Facebookozni könnyű, gondolják sokan. A facebook marketing nehéz, gondolják még többen.
Lájkgyűjtés, megosztás, még több megosztás, konvertálás, és egyre több követő. Olyasmi, amire magánemberként, és vállalkozóként is vágyhatsz.
Ha rendszeresen teszel ki új bejegyzéseket, de nem jönnek az eredmények, ha nehezebben gyűjtesz új követőket, vagy ha hatékonyabbá és eredményesebbé akarod tenni a jelenléted a közösségi médián, a mai bejegyzésünk neked szól.
1. Tölts fel hasznos és érdekes tartalmat!
Senki nem szeret unalmas dolgokat olvasni. Amit posztolsz, az legyen szórakoztató, tanulságos, vagy inspiráló, vitaindító, elgondolkodtató.
Az idézetek, a szellemes hozzászólások segítenek, hogy több megosztást szerezz.
Bár nem biztos, hogy a célközönséged érdeklődése egybeesik a te érdeklődéseddel, de mielőtt megosztasz valamit, gondold meg, hogy vajon érdemes-e megosztani az adott tartalmat, és nem csak egy hatásvadász, vagy egy unalmas bejegyzést készülsz közzétenni.
2. Ügyelj a látványra!
A vizuális elemeket az agy 60 ezerszer, igen, 60 000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget.
Ha képet is teszel a bejegyzésed mellé, sokkal, de sokkal több (mérhetően több) rajongót gyűjthetsz, mint ha csak egy linket osztanál meg, vagy ha csak szöveget tennél ki.
Tehát amikor megtervezted a bejegyzést, amit ország-világ elé társz, keress egy jó képet is, hogy a kívánt eredményt elérhesd!
Használj szép képeket és videókat! Az emberek először a vizuális tartalomra figyelnek fel. Olyan jó minőségű képeket és videókat tegyél ki, amelyek vonzzák a tekintetet! Ha van kedved, nyugodtan szerkeszd meg a képeket, mielőtt feltöltenéd, és formáld úgy, hogy illeszkedjen az arculatodhoz és a márkádhoz!
Ebben a bejegyzésben korábban írtunk arról, hogy hol találhatsz jobbnál jobb képeket.
3. Légy pozitív!
A pozitív, inspiráló bejegyzéseket sokkal nagyobb arányban osztják meg az emberek, mint a negatív tartalmúakat.
Noha tény, hogy a médiában a negatív hírek sokkal nagyobb visszhangot generálnak. A te célod viszont az, hogy erősítsd a márkádat, hogy bizalmat építs, és hogy minél pozitívabb képet alkoss magadról. A bizalomépítés sárdobálással nem fog menni.
Légy emberi! Ne ügyfelekhez, vásárlókhoz szólj. Egyrészt ez túl hivatalos, másrészt nem segít a bizalomépítésben. Hiszen az a célod, hogy közelebb kerülj az ügyfeleidhez.
Használj hétköznapi, barátságos hangnemet!
Írj pozitív, vidám bejegyzéseket, és kerüld a versenytársak pocskondiázását!
4. Figyelj az arányokra!
Mi kell ahhoz, hogy egyre többen és többen osszák meg a tartalmaidat? A közösségi médián ugyan nem lehet CTA (call to action) gombokat elhelyezni, de erre nincs is szükség. Egy kérés, egy felszólítás bőségesen megteszi. (A CTA gomboknak is felszólítás a lényege.)
Ha megkéred az olvasóidat, hogy osszák meg, vagy lájkolják amit kitettél, négyszer nagyobb az esélye, hogy ezt meg is teszik, mint ha nem kérted volna meg őket. Kérés nélkül csak a nagyon aktív felhasználók osztogatják a tartalmakat. (A lájk esetleg összejön enélkül is.)
A 80/20-as szabály: A bejegyzéseid 80%-a legyen hasznos és érdekes tartalom, a 20%-a pedig promóció és termékajánlás. Ha túl sok a hirdetésszerű bejegyzés, előbb-utóbb leiratkoznak az oldaladról, és máshol keresik a megoldásokat.
Hashtagek: Használd őket, de ne vidd túlzásba! Egy bejegyzéshez kettő hashtag elegendő. Olyan jelölést válassz, ami segít a márkádat azonosítani, vagy az adott konverziós célodat elérni.
5. Ismerd a célközönséged!
Ez nem csak a márkaépítés, nem csak a jobb konverzió miatt fontos, hanem az időzítés miatt is. Ha ismered a célközönséged, pontosan tudod, mikor érdemes kitenni egy-egy bejegyzést, hogy a lehető legtöbben lássák és olvassák.
Ha eredményeket akarsz elérni, ha egyre több bevételhez akarsz jutni, ez a vállalkozásod egyik legalapvetőbb feladata. Nem csak azért, hogy hatékonyan használhasd a közösségi médiát, nem csak azért, hogy minél eredményesebb legyen a marketinged, hanem azért is, hogy egy hosszan fenntartható, eredményes és sikeres vállalkozást építhess.
Tudnod kell, hogy kik a vásárlóid, mi érdekli őket, mivel foglalkoznak, mit szeretnek és, hogy mikor vannak online a közösségi médián.
Azt is tudnod kell, hogy amit nyújtasz nekik, az hogyan oldja meg a problémáikat, hogyan ad választ a kérdéseikre, és hogyan teszi könnyebbé az életüket.
Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, azt is tudni fogod, hogyan tudsz velük kapcsolatot teremteni a leghatékonyabban.
Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, könnyebben el tudod dönteni, hogy mikor tegyél ki új bejegyzést, miről tegyél ki új bejegyzést, és hogyan fogalmazd meg az új bejegyzést.
Bejegyzéseidben bizonyítsd a szakértelmed, mutass együttérzést, és tudasd az emberekkel, hogy a szakterületeden mindig számíthatnak rád.
6. Légy céltudatos!
Tudd, hogy mit akarsz elérni a közösségi médián! Határozz meg pontos célokat!
Forgalmat szeretnél vinni a weboldaladra? Csökkenteni akarod a kosár-és oldalelhagyások számát? Növelni akarod a vásárlóid hűségét? Bizalmat építenél? A felhasználói élményt kívánod javítani? Többet akarsz eladni?
Bármi legyen is a célod, tudnod kell, mi az. Ha a cél megvan, ideje elgondolkodni azon, hogyan tudod a leghatékonyabban megvalósítani.
Nem baj, ha hibázol. Próbálj ki minél több megoldást! Ha valamelyik nem működik, nyugodtan válts taktikát!
Amikor megtanultad, mi az, ami működik, és mi az, mai nem, sokkal könnyebben tudsz majd stratégiákat kialakítani a jövőben.
A folytatásban többek között megtudhatod azt is, hogyan viszonyulj a negatív hozzászólásokhoz, miért kell tekintettel lenned másokra, és hogy miért nem érdemes cenzúrázni.