Folyamatosan figyeljük a legnagyobb külföldi oldalakat. A blogban rendszeresen veszünk majd át cikkeket pontos forrásmegjelöléssel.
Az első ilyen cikket a volusion.com blogjáról hoztuk el.
A volusion.com csapata elemezte az 50 legsikeresebb webáruházat, és összeszedte a közös elemeket, trükköket, amelyek a siker kulcsát jelenthetik.
Az eredeti cikk itt található. (http://www.volusion.com/ecommerce-blog/articles/we-analyzed-the-top-50-ecommerce-sites-heres-what-we-learned )
Olyan jellemzőket és praktikákat figyeltek meg, amelyekből érdemes tanulni, és amelyek segítségével a saját oldalad is jobbá teheted.
1. Kezdőlap
A kezdőlap valószínűleg az egyik legfontosabb része az oldaladnak. Általában ez a leglátogatottabb oldal, és ide érkezik a legtöbb látogató, mielőtt mélyebbre ásnák magukat az oldalon. A nagyszerű főoldal nem csak jó értékesítési eszköz, hanem virtuális kirakat is. Wes Asbell, a cikk szerzője szerint egy átlagos felhasználó 15 másodpercen belül döntést hoz az oldallal kapcsolatban, attól kezdve, hogy megnyitotta, ezért nagyon fontos, hogy a kezdőlapot nagyon jól összerakd.
Az 50 legjobb e-kereskedelmi oldal csapatnyi emberrel dolgozik, akik alaposan megvizsgálják, és újra és újra tesztelik, hogy mi működik egy kezdőlapon, és mi nem, így sokat lehet tanulni tőlük. (A tanulás és az önfejlesztés pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyél. (link a tulajdonságos bejegyzésre)
- A középpontban legyen egy nagy promóció vagy egy slideshow. A legtöbb oldalon egy nagyon letisztult, nagy kép vagy slider fogadja a látogatót a főoldalon. Ezek az elemek nagyon vonzzák a tekintetet, jellemzőek az oldalra, és terméket vagy termékkategóriát hirdetnek.
- A főoldalon is vannak termékek. A termékkiemelés a főoldalon az egyik legjobb konverziónövelő praktika, tehát nem túl nagy meglepetés, hogy az 50 legnagyobb oldal is élt ezzel a lehetőséggel.
- Lista helyett rácsosan rendezik a kategóriákat. A termékkiemelésen kívül közös elem volt, hogy rácsos elrendezésben, különböző blokkokba rendezték a népszerű kategóriákat. Az ilyen elemek vizuálisan nagyon vonzóak voltak, olyan életérzést bemutató képekkel kiegészítve, amelyek a kategóriára utalnak.
2. Oldalnavigáció
A navigáció a legfőbb mód, hogy a vásárlók eljussanak a termékekhez az oldalon. A navigációnak fontos szerepe van az eladások sikerében is. Amit a vásárló nem talál, azt nem tudja megvenni.
A legjobb megoldások:
- A navigáció legyen érthető és rendezett. A legjobb oldalak megvizsgálták, hogyan vásárolnak az ügyfeleik, és az eredmények ismeretében alakították ki a kategóriákat és az elrendezést.
- Lenyíló menüket használnak a jobb felhasználói élmények érdekében. A legtöbb oldal olyan kevés főkategóriát hozott létre, amennyire csak lehetséges, és ezeken belül lenyíló alkategóriákat hoztak létre a további felfedezéshez.
- A keresés fontos. Talán nem meglepő, hogy az összes oldalon volt beépített kereső. Kötelező.
3. Megjelenés mobil eszközön
Mivel egyre többen vásárolnak mobileszközökről, ezért a mobilos megjelenés biztosítása kötelező. A mobilos megjelenés mindenre hatással van a felhasználói élménytől a konverzión át a SEO-ig.
Természetesen az összes oldal rendelkezett mobilbarát oldallal. Mindegyikük fontos igazításokat eszközölt, hogy fejlesszék a mobilos vásárlás élményét.
A vizsgálat eredménye:
- Egyszerű megjelenés mobil eszközön. Ahhoz, hogy a mobil eszközök kisebb kijelzőjéhez alkalmazkodjon az oldal, néhány dolgot eltávolítottak az oldalaik asztali verziójáról. Ez egyszerűbb, könnyebb vásárláshoz vezet.
- A navigáció optimalizálása mobil eszközre. Közös vonás volt, hogy a navigációs sávot egyetlen menüpontra csökkentették. A tanulmányban Wes hamburger menünek nevezi azt a kis, három vízszintes vonalból álló ikont, amire ha rákattintunk, több menüsor is előjön, hogy több tartalomhoz juthassunk.
Annyival kiegészítenénk az eredeti cikket, hogy ma már egyre több olyan sablon van, amely lehetőséget ad a letisztult mobilos megjelenésre is, anélkül, hogy külön állítgatni kellene, hogy mi legyen látható mobilon, mi tableten, és mi az asztali gépen. A Corin rendszere is kínál ilyen kialakítású, úgynevezett reszponzív oldalsablonokat.
Zárásként Wes Asbell megerősíti, hogy érdemes tanulni a nagyobb és sikeresebb cégektől, és a legjobb megoldásaikat a saját oldalainkon is alkalmazni. Ahogyan fontosnak tartja azt is, amivel csak egyet lehet érteni, hogy az oldal kialakításánál figyelembe kell venni a saját vásárlóink szokásait és igényeit is.