Ha saját webshopot akarsz indítani, rengeteg tényezőt kell figyelembe venned. Lehetőséged van teljesen saját fejlesztésű rendszert építeni, de a bérelhető webáruházak is nagyon jó alternatívát jelentenek. Mindkét rendszernek megvannak a maga előnyei, azonban a saját rendszer sokkal több időráfordítást és sokkal nagyobb befektetést igényel.
Talán nem véletlen, hogy a bérelhető webáruház indítása sokkal vonzóbb lehetőségnek tűnik számodra egy saját fejlesztésű webshop elindításánál. Talán azért tűnik jobb ötletnek, mert így nem kell programozókkal és webfejlesztőkkel bajlódni heteken át és nulláról felépíteni egy webshopot.
Ha azon gondolkodsz, hogy (bérelhető) webáruházat indíts, jó helyen jársz!
Itthon és külföldön is több lehetőség közül választhatsz, azonban könnyen elbizonytalaníthat a nagy választék.
Összeszedtünk 11 kérdést, amelyek segítenek a választásban. Ha sikeres webshopot akarsz, gondold végig;
1. Mennyibe kerül?
Tudnod kell, hogy havi szinten mekkora összeget akarsz és tudsz a webshopod működtetésére szánni.
Egyes helyeken külön kell fizetni a tárhelyért, a fizetési lehetőségért, és a különböző modulokért és szoftveres megoldásokért, míg máshol ezek a díjak az alapcsomagban is benne vannak, vagy ingyenesek.
2. Milyen gyorsan tudod elindítani?
Bizonyos bérelhető webshopok néhány perc alatt beüzemelhetők, mások elindítása napokat vehet igénybe.
Egy új webáruházban szükség van termékfotókra, termékleírásokra, különböző fizetési lehetőségekre, kategorizálásra és még rengeteg dologra.
Keress, egyszerű gyors és érthető megoldást, amilyen az okos webshop.
3. Jól néz ki, jól működik?
Egy sikeres webshop nem csak jól néz ki, hanem jól is működik. A potenciális vásárlóknak bízniuk kell az netboltodban. A szép oldal segít a bizalomépítésben.
Képzeld el, hogy belépsz egy valódi üzletbe, és azt látod, hogy a padló kopott, karcos, elhanyagolt, a polcok töröttek, a falakról lekopott a festék. Mit gondolnál egy ilyen boltról és a tulajdonosáról?
4. Mennyire rugalmas a termékkatalógus? Milyen könnyű kategóriákba rendezni a termékeket?
Meg kell vizsgálni, hogy a bérelhető webshop megfelelően tudja-e kezelni és rendezni a termékeidet.
A webshop legyen rugalmas, alakítható, és legyen képes minden elképzelhető módon bemutatni a termékeidet.
5. Gyorsan betöltődnek majd az oldalak?
A lassan betöltődő oldalak tönkretehetik az eladásokat.
Egy 2012-es tanulmány szerint (http://www.fastcompany.com/1825005/how-one-second-could-cost-amazon-16-billion-sales) már egy(!) másodperces fölösleges várakozás is többmilliós bevételkiesést jelenthet még egy olyan nagy cégnek is, mint az Amazon.com.
Azóta a net csak gyorsabb lett, tehát érdemes megvizsgálni, hogy a lehetséges jelöltek egy-egy már működő webáruháza hogyan működik.
6. (Hogyan) segíti a termékeid eladását?
Nézd meg, hogy van-e valamilyen hírlevél-megoldás a rendszerben, akár beépített modulként, akár saját rendszer, vagy valamilyen más, támogatott formátum.
Fontos, hogy a tartalommarketingben is partner legyen a platform, és segítsen a keresőoptimalizálásban.
Érdemes az apróságoknak tűnő dolgokra is odafigyelned, hogy ne maradj ki a legújabb fejlesztésekből. Ilyen például a Google által bevezetett vásárlás gomb, ami a mobilokon megjelenő hirdetésekben helyezhető el. Hogy részt vehess ebben a programban, olyan webshopot válassz, ahonnan a terméklistát termékleírással egy CVS fájlban fel tudod tölteni a Google Shopping felületen.
7. Mennyire könnyű használni?
Ha kész a weboldalad, ne feledd, hogy minden nap használnod kell, ha sikeres akarsz lenni! Minél könnyebb a fenntartásról gondoskodni, annál több időt tölthetsz azzal, hogy sikerre vidd az üzleted.
Ellenőrizned kell, hogy a napi feladatok ellátása nem okoz gondot.
Ha egy egész IT osztályra lenne szükség, hogy kis változásokat eszközölj, vagy modulokat kapcsolj be és ki, frissítsd az oldalt, vagy promóciókat hirdess meg, akkor biztos, hogy nem a legideálisabb bérelhető webshopról van szó.
8. És a kiegészítő modulok?
Ahogy az üzlet növekszik, és ahogy egyre jobb vagy az üzemeltetésben, egyre több funkcióra lesz szükséged, hogy még hatékonyabb, és még sikeresebb legyél.
Szükséged lehet újabb fizetési módra, az oldalelhagyási arány csökkentésére, feliratkozásra, stb. Az is elképzelhető, hogy olyasmire van szükséged, ami nem érhető el a megszokott kiegészítők között. (A kiegészítők száma több száz is lehet.)
A CorinWebshopnál egyedülálló módon lehetőség van arra is, hogy új fejlesztést kérj.
9. Mennyire keresőbarát az oldal felépítése?
Hiába szép az oldal, hiába a jól kiválasztott termékek, ha nincsenek látogatók.
Ahhoz, hogy látogatók érkezzenek az oldalra, nem csak kulcsszavakra van szükség, hanem további marketing-technikákra is.
Mindenképpen olyan bérelhető webshopot válassz, ami segít a kulcsszavak elhelyezésében, a megfelelő linképítésben, közösségi oldalak beépülő moduljainak elhelyezésében.
10. Mobilra is optimalizálható?
Egyre többen használnak okostelefont, táblagépet a netezésre a számítógép helyett. Sokan nem csak a levelezést és a videók megnézését bonyolítják így, de bizony a vásárlást is egyre többen intézik mobilról és tabletről.
A jövőben ez a trend csak erősödni fog, így szinte természetesnek kell lennie, hogy a webshopod mobilon is tökéletesen jelenik meg.
Két külön megjelenést, két külön oldalt felépíteni, egyet mobilra egyet pedig pc-re, nem költséghatékony, és időpazarlás. A legegyszerűbb és legelőrelátóbb, ha olyan platformot választasz, ami egyszerre kínál megoldást mobilra, táblagépre és számítógépre.
11. Kapsz képzést, segédanyagokat az induláshoz?
Nagy segítség, ha már az első lépésekhez is kapsz tippeket, ötleteket, és később, ahogy egyre többet tudsz, újabb és újabb tippeket, trükköket tanulhatsz meg. A legjobb, ha ezt a tudást ugyanott kapod meg, ahol a webshopod is üzemelteted. SEO, remarketing, kosárelhagyások csökkentése, bevételnövelés, akciók? Mindezt könnyedén megtanulhatod szemináriumok és ebookok segítségével.
Mérd fel a tudásod, és válassz olyan bérelhető webshopot, ahol a képességeidet is fejlesztheted!
A kérdéseket még lehetne folytatni, ha valamit kihagytunk, vagy további kérdésed van jelezd a hozzászólásokban!
Ha pedig sikeres webáruházat szeretnél indítani, ingyenes próbaidővel, és a lehető legrugalmasabban alakítható rendszerrel, KATTINTS IDE!