Webáruházat, vállalkozást építeni és üzemeltetni sokszor végeláthatatlan folyamatnak tűnhet. Újabb és újabb kihívások. Versenytársak tűnnek fel és tűnnek el. Olykor csak kapkodod a fejedet. Mint egy végtelenített maraton.
Ha most kezdted, vevőket kell szerezned. Ha egy ideje már van webáruházad, keresed a lehetőségeket a bővülésre. Ha régi motoros vagy a szakmában, akkor is újításokra és új és új trükkökre, kampányokra és ismeretekre van szükséged. De mindez nem zavar téged. Sőt inspirál, igaz? Hiszen minél több energiát fektetsz a munkádba, annál értékesebb lesz a sikered.
A kérdés azonban mindig ott van. Hogyan lehetek jobb? Hogyan szerezhetek több vevőt? Hogyan érhetem el, hogy a vásárlóim visszatérjenek?
Sok lehetőséged van. Például szórólapozhatsz, hirdetheted magad facebookon és adwordsön keresztül, és indíthatsz nyereményjátékokat.
Ha alaposan felkészülsz rá, egy nyereményjáték rövid idő alatt nagy eredményeket hozhat.
Hatalmas növekedés. Növekvő címlista. Több látogató, még több vásárló. Egyre több követő facebookon és instagramon, és a többi közösségi oldalon. És persze egyre nagyobb bevétel.
De mindezt hogyan is érheted el?
Mai bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy mire kell odafigyelned, amikor nyereményjátékot indítasz, és hogyan kell úgy nyereményjátékot indítani, hogy boldog vásárlókat szerezz, és élvezd a kampányod gyümölcsét.
Az első 3 lépés
Mielőtt nyereményjátékot indítasz, le kell ülnöd, és nyugodtan, pontosan meg kell határoznod, hogy mik a céljaid, és mit akarsz a játékkal elérni. Új terméket akarsz bevezetni? Több vásárlót szeretnél? Azt szeretnéd, hogy a meglévő vásárlóid magasabb kosárértéket érjenek el, és nagyobb összegeket költsenek el nálad? Több feliratkozó és követőt szeretnél a közösségi oldalakon? Az a célod, hogy ismertebbé tedd a vállalkozásodat?
1. Legyenek jól meghatározott céljaid!
Vizsgáld meg a vállalkozásod, és döntsd el, milyen területen van leginkább szükséged a növekedésre! Határozd el, hogy mostantól mindent megteszel, hogy jobbá válj ezen a területen, és javítsd a webshopod teljesítményét.
Ha már sok követőd van valamelyik közösségi oldalon, például Instagramon, Facebookon, Twitteren, akkor megpróbálhatod az itteni követőidet átvezetni az email adatbázisodba.
Vagy fordítva. Ha az email címlistád a nagyobb, próbáld meg a feliratkozóiddal bővíteni a közösségi oldalaid követőit.
Mindkét esetben kiaknázhatod a közösség erejét, és megkérheted a feliratkozóidat, követőidet, hogy ajánlják a webshopodat és az oldalaidat másoknak is.
2. A nyeremény legyen értékes
Mi lesz a nyeremény? Új termék? Valamilyen gyűjtemény, kollekció? Teljes készlet?
Döntsd el, mit ajánlasz majd fel nyereményként azoknak, akik részt vesznek a webshopod játékában!
Ha esetleg nincs ötleted, hogy mi lehetne a nyeremény, itt egy lista, amiből ihletet meríthetsz:
- Limitált szériás/kiadású termék
- Egy egész készlet (ékszer, ruha + cipő, szerszám, telefon + tok, stb)
- Egyes termékkategóriák legnépszerűbb termékei
- Ajándékkártyák, kuponok
- Utazás
- Pénznyeremény
Egy amerikai órawebáruház (The Fifth Watches) például minden hónapban órákat ajánl azoknak, akik részt vesznek a játékaikban. A részvételhez a közösségi oldalakon ismerősöket kell ajánlani, akik így szintén részt vehetnek a játékban, és továbbajánlhatják a játékot.
Ehhez még olyan nagy befektetésre sincs szükség, az eredmény pedig önmagért beszélhet.
3. Szerezz partnereket a nyereményjátékhoz!
Lépj kapcsolatba hírességekkel, vagy olyan oldalak tulajdonosaival, akiknek rengeteg követője van. Ha ők is a segítségedre vannak, rövid idő alatt nagy látogatottságot és még több bevételt érhetsz el.
Milyen termékeket forgalmazol? Kérd meg a gyártókat, hogy a közösségi oldalaikon hívják fel a figyelmet a nyereményjátékodra!
Rakd össze a puzzlet és indítsd el a nyereményjátékot!
Most már tudod, mit akarsz elérni a nyereményjátékkal, itt az ideje, hogy a tettek mezejére lépj és elindítsd a játékot.
4. Használj eszközt a nyereményjátékhoz!
Nyereményjátékot sokféleképen létrehozhatsz. Készíthetsz egy landing oldalt, és buzdíthatod arra az érdeklődőket, hogy osszák meg az oldalt. A megosztók között sorsolással döntheted el, hogy kié lesz a nyeremény. De ez egy bonyolultabb megoldás.
Attól függően, hogy milyen típusú nyereményjátékban gondolkodsz, rengeteg eszköz áll a rendelkezésedre. Egyre népszerűbb megoldás a Gleam. Hátránya, hogy magyarul nem érhető el.
Viszont sok beállítási lehetőséggel rendelkezik, és a legtöbb közösségi oldallal össze lehet kötni.
A Gleam segítségével megadhatod a nyereményjátékod időintervallumát, meghatározhatod a játékszabályokat, korhatárhoz kötheted a részvételt, és a nyertesek számát is megszabhatod.
5. Mindenképpen hívd fel a játékra a vásárlóid figyelmét!
Ha már vannak vásárlóid, felétlenül értesítsd őket a játékról! Ha egyszer már vásároltak tőled, valószínűleg örömmel és lelkesedéssel fogadják majd a nyereményjátékot. Minden lehetséges felületen értesítsd a felhasználókat, hogy nyerhetnek!
A korábbi vásárlóidnak valószínűleg emailen keresztül tudsz a legegyszerűbb szólni.
6. Kérd meg a résztvevőket, hogy osszák meg a játékot!
Minél többen tudnak a játékról, annál többen vesznek részt rajta. Minél többen vesznek részt rajta, annál többen ismerik meg a webáruházad, és annál több vásárlót szerezhetsz.
A játék nem csak a hírnevednek, de a konverziódnak is jót tehet!
A közösségi oldalakon és a hírleveleidben is kérd meg az olvasóidat és a követőidet, hogy osszák meg a nyereményjátékot. Sokszor csak ez a felszólítás hiányzik ahhoz, hogy több emberhez eljusson a híred.
7. Maradj kapcsolatban a résztvevőkkel!
Amikor már megy a nyereményjáték, folyamatosan tájékoztasd a résztvevőket az újabb fejleményekről! Tudasd velük, amikor a részt vevők száma elért egy bizonyos határt, 100, 1000, 2000, stb. Hívd fel a figyelmüket, hogy mennyi idő van még hátra a játékból, és köszönd meg nekik az eddigi megosztásokat!
Ha lehetőséged van rá, motiváld a jelenlegi résztvevőket, hogy továbbra is maradjanak aktívak, és ezért cserébe adj nekik további ajándékokat.
8. Állítsd rivaldafénybe a győztest!
Amikor véget ér a játék, ne felejtsd el bemutatni a szerencsés nyertest!
Sokat dolgoztál a nyereményjátékon, és valószínűleg a nyertes is sokat tett azért, hogy minél több emberhez eljusson a játék híre.
Ha a nyeremény típusa lehetővé teszi, készíts egy fényképet a nyertessel, amin a nyereménnyel látható, és oszd meg a közösségi oldalakon.
Ha azt tervezed, hogy rendszeresen indítasz nyereményjátékot, hozz létre egy aloldalt a webáruházadban, ahova a nyertesek képeit töltöd majd fel mindig.
Ezzel a hitelességedet is erősítheted és bizalmat építhetsz. A hitelesség és a vásárlók bizalma pedig újabb és újabb vásárlókat hozhat neked.
9. Nem mindent szabad Facebookon, amit lehet Instagramon
Minden közösségi oldalon külön szabályzat írja elő, hogy milyen feltéltelekkel indíthatsz nyereményjátékot. Nézzük röviden mit lehet és mit nem lehet Facbookon és Instagramon.
A Facebook nyereményjátékok alpavető szabályai:
Szükséged van egy hivatalos játékszabályzatra, amelyben fel kell tüntetned, hogy a Facebookot semmiféle felelősség és kötelezettség nem terheli a játékoddal kapcsolatban.
Ahogy a Facebook a szabályzatában írja:
“A promóciók adminisztrációja a Facebookon az Oldalak szolgáltatásban üzemelő oldalakon vagy alkalmazásokban végezhető. Személyes idővonalak és ismerősi kapcsolatok nem használhatók promóciók végzésére (például „a részvételhez oszd meg az idővonaladon” vagy „esélyeid növeléséhez oszd meg ismerőseid idővonalán”, illetve „a részvételhez jelöld meg az ismerőseidet ebben a bejegyzésben” jellegű felszólítások nem engedélyezettek).”
Ezen kívül a Facebook semmilyen segítséget nem nyújt a nyereményjátékhoz, és nyomatékosítja, hogy minden kockázat téged terhel.
Bővebb informácóért olvasd el: https://www.facebook.com/page_guidelines.php
Tehát nem kérheted az embereket nyereményért cserébe megosztásra.
Viszont megkérheted őket, hogy lájkolják a posztodat, illetve írjanak kommentet a nyereményjátékos poszthoz.
Mindkét esetben megjelenik az idővonalukon a játék, és így is értesülhetnek az ismerőseik a játékokról.
Instagramon ezzel szemben jobban kihasználhatod az ismerősök nyújtotta lehetőségeket.
Kérheted, hogy lájkkal segítség az oldalt és a játékot.
Akárcsak Facebookon, itt is kérheted, hogy írjanak kommentet a játékot hirdető kép alá.
Megkérheted a játékban résztvevőket, hogy töltsenek fel saját képet és lássák el a megfelelő hashtaggel. Például #nyerd_meg_a_játékom_fődíját
Az Instagram felhasználási feltételeit itt találod: https://help.instagram.com/478745558852511
Végszó
Ha még nem indítottál nyereményjátékot, talán bizonytalan vagy, hogy neked is érdemes-e belevágnod. Ezen nem érdemes sokat törni a fejedet. Gondold végig, hogy milyen termékeket forgalmazol, és meglátod, hogy biztosan van olyan, amit fel tudsz ajánlani egy játékhoz.
Ráadásul sokkal többet nyerhetsz, mint veszíthetsz.
Szóval, ha nem volt még nyereményjátékod, eljött az ideje, hogy belevágj!
Kihagytunk valamit? Van még ötleted, tanácsod a nyereményjátékokhoz? Szólj hozzá a bejegyzéshez is mondd el nekünk is!