nagy befolyással bírhat a kampányaidra;
- több releváns kattintást és nagyobb forgalmat érhetsz el
- nagyobb minőségi pontszámokat szerezhetsz, ami által alacsonyabb árakon is hirdethetsz,
- megkönnyítheted a fiókod üzemeltetését, optimalizációját, karbantartását
Ha egyetlen kampányt akarsz indítani, az AdWords fiókod felépítése egyszerű lesz. Viszont ha több kampányt akarsz majd egyidejűleg futtatni (kezdőként nem javasoljuk), akkor már a kezdetekkor érdemes végiggondolni, hogyan is alakítsd ki a fiókod felépítését.
Ha több kampányt tervezel, létre kell hoznod minden egyes kampánynak egy külön részt az AdWords fiókodban! Minden kampánynak saját hirdetési csoportjai lesznek.
Az alábbi képen láthatod, hogy néz ki egy jól felépített AdWords fiók.
A fiókot több módon is felépítheted, attól függően, hogy mik a céljaid. Strukturálhatod az oldalt a honlapod felépítés alapján, az általad hirdetett szolgáltatások alapján, vagy éppen földrajzi elhelyezkedés alapján.
(A pontos struktúra kialakításához célszerű szakemberhez fordulni)
Kulcsszókutatás
Mielőtt licitálsz a kulcsszavakra, tudnod kell, hogy milyen szavakra éri meg licitálni. Tehát a hirdetések létrehozása előtt kulcsszókutatást kell végezned.
A kulcsszókutatást végezhetsz többek között a Google Trends segítségével is, de ötleteket nyerhetsz a Google Kulcsszótrevezőjéből is.
Csak be kell írnod egy szót, és a tervező megmutatja, milyen hasonló kulcsszavakra hirdetnek már, és megtudhatod azt is, hogy az egyes kulcsszavakért mekkora verseny folyik.
A hirdetések megírása
Miután elvégezted a kulcsszókutatást, ideje megírni a meggyőző és hatékony hirdetéseket, amelyekre szívesen rákattintanak a célközönséged tagjai.
A hirdetés megírása nagy kihívás lehet, mert röviden és tömören kell megfogalmaznod a gondolataidat, ráadásul olyan üzenetet kell átadnod, amelyre azonnal kattintanak.
Amikor megírod egy hirdetés szövegét, ügyelned kell rá, hogy milyen megfogalmazásokat használsz, mert ez a rövid szöveg nagy hatással lehet a konverziódra.
A hirdetés szövegét hangold össze a kampányoddal. Használhatsz humoros megfogalmazásokat, kiemelheted a szolgáltatásod, terméked előnyeit, a lényeg, hogy hatással legyél a látogatókra.
A hirdetéseket célszerű tesztelni, ezért írj több verziót belőlük, hogy megtalálhasd a leghatékonyabbakat!
Etarget
Az etarget az AdWordshöz hasonlóan kattintás alapú hirdetési lehetőségeket biztosít. Használatával szöveges és banneres hirdetésekkel érheted el a célcsoportodat.
Közép- és Kelet-Európa országaiban érhető el a szolgáltatásuk, így ha a webáruházaddal ebben a régióban is sikeres akarsz lenni, érdemes elgondolkodnod az Etarget kipróbálásán.
Ugyan nem rendelkezik akkora hálózattal, mint a Google Display, viszont nagyon pontosan lehet régiónként célozni, és az itt feladott hirdetéseid igen magas konverziót érhetnek el.
Az etarget segítségével 1700 ismert magyar oldalon jelenhet meg hirdetésed, többek között az indexen, az origón, és a femina.hu-n.
Az etarget rendszerében a célközönség tagjait publikumnak hívják, az egyes célzási csoportok mellett látható, hogy az egyes kategóriákban hány egyedi látogatót lehet elérni.
Olyan kategóriák közül választhatsz többek között, mint a szépség, telekommunikáció, művészet, szórakozás, autó/motor.
Ha az etarget segítségével hirdetsz, meghatározhatod, hogy hol és mikor jelenjen meg a hirdetésed, így könnyedén érhetsz el olyanokat, akiket érdekelhet a webáruházad kínálata.
Ha a hirdetés megjelenik egy oldalon, nem kell fizetned. Fizetni itt is csak abban az esetben kell, ha rákattintanak a hirdetésedre.
A költségeidet befolyásolja, hogy hány megjelenést akarsz elérni, és mekkora forgalmat szeretnél a webshopodnak generálni.
A kampányt te magad állíthatod be, ahogyan szeretnéd.
Az etarget használata 4 lépésben:
1. Regisztrálj ( a regisztráció ingyenes, minden funkciót láthatsz és megismerhetsz.)
2. Hozd létre a hirdetésed!
3. Állítsd be, hogy hol és kinek jelenjenek meg a hirdetéseid!
4. Majd add meg, mekkora összeget szeretnél a hirdetésekre szánni heti vagy havi szinten.
Bármelyik felületen hirdetsz is, fontos, hogy ismerd a célközönségedet, hogy minél eredményesebben folytathass kampányokat, és minél nagyobb konverziót érjen el a webáruházad.
Kihagytunk valamit? Kérdésed van? Írj hozzászólást!
A cikk megírásban Dajka Gábor minősített AdWords szakértő volt a segítségünkre. Ezúton is köszönjük!
Ha segítségre van szükséged, keresd Google minősített szakértőnket! >>