Akár van már bérelhető webáruházad, akár csak tervezed az indítását, biztos, hogy szükséged lesz olyan látogatókra, akik később a vásárlóid lehetnek. Ehhez azonban jó, ha tudod, honnan érkezhetnek a látogatók, és hogyan lehet elősegíteni, hogy vásárlók, akár visszatérő vásárlók legyenek.
Kezdőként az online értékesítés végtelennek tűnő lehetősége, a rengeteg elérhető, olykor egymásnak ellentmondó információ ijesztő lehet, és joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy akkor merre is indulj, és kinek a tanácsát fogadd meg?
Haladóként, és profiként pedig a folyamatosan változó trendek, és az újabb és újabb elsajátítandó kompetenciák jelenthetnek akadályokat.
A mai bejegyzésben olyan lehetőségeket mutatunk be amelyek segítségével könnyebben és hatékonyabban szerezhetsz látogatókat.
Honnan is érkezhetnek a vevők?
1. Fizetett hirdetéseken keresztül
Adwords hirdetés
Kezdőként, haladóként és profiként is fontos és stabil partnered lehet a Google. Ha a Google keresőjében hirdetsz, csak azokért a látogatókért kell fizetned, akik valóban rákattintottak a hirdetésedre. Ráadásul ez a felület Magyarország legnépszerűbb hirdetési platformja. Mivel az Adwordsben sok apró trükk van, javasoljuk, hogy vegyél részt a Google által rendszeresen szervezett Adwords képzésen vagy fordulj Google által elismert Adwords szakértőhöz.
Facebook hirdetés
Facebookon nem csak ismerkedhetsz, lájkolhatsz és kommentelhetsz, hanem az üzleted bővítésére is lehetőséged van. Létre kell hoznod egy oldalt a cégednek, webshopodnak, vagy termékednek. Ha ezzel megvagy, lehetőséged lesz hirdetések elhelyezésére az oldalon.
2. Árösszehasonlító és kuponos oldalakon keresztül
Az árösszehasonlító oldalak egyik nagy előnye, hogy a versenytársaidat is figyelheted ezeken a felületeken. A másik előny pedig, hogy versenyképes árakkal nem csak látogatókat, de vásárlókat is vihetsz a webáruházadba.
Ilyen oldalak például: www.arukereso.hu , www.olcsobbat.hu, www.kirakat.hu , www.shopmania.hu, www.argep.hu
Bizonyára ismered az olyan közösségi vásárló oldalakat, mint a Bónuszbrigád, vagy a Zumzi. Ők rendszeresen hírlevelet küldenek a feliratkozóiknak, így ha egy-egy terméked vagy szolgáltatásod rajtuk keresztül értékesíted, növelheted az eladásaidat és az ismertséged is.
A www.qponverzum.hu-n megtalálod a legtöbb kuponos és közzöségi vásárló oldal ajánlatát.
Vaterán is érdemes egy profilt létrehoznod, és néhány termékkel jelen lenned. Bár ott is értékesíthetsz, a cél itt az, hogy megismerjenek, és a webshopodban vásároljanak.
A Jófogást és kisebb apróhirdetés oldalakat is vedd számításba. Egy-egy terméked feltöltése és megjelenítése jó szolgálatot tehet a webáruházadnak.
3. Hírlevél küldéssel
A Corinwebshop rendszerében használhatod a Corinmail.hu hírlevélküldőt.
Saját adatbázissal rendelkezünk, rajtunk keresztül több, mint 2000 feliratkozóhoz juthatsz el. A hírlevélben akciókról, újdonságokról, kiemelt termékekről érdemes tájékoztatni az olvasókat.
Hírlevélküldéshez vásárolhatsz is címlistát, de blogolással, landing oldallal, nyereményjátékkal is szerezhetsz feliratkozókat.
Ha pedig vannak partnereid (ha nincsenek, mindenképp próbálj meg együttműködő partnerekkel együtt dolgozni), őket is megkérheted, hogy a hírlevelükben téged is említsenek meg.
Partneri együtműködéssel egyébként egymás webáruházban is tehettek ajándék felajánlást, szervezhettek közös játékot.
4. Linkmarketing segítségével
A linkmarketing megítélése a Googlenél folyamatosan változik.
A linképítés egy folyamatos és tudatosan lassú feladat, amely heteket, hónapokat vesz igénybe. Ne ess abba a hibába, hogy pár nap alatt több száz link mutat az oldaladra.
Nagyon fontos! Csak minőségi linkoldalra szabad felkerülni, kizárólag releváns tartalommal. Ilyen megbízható oldal a Startlap.hu.
Kerüld az olyan oldalakat, amelyeket nem tartanak karban, ahova ellenőrzés nélkül be lehet kerülni, mert a Googlenál büntetés járhat érte.
A linkek ne csak a főoldaladra mutassanak. Irányítsd a látogatókat a kategóriaoldalakra vagy egyes termékeidhez!
5. Közösségi médián keresztül
Használd aktívan a Facebookot, a Google plust, a Twittert, az Instagramot és a Pinterestet. Posztolj rendszeresen a termékeidről, új technológiákról, szakterültedet érintő aktualitásokról.
Hozz létre egy csoportot, ahol megismerheted a célközönséged, segíthetsz a problémáik megoldásában akát termékajánlással, akár szakértelmeddel. Ezáltal forgalmat is vihetsz az oldaladra, illetve vásárlókat is szerezhetsz.
Csatlakozhatsz más csoportokhoz is Facebookon, azonban ha ott ajánlasz terméket, azt csak a csoport szabályait figyelembe véve teheted.
6. Vezess blogot
Írj vendégszerzőként népszerű blogokba, hogy ismertebbé válj. Vezess saját blogot, ahol olyan témákat dolgozol fel, amelyek a célközönséged problémáit, igényeit érintik. A blogban ossz meg velük tippeket és trükköket a megoldásokkal kapcsolatban.
Egy-egy bejegyzésben foglalkozz egy új termékkel, mutasd be az olvasóidnak.
Állíts elő értékes tartalmat, hogy a látogatók megoszthassák egymással a gondolataidat, és az ajánlásuk által újabb és újabb látogatók, és vevők találjanak rád.
Legközelebb arról olvashatsz majd, hogyan növeld a konverziót, és hogyan alakítsd a látogatókat vásárlóvá.
Ha tetszett a cikk, oszd meg facebookon, ha pedig hozzászólnál, lent megteheted.