A mai bejegyzésünk Neil Pateltől származik. A better lemondade stand oldalán olvasható az eredeti, teljes bejegyzés.
Mindig a kezdet a legnehezebb. Megszólítani egy csinos nőt/ vonzó férfit. Elkezdeni a takarítást. Belefogni egy vállalkozásba. Elindítani egy webáruházat.
Ellenállhatatlan termékeid vannak, elindítottad a webshopod (hivatkozás a webshop indításra), van egy üzleti terved, tele vagy energiával és tettvággyal. Megvolt SEO ellenőrző lista is, és alig várod a kerekasztal-beszélgetéseket, a képzéseket.
De hol vannak a vásárlók? Honnan jönnek?
A mai bejegyzésben ötleteket olvashatsz arról, hogy rövid idő alatt hogyan szerezhetsz vásárlókat.
Mit is kell tenned, hogy a stratégiád működjön?
A stratégiádnak szilárd alapokon kell nyugodnia. Lássuk a szilárd alapokat!
Ismerned kell a vásárlóidat!
Melyik korosztályba tartoznak, hol élnek, mekkora a jövedelmük, mivel foglalkoznak szabadidejükben, hol vásárolnak, hova járnak nyaralni, mit olvasnak, milyen honlapokat látogatnak…
Ha ismered a vásárlóidat sokkal könnyebben és hatékonyabban érheted el őket.
Hozd létre a saját értékesítési tölcséred!
Minden webshopnak rendelkezni kell egy értékesítési tölcsérrel. Azt is értened kell, hogyan működik ez a tölcsér.
A tölcsér megalkotásához szükséged van egy értékesítési rendszerre. Landing oldalakra, hírlevél listára, hírlevél kampányra, marketing automatizálásra, és egyéb technikákra. Az oktatásokon és a segédanyagokban megtanítunk mindezek létrehozására és használatára.
Adj értéket!
Ahhoz, hogy vásárlókat szerezz, adnod kell nekik valamit.
Nem arra a tranzakcióra gondolunk, amikor a termékedet pénzért adod, mert ez csak a marketing tevékenységed logikus eredménye.
Minden ezzel kezdődik. A vásárlódnak rá kell döbbennie, hogy többet kap egy terméknél.
Tegyük fel, hogy a vásárlód pulóvert keres. Te pedig pont pulóvert árulsz. Elég jó, ugye?
Nem elég.
Ahelyett, hogy megmutatod a vásárlónak mit vehet meg, inkább vezesd rá, hogyan vegye meg. Írj egy blogbejegyzést, amiben 3 lépésben bemutatod, mire kell figyelnie, maikor pulóvert vásárol. Például: „3 szempont, amire figyelned kell, ha tartós pulóvert akarsz venni”
Másik lehetőség:
Győzd meg a vásárlót arról, hogy helyesen dönt, ha nálad vásárol. Például egy ilyen ajánlattal:
Biztos akarsz lenni benne, hogy a megfelelő méretet választod? Fizess egy pulóverért, de rendelj 3 méretet! A két másikat ingyen visszaküldheted!
Bárhogy kommunikáld is, muszáj értéket adnod a vásárlóknak, hogy létrejöhessen az első 100 és a további sok ezer eladásod. A cél pedig az, hogy bizalmat építs, hogy vásárlóid visszatérjenek majd hozzád, ne csak egyszeri, impulzusvásárlók legyenek.
Legyenek céljaid!
Az első száz vásárlód hamarosan csak történelem lesz. Emeld a tétet, és tűzz ki magasabb célokat!
100-ról 150-re,150-ről 200-ra, és így tovább. Mindig tudd, hová akarsz eljutni!
Neil tanácsai, amelyekkel elérheted a bűvös 100-ast
1. Menj olyan helyekre és rendezvényekre, ahová a célközönséged is jár!
Kutyaszépségversenyekre, divatbemutatókra, vállalkozói konferenciákra, kézműves versenyekre, szakkiállításokra, stb. Az ilyen eseményeken könnyebb kapcsolatot építeni, és ezek a kapcsolatok még sokat hozhatnak a konyhára. Ajánlásokhoz és ügyfelekhez juthatsz így, sőt, akár együttműködő partnerekre is.
2. Az ismerőseid a vásárlóid is lehetnek.
Ne egy sikertelen porszívóügynökként gondolj magadra ebben az esetben. De gondold végig, milyen sok ismerősöd van akár csak a Facebookon.
- Közeli barátok
- Közeli barátok ismerősei
- Korábbi és mostani munkatársak
- Tanáraid
- Osztálytársaid
- Szomszédaid
- Fodrászod
Valószínűleg rengeteg embert ismersz, akik a célközönséged lehetnek. Emailen, chaten is kapcsolatba léphetsz velük, és így nem kell a hirdetésekre sem költened.
3. Használd a közösségi médiát!!!
Méghozzá gátlástalanul! Blogolj, posztolj a vállalkozásodról. Twitteren, Facebookon, Pinteresten, Instagramon. Minél több értékes tartalmat teszel közzé, annál könnyebben találnak rád, és annál könnyebben kezdenek követni.
Lehetőség – Keress olyan embereket, akik olyan problémát osztanak meg a közösségi oldalakon, amelyekre a terméked megoldást kínál, majd lépj velük kapcsolatba, és ajánld a terméked.
Lehetőség – Csatlakozz olyan Facebook csoportokhoz, ahol a célközönséged is aktív. Ezekben a csoportokban részt vehetsz a párbeszédekben, és felépítheted magad, és ajánlhatod is magad. Azonban nagyon figyelj, hogy ezt mindig a csoport szabályait figyelembe véve tedd!
4. Add ingyen!
Úgyis költened kell a marketingre. Miért nem költöd ezt az összeget a termékre és adod a vásárlónak?
Ha nem engedheted meg magadnak, hogy (akár egy nyereményjáték keretében) ingyen add, próbáld meg annyira leárazni, hogy az emberek felkapják rá a fejüket, és ne tudjanak ellenállni! Amint ez megtörténik, kérd meg az első vásárlóid, hogy írjanak véleményt akár a termékről, akár rólad és a webshopodról. Az oldaladon, vagy az ő saját Facebook oldalukon.
5. Vásárolj célzott hirdetéseket!
Az első vásárlóid megszerzésének kiváló módja, ha nagyon pontosan célzott hirdetéssel viszel látogatót az oldaladra. A Facebook pedig az egyik legjobb és legalkalmasabb helye az ilyen típusú hirdetések elhelyezésére. Ez első vásárlások további sikeres eladásokhoz vezetnek majd.
6. Írj vendégszerzőként egy népszerű blogra!
A tartalommarketing egy hatékony eszköz mind a bizalomépítés, mind a konverzió-növelés szempontjából. Nem a termékedet kell vendégszerzőként eladnod, hanem a szakértelmedet kell a világ tudtára adni. Az ilyen bejegyzések nagy lökést adhatnak a webáruházadnak.
7. Szerezz partnereket!
Ha nincsenek vásárlóid, keress olyanokat, akiknek már vannak vásárlói. Lépj velük kapcsolatba! Ne légy mohó! Eleinte te csak jóval kevesebbet tudsz adni egy ilyen partnerkapcsolatba. A partnereidnek nem kell nagy cégeknek és nagy márkáknak lenniük. Az is elég lehet, ha a hírlevelükben megemlítenek, és arra buzdítják a vásárlóikat, hogy nálad is nézzenek szét.
8. Szórólapozz!
Hirdess meg időszaki kedvezményt, vezess be törzsvásárlói programot, indíts szezonális akciót. Bár online áruházad van, aknázd ki a nyomtatás adta lehetőségeket is! A konverziót így is növelheted.
A kedvezményekhez, akciókhoz, és további vásárlásösztönzéshez megfelelő modulokat megtalálhatod a modulshopban.
Végszó
Az első száz vásárló hihetetlenül fontos. Ha a terméked a helyén van, fókuszálj a vásárlókra. Az első vásárlók nagyon értékesek, és nem csak azért, mert megveszik a termékedet. Megtaníthatják neked, hogyan növekedj. Megmutatják, a jövőbeni vásárlóidnak mire lehet szüksége. Megmutatják, hogyan működik az értékesítési tölcséred. Ők mutatják a sikeredhez vezető utat.
Köszönd meg nekik, és kamatoztasd, amit tőlük tanultál, hogy további 100 és 1000 és még több vásárlód lehessen.
Ötleted van, hogyan juthatunk az első 100 vásárlóhoz, vagy hogyan növelhetjük az eladásainkat?
Írd meg kommentben!