Gondolkodtál már azon, hogyan tedd eredményesebbé a termékoldalaidat? Olyan sok szempontot kell figyelembe venni, és olyan sok ember figyelmét kell megragadni. Melyik oldalra kerüljön a termékfotó? Milyen hosszú legyen a termékleírás? Mekkora legyen a vásárlás gomb? Legyenek felhasználói vélemények minden egyes terméknél?
Ez csak néhány kérdés, ami a termékoldalakkal kapcsolatban kavaroghat a fejedben, ráadásul ezekre a kérdésekre nem lehet gyors és rövid választ adni.
Egy jó termékoldallal növelheted a vásárlóid bizalmát, hatékonyabban értékesíthetsz, és több bevételt érhetsz el.
Nem állíthatjuk azonban, hogy egy nagy termékfotó részletes termékleírással minden esetben növeli a konverziót, vagy, hogy a negatív felhasználói vélemények csak negatívan hathatnak a konverzióra.
Az viszont tény, és tudnod kell, hogy egy rosszul felépített, csúnya, átláthatatlan termékoldal hatalmas károkat okozhat. A látogató hamar elhagyja az oldalt, ha nem tetszik neki amit lát, vagy ha nem tudja, hová kattintson. Ha pedig távozik, nem vásárol. Ha nem vásárol, nincs bevétel. Ha nincs bevétel… Ugye te is el akarod kerülni ezt a lejtőt?!
A mai bejegyzésben olvashatsz a termékoldal legfontosabb elemeiről, és elmondjuk, hogy az egyes elemeknek miért van fontos szerepük a webshopodban.
A mai bejegyzésben olvashatsz a termékoldal legfontosabb elemeiről, és elmondjuk, hogy az egyes elemeknek miért van fontos szerepük a webshopodban.
Milyen a hatékony termékoldal?
Nem vonja el a figyelmet, a cél felé tereli a vásárlót.
Több vásárlói fázisban is vonzóvá tudja tenni a termékeket.
A lehető legkülönbözőbb vásárlói motivációkra is képes reagálni.
Eloszlatja a kételyeket és bizalmat épít.
Az általad kívánt célt (eladás) egyszerűvé és nyilvánvalóvá teszi.
A termékoldal egy információs rendszert alkot, ami a vásárlót végigviszi egy érzéseken alapuló folyamaton, amelynek a fázisai többek között a meglátni, megszeretni, megvenni.
Az oldalon megjelenő tartalomnak meg kell válaszolnia a vásárlóban mindig felmerülő „De miért jó ez nekem?” kérdést. Ehhez használhatsz szöveget, képeket, videókat.
1. A terméknév legyen jól látható!
A terméknév elhelyezhető közvetlenül a termékfotó fölött, vagy az oldal tetején, a kép jobb oldalán. Az emberi szem a weben is balról jobbra halad, így ez a két pozíció kellően figyelemfelkeltő.
Tipp 1: Ha több márkát is értékesítesz az okos webshopodban, a termékelnevezésnél is tüntesd fel a márkanevet.
Tipp 2: Ne félj a hosszú terméknevektől! A hosszabb termékelnevezés megkönnyíti a keresést a vásárlónak, és a SEO-t is segíti.
2. Használj termékképet vagy videót!
Az emberek már nem böngészni akarnak a honlapokon, hanem meg akarják élni őket.
A régi mondás, mi szerint „Egy kép többet mond ezer szónál.” új értelmet nyer az online világban, és különösen a webáruházak világában.
Ha a vásárlók számára izgalmas módon mutatod be a termékeidet, például nem csak egy termékfotót töltesz fel, hanem egy olyan képet vagy videót, amin a portékád használat közben látható, és egy érzést közvetítesz ezzel a fotóval vagy videóval, akkor eredményesebb lehetsz az értékesítésben.
Emlékszel a „De miért jó ez nekem?” kérdésre? Válaszold meg egy fényképpel!
Tipp: Milyen nagynak kell lennie a kiemelt képnek a termékoldalon? Ha a kép egy történetet mesél el, akkor minél nagyobb, annál jobb. De nem árt, ha nem kell görgetni az oldalon, hogy a teljes kép láthatóvá váljon.
4. Legyenek social media gombok a termékeidnél!
A közösségi gombok, és a megosztás lehetősége (facebookon, emailben, stb.) legyenek közel a termékleíráshoz és a képhez, és messzebb a vásárlást ösztönző felszólítástól és gombtól.
Figyelem! A megosztás mindig csak a második számú célod legyen a felszólításoknál és ösztönzéseknél. Az elsődleges célod az, hogy végigvidd a vásárlót az értékesítési tölcséreden, és vásárlással záruljon a látogatás.
5. A kívánságlista legyen többfunkciós!
Hasznos eszköz, ha a webáruházad minden funkciója a helyén van.
„A kedvencek közé helyezem/felveszem a kívánságlistára” rész könnyű. Ahhoz, hogy ez hatékony eszköz legyen, a következőket teheted:
- Bizonyos időközönként küldj emailt azoknak, akik felvettek valamit a kívánságlistájukra, de még nem vették meg.
- Adj kedvezményt! Ez ne legyen rendszeres, mert negatívan befolyásolhatja a vásárlói viselkedést, de alkalmanként jó ösztönző lehet arra, hogy a kívánságlistás termékeket el tudd adni.
- Biztosíts értesítési lehetőséget a kívánságlistára helyezett termékről. Például amikor valamilyen akcióban szerepel, vagy olcsóbb lesz.
- Indíts nyereményjátékot azok között, akik a kívánságlistát használják! Sorsolj ki valakit, aki nagy kedvezménnyel, vagy ingyen nyerhet meg egy terméket a kívánságlistáról! Ha jelzed a nyereményjátékot, arra ösztönzöd a vásárlóidat, hogy használják a kívánságlistát. Ez miért jó neked? Mert a kívánságlista segítségével egyre többet tudhatsz a vásárlóiról, és minél többet tudsz róluk, annál eredményesebben adhatsz el nekik a későbbiekben.
Tipp: Kérd meg a vásárlót, hogy küldje el a kívánságlistás terméket családtagjainak, barátainak, vagy ismerőseinek! Így jelezheti, mit kér a születésnapjára, karácsonyra, vagy más jeles alkalomra.
6. Jelezd feltűnően az akciókat!
Ha kedvezményesen árulsz valamit a webshopodban, tüntesd fel az eredeti árat, az akciós árat, és emeld ki a kedvezmény mértékét! Ha jelölöd, hogy mennyit spórol a vásárlód, azzal könnyen a számodra megfelelő döntés irányába terelheted.
Tipp: Jelöld jól láthatóan, hogy hány százalékot spórol a vásárlód!
7. Legyen egyértelmű, hogy egy akció meddig tart!
Használd ki a “lemaradástól való félelmet”. Ösztönözd a látogatóidat, hogy azonnal vásároljanak. Ha az akció végét visszaszámlálóval jelzed, meggyorsítod a döntést.
8. Indíts törzsvásárlói programokat!
Kedveskedj kedvezményekkel rendszeres vásárlóidnak, hogy még elkötelezettebbé váljanak!
Tüntesd fel, hogy hány % kedvezményt biztosítasz visszatérő vevőid számára. Így egyszerűen bővítheted törzsvásárlóid körét. Ki ne szeretne visszatérő forgalmat?
9. Növeld a bizalmat vásárlói értékelésekkel!
Csillaggal, osztályzatokkal is értékelhetőek a termékek. Azok, akik elolvassák a termékek értékelését gyakran mások véleménye alapján hoznak döntést. Az emberek több, mint 60%-a olvassa el a véleményeket, és a véleményolvasók 63%-a sokkal nagyobb valószínűséggel vásárol, miután elolvasta mások értékelését.
Ezért kiemelkedően fontos a vélemények elhelyezése. Ne keress kifogásokat! Akkor is tedd lehetővé a vélemények írását, ha csak szezonális termékről van szó!
10. A termékleírásnál beszélj az előnyökről…
Néhány szóban össze kell foglalnod a terméked előnyeit. Teheted ezt vázlatpontokba gyűjtve, listaszerűen, vagy összefüggően megírt szövegben is. A lényeg, hogy a vásárló megkapja a választ a “De miért jó ez nekem?” kérdésre.
…és a méretről
Az előnyök alatt jelezd a terméked méreteit. Akár ruháról, akár ékszerről, akár elektronikai cikkről, akár egyéb fizikai termékről van szó, írd be a pontos méreteket! A csomagolás méreteit is feltüntetheted.
11. Címkézd a termékeket!
Kiváló marketing eszköz, ha használod a szabadon címkézhető termék modulunkat.
- Minden termékhez szabadon korlátlan címkék hozhatóak létre
- Importálható, tömegesen létrehozhatóak a címkék
- Hirdetési kampányokhoz gyors tömeges címkézéssel listaoldalakat hozhatsz létre
- Landoló listaoldalt is létrehozhatsz címkézéssel.
12. Adj “ingyen” terméket!
Feltűnően jelöld, ha bizonyos termék megrendelése mellé ingyen terméket vagy valamilyen ajándékot adsz. A kosárelhagyás csökkentésére és a bizalomépítésre is kiváló eszköz, ha a megfelelő modullal egy megadott vásárlási összeg felett ingyen terméket adsz.
13. Adj kupont!
Ne hagyd, hogy a látogató vásárlás nélkül hagyja el a webshopod!
Amikor a vásárló már több terméket megnézett, de még egyet sem helyezett a kosárba, ösztönözd kuponnnal!
A modulshopban kiválaszthattod a céljaidnak leginkább megfelelő modult. Lehetőséged van kupont adni előre megadott termékkategóriákhoz. A kupon csak néhány napig használható fel.
Egy másik lehetőség: A kupont az admin felületen generálhatod le. Ha a kupont beváltja a vásárlód, azt a rendszer nyilvántartja. Megadhatod a kedvezmény mértékét összegben vagy százalékban, beállíthatsz határidőt, megadhatod, hogy mely termékeknél, vagy mely kategóriáknál jelenjen meg.
14. Szállítási információk
Röviden írd le, hogy a megrendeléstől számítva mennyi időn belül érkezik a kívánt helyre a termék. Ha van szállítási költség, azt is jelezd! Ezzel elkerülheted a megrendelés utáni kérdéseket, amelyek azt firtatják, hogy mikor érkezik már meg a termék.
Tipp 1: Ha az áraidat úgy alakítod, hogy a szállítási költség ingyenes, az növeli a konverziót. Az ingyenes szállítást tüntesd fel a termékleírásnál! A Corin webshopban lehetőséged van beállítani azt is, hogy bizonyos vásárlási érték felett a szállítási díj ingyenes legyen. Sőt, azt is beállíthatod, hogy a futárt már a termékoldalon kiválaszthassa a vásárlód.
Tipp 2: Tedd láthatóvá a fizetési lehetőségeket már a termékoldaladon! Így minden információ a a vásárló rendelkezésére áll.
15. Tervezd meg a “kosárba teszem gombot”!
Mivel ez a gomb vezet az általad kívánt legfontosabb cselekvéshez, a vásárláshoz, tudnod kell néhány dolgot róla:
- A színe legyen az oldalad színétől eltérő, vagy az oldalad alapszínének komplementer színe, hogy minél könnyebben észrevehető legyen!
- Legyen nagy!
- Ragadja meg a látogató figyelmét, amikor a termékeidet böngészi, hogy világos legyen számára, mit kell tennie!
- A kosárba teszem gombot lásd el Kosárba teszem felirattal!
A vásártér a webshopod egyik legfontosabb területe. Ha megfelelően építetted fel, te és a vásárlód is megkapjátok, amit szeretnétek. Te boldog vásárlót kapsz, ő pedig egy jó terméket.
Egy kis összefoglaló
Ez a webshopodban a termékoldal azon része, ahol a vásárlód minden szükséges információt megkap, hogy a megfelelő döntést meghozhassa, és vásároljon.
A vásártér célja, hogy a vásárló szeme megakadjon rajta, és nyilvánvaló legyen a számára, hogy mit kell tennie. Ezt úgy érheted el, ha finoman árnyékolod a hátteret, vagy más módon játszol a színekkel. Az a fontos, hogy a lényeget emeld ki, a figyelemzavaró tényezőket pedig halványítsd!
Ha egy felszólító (CTA) gomb is van itt, akkor minden rendben.
A vásártér a következő elemeket kell, hogy tartalmazza, attól függően, hogy mit árulsz a webáruházadban:
- A termék elérhetősége (Raktáron/Készlethiány jelzése/Ha hiány van, mennyi időn belül várható a termék kiszállítása)
- Színváltozatok (ha olyan termékről van szó)
- Mérettáblázat (Ha szükséges)
- Felszólító gomb (Megveszem/Megrendelem)
- Bizalomépítő üzenet (Biztonságos adatkezelésről például)
Kihagytunk valamit? Ötleted van, hogyan lehetne még jobbá tenni a termékoldalt?
Véleményedet oszd meg velünk, szólj hozzá!