Gondolkodtál már azon, hogyan érhetsz el több vevőt? Eszedbe jutott már, hogy jó lenne több felületen is hirdetni, de bizonytalan vagy, hogy merre indulj?
Webáruháztulajdonosként több nagyszerű lehetőséged is van, hogy minél több emberhez eljuss. Építhetsz hírlevéllistát, megkérheted ismerőseidet, hogy ajánlják a webáruházadat másoknak, és célzott hirdetésekkel is számtalan vevőre tehetsz szert. Webshopod népszerűsítésére is kiváló eszköz a Facebook.
Azt ugye fölösleges ecsetelni, hogy mennyire fontos szerepet játszik a Facebook a mindennapjainkban. A diákoktól a sportolókon át a webáruháztulajdonosokig számtalan embernek van valamiféle csoportja. Vannak, akiket a közös érdeklődés sodor egy csoportba, és vannak, akik ügyfeleket akrnak szerezni. Sokan már a híreket is Facebookon olvassák el.
Ez a sok ember hatalmas potenciált jelent a vállalkozóknak, és a webáruháztulajdonosoknak is.
Miért ne használnád ki a Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségeket?
Miért ne érnél el olyanokat, akik valóban érdeklődhetnek a termékeid iránt?
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogyan érhetsz el sikereket a Facebook hirdetések
segítségével. Elmondjuk, hogyan kell létrehoznod a vállalkozásod oldalát, és hogyan
kell létrehoznod célzott hirdetéseket.
Hogyan hirdethetsz Facebookon?
Facebookon lehetőséged van célzottan hirdetni; megjelenítheted akár a webáruházad kiemelt tartalmait, vagy konkrét termékhirdetéseket is elhelyezhetsz. Fontos, hogy a hirdetések a legtöbb esetben sepciális, jól meghatározott célközönségnek szólnak.
A hirdetés költségét meghatározza, hogy hány emberhez jut el, és hogy milyen a mértékben ösztönzi cselekvésre az embereket.
A hirdetések megjelenhetnek a célközönséged hírfolyamán (asztali gépen és mobil eszközön is), vagy a jobb oldalsávban (asztali gépen).
Amikor Facebookon hirdetsz, lehetőséged nyílik rá, hogy pontosíts a célközönséged meghatározásán, és jobban megismerheted a jelenlegi és a potenciális ügyfeleidet.
A hirdetésekből kinyerhető adatok elemzése után finomíthatod a hirdetéseidet, hogy még célzottabban érhess el potenciális ügyfeleket, még hatékonyabb, még eredményesebb hirdetésekkel.
Mielőtt belevágsz a Facebook hirdetések elindításába, jól jegyezz meg 3 alpaszabályt!
1. Mindig pontosan határozd meg a céljaidat, mielőtt elkezded!
Ahhoz, hogy a hirdetéseid költségét megtervezd és kiszámold, tudnod kell, hogy pontosan mit akarsz elérni a hirdetésekkel. Célod lehet, hogy ismertebbé tegyél egy márkát, vagy akár a saját webáruházadat, célod lehet a konverziód növelése, vagy akár az is, hogy növeld egy-egy bejegyzésed, videós anyagod elérését. Minden egyes alkalommal, amikor a célközönséged rákattint a hirdetésedre, pénzt költesz, ezért fontos, hogy jól meghatározott céljaid legyenek, mielőtt fölösleges költségekkel terheled a vállalkozásodat.
2. Nagyon pontosan kell meghatároznod, hogy kiket akarsz elérni.
Szánj rá időt, gondold végig alaposan, hogy kiknek szól majd a hirdetésed. Csak a pontos célzással lehetesz biztos benne, hogy a megfelelő emberek látják majd a hirdetésedet. A megfelelő emberek pedig sokkal nagyobb valószínűsággel konvertálnak, mint azok, akiket nem érdekel, vagy nem érint az ajánlatod.
3. Váltogasd,cserélgesd a hirdetéseidet!
Ehhez persz az kell, hogy több hirdetésed legyen. Az emberek egy idő után megunják, ha mindig ugyanazt a hirdetést látják. Hozzászoknak, és nem kattintanak rá. Elveszíted a konverzió esélyét. Ráadásul amikor kevesebb kattintás érkezik egy hirdetésre, a Facebook is megbüntet. Megemeli a kattintásonkénti díjat. Így a likeok, hozzászólások és átkattintások jóval drágábbak lesznek. Hogy ezt elkerüld 3-5 naponta cserélgesd a hirdetéseidet!
Hogyan hirdess Facebookon? 7 egyszerű lépésben:
Ezzel a 7 lépéssel megahtározhatod az elérendő célokat, a célközönséget, kiszámolhatod a költségvetést, és elhelyezheted a hirdetésedet.
1. Hozz létre egy Facebook Business oldalt!
Amikor egy oldalt hozol létre Facebookon, fontos, hogy kategorizáld az oldalt. Ha a megfelelő oldalkategóriát választod, ami a leginkább leírja a webshopod, vállalkozásod jellegét, az emberek könnyebben találják majd meg. A kategória elnevezése látható az oldaladon, így az az egyik legeleső információ, amivel a felhasználók találkoznak, amikor a webáruházad, vállalkozásod oldalára kattintanak.
- Facebookon menj erre az oldalra: facebook.com/pages/create
- Válassz katergóriát
- Kattints az Első lépések feliratra és kövesd az utasításokat
Amikor létrehozod a vállalkozásod oldalát, mindenképpen tartsd be az alábbiakat!
- Minden információt adj meg!
- A profilképed és a borítóképed kapcsolódjon a webáruházadhoz!
- Legyen egy kész terved arról, hogyan működteted majd az oldaltt!
2. Adj célt a Facebook hirdetéseidnek!
A hirdetés céljai legyenek konkrétak, mérhetőek, megvalósíthatóak és relevánsak.
Ha megvagy ezekkel a célokkal, sokkal könnyebben megtérülhet az az idő és anyagi befektetés, mait a hirdetésre fordítasz.
Cél lehet például, hogy 100 feliratkozót szerezz egy hónap alatt. Ez a cél innentől kezdve meghatározhatja a startégiát, és segíthet, hogy a megfelelő hirdetéseket hozd létre.
3. Válassz célt a kampányodnak!
Miután létrehoztad a webshopod oldalát, és célt adtál a hirdetéseidnek, beléphetsz a Facebook hirdetéskezelőjébe, és célt adhatsz a kampányodnak.
Ha a célod, hogy több olvasója legyen a blogodnak, választhatsz olyan lehetőséget, hogy több látogatót szeretnél a honlapodnak.
Ha pedig egy rendezvényt szervezel, bejelölheted, hogy több résztvevőt akarsz a rendezvényeden látni. Sok lehetőség közül választhatsz.
4. Válassz célközönséget és határozd meg a költségeket!
A célközönséged beállítása:
Ez a lépés kulcsfontosságú a siker szempontjából. Célozhatsz hely, kor, nem, nyelv, érdeklődés és viselkedés alapján is.
A későbbiekben finomíthatod a célzást, és egyedi célközönséget is beállíthatsz, hogy olyanokat is elérj, akik már ismerik a webáruházadat, de őket el is távolíthatod, hogy új embereket érhess el.
Ez az egyedi célközönség létrehozható ügyfeleid listája alapján, honlapforgalom alapján, vagy a felhasználók aktivitása alapján is.
Határozd meg a költségeket!
Miután kiválasztottad a célközönséged, megadhatod, hogy mekkora összeget akarsz a hirdetésedre költeni. Fontos, hogy az összeg legyen elegendő a céljaid elérésére.
Napi költség esetén az itt megadott összeg lesz az egy nap hirdetésre fordítható maximális kereted.
Hogyha nem akarod meghatározni, hogy napi szinten milyen összeget használnál fel a hirdetésekre, választhatod a hirdetés élettartamára vonatkozó beállítást is.
az összeg, amit ilyenkor adsz meg, a hirdetésre fordított teljes költség lesz. Ha ez kis összeg, elfogyhat akár egy nap alatt is, ha nagyobb, hetekig is eltarthat.
Válassz célt!
1. Válaszd ki, hogy mire akarsz költeni: kattintásra vagy látogatókra.
Ez a lehetőség meghatározza, hogyan fizetsz majd a hirdetésért, és az hogyan jelenik majd meg. Ha az a célod, hogy többen lájkolják az oldalad, akkor kell majd fizetned, amikor olyanok látják a hirdetést nagyobb valószínűsággel érdeklődnek az oldalad iránt.
2. Határozd meg, hogy mikor jelenjen meg a hirdetésed!
Ezt a hirdetés időzítése lehetőségnél teheted meg.Ha az élettartam alapú költség megoldást választottad, megadhatod, hogy milyen napokon, mely napszakokban legyen látható a hirdtésed.
Ha bölcsen akarod a hirdetési ekreted felhasználni, te add meg, hogy mikor jelenjenek meg a hirdetéseid! Ha ismered a célközönségedet, olyan időszakokat adhatsz meg, amikor a potenciális ügyfeleid a legnagyobb valószínűséggel facebookoznak.
5. Tervezd meg, hogyan nézzen ki a hirdetésed!
Ha szereted a kreatív dolgokat, a hirdetés tényleges megtervezés és összerakása lehet az egyik legszórakoztatóbb lépés a hirdetések létrehozásakor.
Kiválasztod a képeket, megírod a hirdetés szövegét, és kitalálod, hol helyezed al a hirdetéseket. Lehet akár 5 képed, és a címsor nem lehet több, mint 25 karakter.
Mivel a címsorod rövid, a hirdetés szövegének igen meggyőzőnek kell lennie.
A szöveg, amit címsor alá írsz, nem lehet több 90 karakternél. Ennek a szövegnek világosan és egyértelműen le kell írnia, hogy mi is az ajánlatod, hirdetésed lényege.
A Facebook nagyon szigorúan ellenőrzi, hogy milyen képeket használsz. A képeken elhelyezhető szöveg maximum 20%-ot foglalhat el a képen. A bonyolult algoritmus sokszor túlzásba viszi a szigort ezen a területen. Ezért érdemes olyan látványos, hatékony képet választanod, ami szavak helyett beszél.
Egy jól megválasztott kép esetén a szöveg másodlagos, ha jól tükrözi, hogy mi az ajánlatod, és mik az előnyei.
Amikor elkészültél a képpel, és megfelesz a 20%-os szabálynak is, már csak el kell döntened, hogy hol akarod megjeleníteni a hirdetésedet. A választási lehetőségeid a következők: az asztali gépet használók hírfolyama, a jobb oldalsáv, vagy a mobil eszközt használók hírfolyama.
6. Hirdetés véglegesítése
Amikor készen állsz, hogy a Facebook ellenőrízze a hirdetésed, kattints a zöld gombra, ami a jobb alsó sarokban található. Ezzel véglegesítheted a hirdetésedet. Amikor a Facebook ellenőrizte és jóváhagyta, emilaben küld majd értesítést.
7. Kövesd nyomon a hirdetéseid eredményességét!
Amikor elkészült a hirdetésed, az út még nem ért véget. Érdemes ellenőrizni, hogyan teljesít a hirdetésed.
A hirdetéskezelőben nyomon tudod követni, mikor milyen hatékonysággal dolgozik neked és a webáruházadnak a hirdetés.
Alapbeállításként az aktív kampányaid elmúlt 30 napban mérhető adatait követheted nyomon.
A jelentéseket el is mentheted és le is töltheted. A későbbi tervezésekhez, a tanulságok levonásához ez fontos lépés. Hiszen az adatok alapján a következő hirdetéseidet még eredményesebben hozhatod létre.
Kihagytunk valamit? További ötleteid vannak a hirdetésekkel kapcsolatban? Hirdettél már Facebookon? Oszd meg a tapasztalataidat velünk!
Bizonytalan vagy? Kérdezz a hozzászólásoknál!