Ahhoz, hogy a vásárlóid egy terméket megtaláljanak a webshopodban, keresniük, illetve szűrniük kell.
A szűrők használatával nem csak kényelmesebbé teheted a webáruházad használatát, de a felhasználói élményt is növelheted, és a megfelelő szűrőrendszerrel elérheted, hogy a látogatók végighaladjanak a vásárlási folyamaton.
Ehhez persze minden egyes termékednél meg kell adnod a megfelelő címkéket, hogy a megfelelő kategóriánál jelenjenek meg, amikor egy érdeklődő rájuk keres.
A szűrők felépítése és beállítása azonban nem egyszerű, a mai bejegyzésben megmutatjuk, mire kell figyelned, hogy valóban jól működjenek a szűrőid.
Ha nem megfelelően használod a szűrőket, nem csak az okos webshopodban eltöltött idő csökkenhet drasztikusan, de vásárlóktól és komoly bevételektől eshetsz el. Arról nem is beszélve, hogy ha nagyon rossz benyomást tett az oldal a látogatódra, az lavinát indíthat el, és másokat is eltántoríthat még attól is, hogy az oldaladra érkezzenek.
A szűrés célja, hogy a látogató minél könnyebben és minél gyorsabban eljuthasson a kívánt termékhez. Minél több a terméked egy adott kategórián belül, annál inkább szükség van megfelelő szűrési rendszerre.
1. Mutasd a kiválasztott feltételeket!
Tedd lehetővé, hogy a vevőd lássa, milyen feltételeket adott meg. Végig. A baloldali szűrőlistában jelenjenek meg mindig a módosított szűrők, így a vevőd nem zavarodik majd bele a keresésbe, és tisztában lehet vele, hogy milyen feltételeket akar még megadni, hogy a megfelelő termékhez eljusson.
Fontos, hogy a vásárlónak arra is lehetősége legyen, hogy egy-egy kiválasztott paramétert eltávolítson a listáról.
2. Sok szűrő kell, de nem biztos, hogy az összes!
Ha egyszerre jelenik meg minden szűrési feltétel, az elriaszthatja a vevőket, mert átláthatatlanná teszi a webshopod keresési feltételeit.
Ha van egy márka szűrő, az alá elég 2-3 alszűrőt tenni. A teljesítményre, a színre, a méretre is ugyanígy elegendő lehet 2-3 jól eltalált alkategória.
A legördülő menü akkor jelenthet jó megoldást, ha nincs túl sok szűrési lehetőség. Minél hosszabb a legördülő menü, annál valószínűbb, hogy elveszíted a vásárlót.
Használj rövidített listát! A rövidített lista előnye, hogy a sok szűrési lehetőséget is átláthatóan jeleníti meg. Rövidített szűrési listánál csak a 10 legfontosabb szűrő jelenik meg, majd ha ezek közül választott a vásárló, csak akkor jelennek meg további lehetőségek. Időt is spórolsz ezzel, és kényelmesebbé teszed a keresést is.
3. Adj meg pontos szűrési értékeket, és vedd figyelembe, hogy a látogatóid különbözőek!
Ha árulsz kávéfőzőt, turmixgépet, elektromos kést, és kenyérvágó gépet, nem biztos, hogy elegendő a háztartási kisgépek kategóriában megjeleníteni őket. Minél több fajta terméket árulsz, annál inkább szükséged van a szűrőkre.
Például vannak, akik mobiltelefont keresnek, de teljesen mindegy nekik, hogy milyen az operációs rendszer, a kamera vagy éppen a belső memória. Viszont az árkategória és a telefon színe érdekelheti őket.
Azonban olyan vásárlók is vannak, aki azt is tudni akarják, hogy milyen fajta processzor dolgozik a telefonban és azt is, hogy mekkora az akksija.
4. Minél több paramétert adhatnak meg, annál jobb!
Érdemes végiggondolni, hogy a vásárlóid milyen paraméterek alapján kereshetnek rá a termékeidre, és e szerint megadni a szűrési lehetőségeket.
Nagyon fontos, hogy a szűrési paramétereknek egyértelműnek kell lenniük. Minden egyes pillanat, amit a látogatód azzal tölt, hogy elgondolkodjon, biztos, hogy be kell-e jelölnie az adott paramétert, csökkenti a vásárlás esélyét.
Példa: Nem elég olcsó, drága és nagyon drága árkategóriát megadni. Ha lehetővé teszed, hogy árakra keressenek rá, használj konkrét számokat!
Ha telefont keres, nem biztos, hogy csak egy adott márkát venne meg a vásárlód. Ha ruhát akar venni a webshopodban, lehet, hogy ugyanabból a fazonból kéket és pirosat is a kosárba helyezne.
Tedd lehetővé, hogy a vásárlóid a saját igényeiknek megfelelően szűrjenek!
5. A rendelkezésre álló szűrők megjelenítése is fontos
A szűrésnél több megjelenítési módot is alkalmazhatsz. Az egyes szűrőket megjelenítheted kis szövegdobozként, amelyekre csak rá kell kattintani.
A szűrők mellé kis jelölőnégyzeteket is helyezhetsz, amelyeket csak ki kell pipálni. A jelölőnégyzet előnye, hogy így pontosan látható, melyik paramétereket adta meg a vásárlód. A lényeg, hogy mindig legyen látható, mely feltételeket adta már meg a vevő, hogy minél könnyebben eljuthasson a kívánt termékekhez!
6. Adj megy egyértelmű adatokat!
Az árakat, a tömeg mértékét, a darabszámokat több módon is megjelenítheted. Megadhatsz pontos összegeket, vagy beállíthatod, hogy bizonyos összegek közötti találatok jelenjenek meg. Például 250-500 ml, 500-1500 Ft. Stb.
De beállíthatsz a mennyiséghez egy üres szövegdobozt is, hogy a vásárló adhassa meg a kívánt információt.
Az árak megadásához használhatod a csúszkás megoldást is. A csúszkánál arra ügyelj, hogy a legkisebb megadott érték mindig akkora legyen, amennyibe a legalacsonyabb árú terméked kerül.
7. Minden kategóriában legyenek egyedi szűrők!
A felhasználókat általában jóval több feltétel érdekli, mint a márka, az ár, és a felhasználó élmények. Sok webshop sajnos ezeket a szűrési feltételeket helyezi előtérbe.
Pedig máshogy kell szűrni kamerára, hálózsákra, tévére. A kameránál számítanak a megapixelek és a zoom képességek, a tévénél a képpontok és a wifi csatlakozó, egy hálózsáknál pedig fontos szempont, hogy milyen hőmérsékletben lehet használni.
Igaz ugyan, hogy színe mindegyiknek van, de nem mindegy, hogy kék hálózsákot, vagy piros kamerát keresnek a vevők a webshopban.
Jó tanács: minden olyan termékjellemző jelenjen meg a szűrési lehetőségeknél, amelyek segítik a vásárlót a gyors termékválasztásban!
Mindig győződj meg róla, hogy minden kategóriában szerepelnek a kategóriára jellemző egyedi szűrési feltételek!
Egy valódi boltban könnyedén utánanézhetsz, hol találod a pólókat, az alkalmi ingeket, a tavaszi dzsekiket, vagy a farmernadrágokat.
Egy webshopban nem midig egyszerű rátalálni a megfelelő kategóriára.
A megfelelő szűrők nélkül szörnyen időigényes folyamat lehet a kívánt termék megtalálása.
Úgy könnyítheted meg a folyamatot a vásárlóid számára, ha minél több jelöléssel látod el az egyes termékeket. A jelölések természetesen a kategóriának megfelelően kell, hogy szerepeljenek.
Tematikus jelölés lehet ruhák esetén a hétköznapi, modern, alkalmi, az évszakra vonatkozó jelölés, (tavaszi, téli, stb). De jelölheted azt is, hogy milyen körülmények között viselhető egy adott darab (kültéri, csak terembe való, túrázásra is alkalmas).
8. Ajánlj fontos szűrőket!
A gyorsabb és könnyebb termékkeresés érdekében bizonyos szűrőket muszáj kiemelni és előtérbe helyezni.
Digitális kamerák esetében például a “kamera típusa” lehet fontos szűrő, vagy az “objektív cserélhetősége”, a “digitális zoom” vagy az “akkumulátor kapacitása”
Fontos, hogy csak olyan szűrőket emelj ki, amelyek valóban a gyors termékelérést segítik, és valóban segítség azoknak a vásárlóknak, akik abban a kategóriában keresik az adott terméket.
A kiemelt szűrőket is a szűrési feltételeknél helyezd el! Mivel a vásárlók amúgy is ott vizsgálják a szűrési lehetőségeket, fölösleges lenne a kiemelt szűrőket máshová helyezni.
Eszedbe se jusson szűrőket bannerként, vagy bannerre hasonlító módon megjeleníteni! Nem csak azért, mert reklámnak tűnik, és átsiklanak felette, hanem azért is, mert elvonja a figyelmet és összezavarhatja a látogatót.
9. A vásárlói értékelések is legyenek szűrhetők
Az emberek sokat adnak egymás véleményére. A népszerű termékeket azért vásárolják szívesen, mert úgy érzik, nem hibázhatnak, és jó vásárt csinálnak egy olyan áruval, amelyet már sokan megvettek. Tedd a szívedre a kezed! Olyan terméket vennél meg szívesebben ,amelyet még nem értékeltek, de lehet, hogy jó, vagy egy olyat amelyet már sokan értékeltek, és elégedettek vele?
10.Tudasd a vásárlóval, hogy hány termék felel meg a szűrésnek!
A szűrés célja, hogy minél pontosabb képet kapjon a vásárló arról, hogy milyen termékek állnak a rendelkezésére. De ugyanilyen fontos, hogy azt is tudnia kell, hány darab termék felel meg a keresésének. Tehát a szűrők megalkotásánál figyelj arra, hogy minden újabb paraméter megadása után jelenjen meg a keresésnek megfelelő, rendelkezésre álló termékek száma!
11. Mutasd meg, hány termék felel meg a keresési feltételeknek!
Nem csak azért, hogy ne érje meglepetés a felhasználót, hanem azért is, hogy felkészítsd, hány terméket tud megnézni, mielőtt kosárba helyezi és megvásárolja. Ha megfelelően keresett és a szűrőd is jól építetted fel, a lehető legpontosabb találatoknak köszönhetően gyorsan jut el a kereséstől a vásárlásig.
Ha megfelelően építetted fel a szűrési rendszeredet, és minden terméket megjelöltél a megfeleő címkékkel, akkor jó úton jársz. A vásárlóid könnyen és gyorsan találhatják meg a termékeket, és időhatékonyan juthatnak el a vásárlásig. Ők elégedettek lesznek, te pedig több bevételhez jutsz.
További ötleteid vannak a szűréssel kapcsolatban? Szólj hozzá a bejegyzéshez!
1 Hozzászólás